986 sleutelprobleem

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 986 sleutelprobleem

• Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door Domi.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Op mijn 986 van 2003 heb ik het probleem met de sleutel of het is normaal.
      Iedere keer mijn auto 2 of 3 weken stil staat en ik wil er eens gaan mee rijden dan doe ik de deur normaal open met de afstandsbediening op de sleutel maar helaas lukt dit niet , alsook de voor ena chter kofferuimte kan ik niet open maken. Dan doe ik het open met de sleutel zelf en kan ik daarna weer gewoon de auto slluiten en openen met de afstandsbediening van de sleutel.
      Is dit nu normaal of is dit een foutje of probleem.?

= Normaal , heb ik ook bij mijn 987
        heeft iets te maken met uw alarm waarbij na een week de sleutel in de bestuurdersdeur moet gestoken worden om dan binnen de zoveel seconden te starten

De auto gaat in een soort batterijspaarmodus en luistert niet meer naar de signalen van je afstandbediening.
          Het ambetante is dat zodra je de deur met de sleutel zelf ontsluit, het alarm ook afgaat bij het openen van de deur.

Er is echter een handige truc om dat te omzeilen!
          Als de auto niet opengaat met de afstandsbediening, trek dan gewoon even aan een klink om de auto ‘wakker’ te maken en daarna kan je gewoon je afstandsbediening gebruiken, zonder afgaand alarm.

Ok bedankt voor jullie antwoord nu ben ik gerust , maar mijn alarm gaat niet aan bij mij en ook als ik aan een klink trek dan gaat het alsnog niet om te openen met de afstandsbediening maar ik weet nu in ieder gevald oor wat het komt en dus normaal is.

Dat wakkermaken is dan misschien een feature die pas op de 987/997 verschenen is.
              Bij mij loeien de sirenes alleszins vanaf er een deur/kofferklep opengaat na het ontsluiten met de sleutel in het slot.
              Enkel bij het ontsluiten met de afstandsbediening wordt het alarm uitgezet.

Dat is trouwens ook zo op de BMW en MINI die ik heb/gehad heb. Bij het openen via de sleutel in een deurslot en daarna een portier opentrekken is meteen iedereen wakker.

Zou best kunnen dat het pas later is toegepast iedereen alvast bedankt voor de reactie’s

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.