986 Boxster 2.7 Tip Tronic ‘O1

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 986 Boxster 2.7 Tip Tronic ‘O1

• Dit onderwerp bevat 122 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door PB.
  • Maker
    Discussie

• PB
    Deelnemer

Toen mijn vrouwke wat op haar Tigra TwinTop was uitgekeken,
      zag ik mijn kans schoon om haar richting Porsche te wijzen.

Een merk wat voor haar gelijk stond, aan patserige 40+ers, volop in hun midlife crisis. 😉

Een Z4 stond het hoogst op haar verlanglijstje… 😯

Avonden rondneuzen op het net, beide op zoek naar een vervanger,
      zij stond intussen open voor alles wat maar enigszins een sportieve 2-zitter was.

Ik was enkele in 1 richting aan het zoeken, namelijk Porsche. :mrgreen:

Het is namelijk zo, dat ik hier in huis pas iets binnen krijg, als Mevrouw het ook zelf wil. ❗

Vrij snel vond ik een Zilveren 986 met net geen 70.OOOkm op de teller,
      en deze had de enige optie die Mevrouw wou, een automaat.
      Om het simpele feit dat ze dagelijks in de file staat, en het dus veel relaxter aanschuiven is.

Snel een testrit geregeld met de verkoper,
      en ondertussen maar inpraten op Mevrouw om haar mening aan te passen ivm de Z4 die ze voor ogen had. :bounce:

Toen we aan kwamen stond de wagen klaar, Mevrouw stapt in, zet haar zetel goed,
      kijkt haar spiegels na, veiligheidsgordel om, start de Boxster en HOPPA een glimlach! :sarcastisch

Schakelt hem in in D, laat de rem los en haar eerste meters zijn afgelegd.
      Pinker aan, draait de grote baan op, geeft zachtjes gas, en net op het moment dat ze
      de gas wil lossen, komt de bekende Grom in het spel … Vanaf dan was ze verkocht.

Proefritje afgewerkt, terug gekomen bij de verkoper een klein babbeltje, en terug naar huis.

De beslissing was gevallen, een Boxster zou er komen. :relaxman:

Avonden lang alles afgeschuimd, afspraken werden gemaakt om naar enkele Boxsters te gaan
      kijken, maar telkens was het de vonk die ontbrak. Geen enkele van de bekeken wagens
      toverde die glimlach terug op haar gezicht… 🙁

De eerste Boxster stond op wel geteld geen 500 meter van onze voordeur te koop,
      vooraan in de showroom, blijf hij haar aandacht trekken, Madame was verslaafd! :respect2:

Intussen staat hij voor de deur, en heeft Mevrouw mij al enkele aanpassingen
      laten doen die ze gewijzigd wou zien aan haar Boxster. :salut:

Gedane aanpassingen:

° Rondom rond alle orange verlichting vervangen door Smoked exemplaren.
      ° Cayman ‘Lobster’ 19″ velgen gestoken.
      ° Cayman Striping aangebracht.
      ° Gold Crest wielemblemen gestoken.
      ° Comfort Blinker geplaatst.
      ° 15-18 pin Hack uitgevoerd.
      ° Kuda dashmount met Brodit houder geïnstalleerd.
      ° Parrot Mki9200 geplaatst.
      ° Aangepaste 4wiel sturing.
      ° Schakelpook met Porsche embleem gestoken.
      ° Bekerhouders geplaatst.
      ° SprintBooster ingebouwd.
      ° Frontspeakers upgrade doorgevoerd.
      ° Cruise Controle ingebouwd.
      ° YellowStuff remblokken gemonteerd.
      ° Zimmermann Coat-Z Sport Remschijven gemonteerd.
      ° Valeo light/on&off gemonteerd.
      ° CarCam gemonteerd.
      ° Amberectomy op de voorste lichten uitgevoerd.
      ° K&N luchtfilter gestoken.
      ° Tequipment RVS deurlijsten geplaatst.
      ° ‘Porsche’ logo op achterste spoiler gezet.

Wishlist:

°Verlaging.
      ° Mijn eigen eigenste P. :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 122)
    • PB

Vanmorgen begon aan het proper maken van de radiators/airco condensors.

