987 Boxster van 2007

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 987 Boxster van 2007

• Maker
    Discussie
  • Omdat mijn nieuwe speelgoed eind juni geleverd wordt, moet ik binnenkort afscheid nemen van mijn 987.

Ik zet hem voorlopig enkel hier te koop.

Betreft een zwarte (metaalkleur) handgeschakelde 987 van 2007 met 116.000 km. 2,7l motor, de 245PK versie.

267 zelf dimmende spiegels
    268 regensensor
    288 koplampsproeiers
    342 verwarmde zetels
    454 automatische cruise control
    490 Hifi Sound pack
    567 gradueel groen getinte voorruit
    573 Air conditionning
    601 Litronic Xenon koplampen
    610 DVD Navigatie pack Europa
    635 parkeersensoren achter
    670 PCM Navigatie
    946 leder

Hij is tevens voorzien van Turbo velgen (niet origineel), dubbele S uitlaatpijpen, een Carnewal uitlaat modificatie (de softe versie), een nieuwe batterij (2016) en een Parrot handsfree kit. De versterker van het Hifi pack is (met dank aan dit forum) in Zweden hersteld en gemodificeerd, beter als nieuw!

Ik heb de wagen sinds eind 2013 in mijn bezit. Voor de aankoop heb ik bij Verellen een 111-punten check laten doen. Sindsdien slechts 8.000 km gebold. De koppeling werd door de vorige eigenaar reeds vervangen. Hij heeft verder correct onderhoud gehad bij Verellen en later bij PCM. Onderhoudshistoriek beschikbaar. Wagen heeft altijd binnen gestaan bij mij en ik heb er enkel in de zomer mee gereden. Alle boekjes en papieren en 2 originele sleutels.Ik heb hem volledig laten polieren in 2014.

Enig minpuntje aan de wagen is dat hij af en toe een druppeltje olie lekt, bekend probleem voor deze generatie. Verder technisch en optisch in zeer mooie staat.

Forumprijs: 19.987 Euro INCLUSIEF 2de set zwarte 19″ velgen (staan hier ook apart te koop)

IMG_2622.JPG

IMG_2621.JPG

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Proficiat Pitchie!

[quote=”S2″ post=250945]
        Ik vind het altijd raar, dat een olie-lekkage als normaal of een bekend probleem wordt beschouwd bij een bepaald model. Als er olie lekt is er iets defect (oliekeerring waarschijnlijk) en kan dit hersteld worden, maar is niet “normaal”.[/quote]

Is/was idd waarschijnlijk de krukaskeerring.
        Mijn Boxster indertijd had dat ook, werd me ook verteld dat dit normaal was maar toch stoorde me dat. Keerring laten vervangen en paar maand later terug een druppel olie op de vloer. Toen vond ik het ineens ook normaal :mrgreen: , vooral omdat me gezegd werd dat ze best wel terug een andere keerring wilden steken (op mijn kosten) maar dat het een paar maand later waarschijnlijk weer van ‘t zelfde ging zijn.

Deze is verkocht

ik ben niet zo technisch aangelegd maar in elke Porsche garage zeggen ze :’ ja dat hebben ze allemaal’. Het is een jointje van een paar euro dat dient vervangen te worden. Het probleem is dat de hele motor eruit moet om dit te vervangen, heel veel werkuren dus. Dergelijke kost is dus totaal niet in verhouding met het probleem. Als er iets ernstigs aan de hand is en de motor moet er toch uit, dan kan dat gelijk mee vervangen worden. Ik heb het hier over 1 druppeltje op een hele week of zo hé! Ik wil het gewoon eerlijk vermelden, en staat inderdaad ook als enige opmerking op het 111 punten rapport.

S2

Waarom heb je die lekkage nooit laten verhelpen? En was die al gekend bij de 111-punten inspectie?

Ik vind het altijd raar, dat een olie-lekkage als normaal of een bekend probleem wordt beschouwd bij een bepaald model. Als er olie lekt is er iets defect (oliekeerring waarschijnlijk) en kan dit hersteld worden, maar is niet “normaal”.

succes, ik vind dit een zeer correcte prijs trouwens!
                Zal niet lang te koop staan denk ik.

Succes met de verkoop!

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.