987 Carnewal GT uitlaat

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman 987 Carnewal GT uitlaat

• Maker
    Discussie
  • Dag mede P liefhebbers,

Na wat problemen met de cats heb ik bij carnewal de cat upgrade laten doen en meteen ook een GT uitlaat laten monteren.
    De eerste dagen was dat ding echt heel luid.
    Ondertussen zijn we een 1200km verder en is de roffel wat gestabiliseerd. Hij klinkt goed, écht, maar ik vind het nog steeds erg luid, zeker voor een daily driver. Koudstart ‘s ochtends in de garage, pijpjes richting de huizen, toch telkens even schrikken…

Wat denken jullie, zou dat nog wat stiller worden na verloop van tijd?

Misschien moet ik eens informeren om de originele terug te monteren, of misschien zijn er hier liefhebbers te vinden voor een swap?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • 123

Origineel klinken ze wel echt heel erg tam.
      Als je van bone stock 987 naar 200cell+Carnewall GT gaat , kan het wel luider worden.
      maar misschien gewoon een beetje gewenning nodig???

Ik zou nog niet meteen dingen terug ombouwen, zoek eerst eens iets om mee te vergelijken

Mijn 981 met enkel de GT uitlaat klonk echt niet overdreven luid! Zal wel aan die cats cells liggen?

123

geen idee, geluid is heel subjectief, elk hoort daar iets anders in en wat de ene teveel vindt is voor de andere net goed.

En al helemaal als je ze niet back to back naast mekaar kan vergelijken.

Ik heb gewone primaire cat + carnewal GT.
          In de straat ga ik ook niet doortrekken, maar ik heb nog van niemand klachten gehad dat ie overdreven luid is…

Maar ik rij dus zelf ook wel met manieren, dus als ik langs iemand zijn huis rij op de buiten, ga ik niet vol gas optrekken langs het huis..
          als ik fietsers of wandelaars passeer , idem..

Dat wil niet zeggen dat ik daarom sloom moet rijden, het ding gaat rap genoeg in lagere toeren , de hogere toeren kijk ik beetje waar het wel kan zonder mensen te ambeteren.

Het zijn inderdaad de 200cell cats nu, dus daar komt ook al wat geluid vandaan.
            Zowel cats als uitlaat kun je als wisselsysteem laten steken dacht ik. Ik heb in elk geval al eens geïnformeerd, en hij kan er gerust weer een originele onder monteren. Ik ben in overweging, luider zal het nog steeds zijn door de cats, dus me dunkt misschien de ideale middenweg?

123

ik vind de mijne prima, daarvoor had ik een decat, die was pas luid.

De vraag is eerder waar je geluid vandaankomt.

je spreekt van originele uitlaat terug te monteren?
              Carnewal GT is normaal de aanpassing van je eigen demper.
              maakt hij open, last hij terug weer dicht?

Maar jij hebt ook je primaire catalysators laten reviseren met nieuwe core.
              Welke core was dat?
              200cell sport catalysator?? Zoja : Die zijn ook wel iets luider.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.