987 Cayman – Rammel in de deur

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman 987 Cayman – Rammel in de deur

  • Maker
    Discussie
  • Sinds enige tijd rammelt de passagiersdeur van de Cayman bij snelwegrijden. Ikzelf had het eigenlijk nog niet gemerkt, en dacht eerst dat het een klein rammeltje was, tot ik vandaag 50km snelweg reed. Het is precies alsof de passagiersdeur niet goed vast zit. Het zit em niet in de bekleding, want je kan het niet tegenhouden door op de deur te duwen. Het moet ergens van binnenin de deur komen denk ik.
    Verder doet hij het ook niet altijd, dit weekend nog geruisloos rondgetoerd, ook op de snelweg.

    Heeft iemand iets gelijkaardigs voorgehad? Of maak ik de binnenbekleding best eens los? Kan ik ergens vinden hoe dat best gebeurt, ik wil liever geen clips afbreken enzo.

    Thanks!

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • :up: :applaus:

        fijn te horen dat het weer in orde is :up: :up:

          Hier even op terugkomen, het bleek uiteindelijk mijn kofferklep te zijn die lag te rammelen in het slot. Na wat uitdraaien van de stelpootjes op de klep spant die nu wat meer en is de rammel weg!

            Ik heb nu 38000km, wat nog niet echt veel is. Sinds vorig jaar zitten hebben ze hier in de straat echter 5 zo’n snelheidsremmende betonkussens gelegd op een stuk van amper een kilometer, en we wonen er middenin. Dat zal er wel niet aan helpen, telkens met 1 kant erover aan 25km/h.
            Ik zou er dus best eens naar laten kijken.
            Is dit iets wat zeer Porsche specifiek is, of kan elke garagist hiermee overweg?

              yep, bij mijn 986 hadden de drop links van de stabi stang speling door slijtage na 140 dkm

                De rammel in de deur is precies verdwenen. Waar ik nu wel last van heb is een gerammel achteraan, precies van onder de kofferruimte.
                Heb bijna jaarlijks dezelfde soort rammel gehad op onze mini, waarbij het de rubbers van de stabilisatorstang waren die niet goed tegen winterkoude konden. Het gerammel klinkt als een zwaar stuk metaal dat ergens ligt te slingeren in de koffer.

                Iemand iets dergelijks voorgehad?

                  heb je je spiegel al eens naar binnen geplooid als je rijd? Er is soms lawaai van de turbulentie rond de spiegel als je snel rijdt.

                    [quote=”crossbytje” post=221249]Bij meer dan 100km/u werd het luider. [/quote]

                    Oplossing is dan toch redelijk simpel!
                    😉 :happydance:

                      Heb de gordel al vastgemaakt, zetel naar voor geklapt. Ik denk dat het echt uit de deur komt. Hogere snelheid maakt het erger. Vandaag was het heel wat minder aanwezig, en niet storend. Bij meer dan 100km/u werd het luider. Het klinkt echt meer als wind die speelt dan als resonantie.
                      Ik denk dat ik toch maar eens op zoek moet binnenin. En dus eerst op zoek naar een how-to om de bekleding los te maken.

                        van de gordels durfde vroeger het balletje van het blokkeermechanisme ook al eens rammelen.

                          Heb je al eens gekeken of de metalen sluiting van de veiligheidsgordel niet gedraaid zit !! dit durft ook een rammeltje geven tegen de zijkant van de deur .

                            Ik heb de deur een aantal keer op en dicht gedaan op een snelwegparking, maar echt veel hielp het niet, misschien komt het van de wind, maar daar zit toch voldoende rubber rond dat er in de deur zelf weinig kan gaan waaien.

                            Het raam wat openen maakte weinig verschil, bij verder openen maakt de wind sowieso teveel lawaai. Het is precies ook vooral bij hogere snelheden.

                            Ikzelf rij voornamelijk in het weekend met de cayman, en vandaag was de eerste keer dat ik het zelf gehoord heb. Het zou al langer aanwezig zijn, maar duidelijk niet bij elke rit. Mocht er iets loszitten, dan zou ik denken dat het vaker te horen is.

                              probeer het zo te achterhalen, de deurbekleding demonteren is je allerlaatste redmiddel.
                              het kan in principe maar van 3 dingen voortkomen
                              1. overbrenging van deurklink naar slot
                              2. raammechanisme
                              3 airbag

                              ik gok op nr 2 omdat daar de meeste bewegende delen aan zitten. is er een verschil als je het raam bijv half open zet?

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.