De bumper en het luchtkanaal verwijderd:

😕

Condensor losgemaakt met dit als resultaat:

🙁

😯

Andere zijde:

Alles eerst deftig gestofuigd, dan alles met water en een zachte borstel proper gemaakt
        en dan de tuinslang derop los gelaten, niet te geloven hoeveel vuil er dan nog uit kwam ! :up:

Bij het monteren kreeg ik plots inspectie over de vloer:
        :coolness:

In de toekomst zal ik dit werkje precies toch maar eens jaarlijks inplannen. :mrgreen:

PB

3 weken vakantie dus tijd om wat onderhoud aan te P’kes te doen. 😎
          Next up is de olie en filter van de automatische versnellingsbak vervangen.

>> bron: Pelicanparts.com <<

De filter en pakking is reeds besteld nu enkel nog de juiste (hoeveelheid) olie zien te pakken te krijgen.

Porsche schrijft Esso LT 71141 voor of Pentosin ATF 1
          deze zijn bij de OPC schijnbaar enkel te verkrijgen in 20L verpakking…

Morgen gaat de OPC nog eens proberen via het chassisnummer om te kijken of deze in 1L verpakkingen te verkrijgen is.

Zo niet ben ik op zoek naar iemand met een TipTronic die de resterende 10L wil overnemen,
          of eventueel samen met mij het ganse olie ververs ritueel op zijn en mijn wagen wil uitvoeren. :coolness:

weet niet waar je zit in Wales maar Snowdonia staat op mijn wenslijstje om vroeg of laat is te gaan scheuren.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=5Q0Svvdrx_E[/video]

PB

Hier vragen ze pakweg 1400€. 😉

Dan koppel ik dat liever aan een mooie uitstap. :mrgreen:
              En als we toch ginder zijn, gelijk even een Smart Top oppikken
              zodat het dak open en dicht kan met 1 druk op de knop. :up:

En dan vond ik dat mijn garagist al ver weg zat… 🙄 😆

Is het prijsverschil dan zo enorm met hier of wil je gewoon het aangename met het nuttige combineren? 🙂

PB

Deze week besloten om het dak te laten vervangen door eentje met een glazen achterruit.
                  Het werk zal uitgevoerd worden door BAS International in South Wales voor de prijs van 850€ inclusief plaatsing.

Deze uitstap naar Wales is gelijk de kans om er een weekje rond te toeren, iets wat ik al héél lang wou doen met de motor.

Treinreis is ongeveer 155€ heen en terug, ik kijk er nu al enorm naar uit. :first:

PB

Aan deze tafel kan ik al mijn vrienden zetten en dan heb ik nog 5plaatsen over. 😉

Of er verschil is kan ik je nu nog niet vertellen, ik rij rond met een gevoelloze rechtervoet wegens 2 gebroken tenen. :mrgreen:

En Wes dat is de reden dat ik heel de tuin heb laten afgraven en de garage heb laten afbreken,
                    zodat ik zicht heb op de auto’s. :up:

Moest ik zo’n uitzicht hebben, zou ik waarschijnlijk vaker in de tuin zitten… :mrgreen: Leuk. :up:

mooi Patrick, heb ook nog een set liggen, voel je een verschil als je er mee rijdt ?

die tafel is wel wat klein voor de bbq als je ons allemaal uitnodigt :mrgreen:

Ja, inderdaad een mooie tafel.

PB

In elk geval een pak goedkoper. 😎

Deze update is ook eindelijk uitgevoerd. :mrgreen:

En vers gewassen in de tuin mag ze ook gezien worden. :coolness:

Wat je zelf doet, doe je meestal beter. :up:

PB

Sinds enige tijd hadden we in de Boxster last van een stevige irritante zoem. :puke:

Vandaag eindelijk tijd gehad om het eens nader te bekijken.
                                Ik had het vermoeden dat het een omlooprol was en dat bleek ook zo te zijn. :mrgreen:
                                In het slechtste geval was het de waterpomp die de geest aan ‘t geven was.

Gelukkig een eenvoudig werkje dat op een klein half uurke opgelost was.

Kostprijs: 82€

PB

Dat gevoel ken ik maar al te goed Rocco. 😕

Volgende Update is onderweg, ik kon het niet laten. :mrgreen:

[quote=”PatrickB” post=154381]
                                    Toch een paar bedenkingen bij een paar van de genomen beslissingen door de Porsche Ingenieurs,
                                    het is echt wel duidelijk dat die mannen NOOIT zelf sleutelen… :bounce: :bounce: :bounce: [/quote]

Hehe dan is het u ook al opgevallen Patrick … :mrgreen:

maar toch goe bezig als je druipend in het zweet na een uur een vijs hebt los/vastgedraaid zonder de hele boel naar de eewige jachtvelden te helpen :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 122)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.