986 opvoeren en wat doffer geluid

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 986 opvoeren en wat doffer geluid

• Maker
    Discussie
  • heeft er iemand ervaring om meer PK’s en wat doffer geluid uit de 2.5 986 te krijgen?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • met de originele sportuitlaat wordt waarschijnlijk deze bedoeld.
      [IMG]http://img840.imageshack.us/img840/4075/klappenauspuff.jpg[/IMG]

deze kan je niet meer monteren onder de facelift modellen met splitters onderaan de achterbumper. deze komen dan tegen de bypass buizen die aan het sierstuk uitkomen.
      voor de US markt zou dit model OEM verkrijgbaar zijn met deze bypass buizen inwendig. voor de Duitse markt zou er nog geen TUV goedkeuring zijn, dus ook in Europa niet verkrijgbaar.
      de bypasses worden bediend door kleppen die op hun beurt aangestuurd worden op de vacuum van de motor. dit vacuum varieert naarmate het toerental en eens boven de 4000 rpm krijg je dus een diepere sound en andere resonantie.
      boze tongen beweren echter dat er nauwelijks verschil is tussen open en gesloten kleppen. het geluid is in ieder geval veel beter dan de standaard uitlaat die klinkt als een stofzuiger.
      ik kan er me ook iets bij voorstellen dat het een potentiele koper afschrikt indien er een “vreemd” merk sportuitlaat onder een porsche hangt.

Attachments:
      • klappenauspuff.jpeg
      • klappenauspuff-20100822.jpeg
      • klappenauspuff-20100822-2.jpeg

Klopt, in een garage klinkt het altijd anders.
        Als het ff kan altijd een auto gaan horen die dezelfde uitlaat heeft om zeker te zijn.
        Opvoeren (ook al is het met originele Porsche onderdelen) maakt uiteindelijk dat de auto niet meer werkelijk origneel is toch?
        Wat betreft de prijs, een uitlaat aanpassing als die van Carnewal kost zo’n 350 euro. Dit word gedaan met de originele uitlaat/demper. Deze is natuurlijk later altijd weer eenvoudig te vervangen voor een (tweedehands) originele om de boel ongedaan te maken.
        Afijn, het was maar een tip.
        Ieder moet het uiteindelijk zelf beslissen, origineel of niet, meer geld uitgeven of niet.
        Hoofdzaak: zo veel mogelijk plezier beleven aan je Porsche.

rjf

Persoonlijk vind ik dat je niet kan oordelen op het geluid van een auto die binnen staat. Mijn originele Boxster uitlaat klinkt ook lekker in de garage. Maar eens buiten klinkt ie véél te braaf. Dat brengt mij bij mijn volgende vraag, stond onlangs bij een auto dealer die me wist te vertellen dat ik er beter een originele Porsche sport uitlaat onderhang ipv een niet-porsche alternatief omdat ik de boxster anders 2e hands niet meer zou kwijt geraken ? Maakt die sport uitlaat dan voldoende verschil om de kost te verantwoorden? (+- 1000 euro) ?

Porsche Lover,

Luister eens naar dit geluid:

(Komt van de firma http://www.europeantuning.com).

De firma Carnewal (in Markedal, B) maakt ook zoiets, maar dan binnen in de demper in plaats van buitenom:
            http://www.carnewal-europe.com
            (Zoek naar: P86 “GT” Exhaust).

Succes!

Hoi,

Er zijn wat mogelijkheden, je moet denken aan max 230 pk maar dan moet de uitlaat onder handen worden genomen, inlaat en cme. hangt ook af wat je er aan wil uitgeven en hoeveel km je blok nu heeft, staat van onderhoud, etc…

grts,

rob

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.