987 Check Engine, visit workshop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman 987 Check Engine, visit workshop

• Maker
    Discussie
  • Gisteren gaf de cayman plots een gele warning: check engine, visit workshop. Geen verdere informatie.
    Er is niks abnormaals te voelen, en geel betekent dat je nog mag doorrijden.

Ik laat hem deze week uitlezen om de juiste codes te weten, maar vroeg me af of er misschien vaak voorkomende zaken zijn die hier aanleiding voor kunnen zijn?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • 123

er zijn diverse apps op android en apple die gewoon de basis ODB2 codes kunnen uitlezen.
      je moet wel een odb2 dongle op bluetooth nemen, en best een redelijk goeie

er zijn diverse el cheapo elm dongels op aliexpress voor 10 euro, en die gaan wel codes kunnen uitlezen, maar zijn bv te traag om race track telemetrie op je video op te nemen..
      misschien niet meteen je interesse, maar pak toch maar een goeie dongel.. meer compatibiliteit..

Die link van mij is een goeie, en die werkt bv ook vor bimmercode, om opties op bmw te programmeren.. wat met de goedkope niet lukt.

Zomaar even de O2 sensor van bank wisselen zou ik niet doen, die dingen zitten vaak muurvast .
      als je maar om de 2 maand een melding krijgt is het denk ik geen draad boom /grond probleem maar echt de sensor die aan het gaan is. dus ik zou die gewoon vervangen na 2 keer op zelfde bank een error te krijgen

2,5 maand later heb ik dezelfde foutmelding opnieuw. Weer gewist nu, maar misschien moet ik toch eens kijken naar die O2 sensoren. Kan ik die zelf eens van bank wisselen om na te gaan of de foutmelding dan ook van bank wisselt? Iemand een pointer naar een goede tutorial?

Die amazon link naar die OBD dongle van vandamme, met welke software/app werkt die precies?

Die durametric van Ghost, dat is waarschijnlijk geen goedkoop toestelletje?

Ik heb nog een durametric liggen die weg mag.
          Laat maar weten indien interesse.

Ja, zoveel codeermogelijkheden zijn er wss niet op de 987.
            Maar puur om de foutcodes uit te lezen en te wissen is zo’n box niet nodig? Dan volstaat zo’n bluetooth dongle en een app?

123

Jammer, dan maar eens zien om zoeentje te bestellen. Wat voor app gebruik je voor de Porsche? Is die betalend?

123

nope, piwis vergt andere kabel/box

Voor de BMW heb ik zo’n connector met netwerkkabel naar PC. Coderen doe ik via ESYS.
                    Bestaat er gelijkaardige software voor Porsche om de codes uit te lezen en te resetten? Dan heb ik in principe de hardware al liggen.

Ok Thanks!

123

nee, die hebben andere connector, rond 19 pins
                        bestaan adapters voor, maar ik weet niet hoeveel data eruit te lezen is met de gewone ODB2 dongles en apps

Zou dit ook nog werken voor een 964 of 993, of zijn deze modellen hiervoor te oud?

123

Keer zoeen dongel scoren, ik heb de mijne altijd bij
                            app op de gsm, als er iets is kan ik meteen zelf zien wat er gaande is.

Deze is goed, werkt oa ook met bimmercode om bmw opties te coden.
                            had eens een identiek uitziende van aliexpress maar ging maar half zo goed

gebruik die oa ook om met racechrono te dataloggen op circuit

Ik hoop dat het ‘maar’ zo’n sensor is…
                              Er zijn echter geen andere foutcodes die daarmee gerelateerd zijn. Er was enkel nog eentje over de koppelingsschakelaar P0830.

Zal afwachten zijn wat er terug opduikt.

123

weinig kms, zal wel o2 sensor zijn.

kan ook nog een defecte O2 sensor zijn op bank1

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.