987 Check Engine, visit workshop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman 987 Check Engine, visit workshop

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren gaf de cayman plots een gele warning: check engine, visit workshop. Geen verdere informatie.
    Er is niks abnormaals te voelen, en geel betekent dat je nog mag doorrijden.

    Ik laat hem deze week uitlezen om de juiste codes te weten, maar vroeg me af of er misschien vaak voorkomende zaken zijn die hier aanleiding voor kunnen zijn?

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • 1057 / P0421
      Katalysator, onjuiste werking, bank 1
      “fout sporadisch, momenteel niet aanwezig”

      Reset uitgevoerd en in de enkele kilometers op de terugweg nog niet terug verschenen.

        kan de oorzaak zijn,
        maar dansend toerental kan ook komen door vervuilde luchtmassamater veroorzaakt door een kapot membraam in de olieafscheider van het carter.

          Dat is heel vriendelijk, merci alvast.
          Ik moet vandaag sowieso passeren bij een bevriend garagist voor iets auto-ongerelateerd en zou het daar ook ‘ns vragen. Net gecheckt en ze hebben normaal de juiste tools om Porsches uit te lezen.

          Is een schommelend toerental een symptoom van één dezer dingen? Daar heeft ie wel wat last van, maar eigenlijk al sinds ik hem heb (2015).

            een auto van 15 jr oud heeft al eens een misfire door versleten bobines, maar eerst al eens afwachten welke foutcodes opduiken.

            123

              coilpacks worden normaal niet vervangen met bougies
              maar als ze nog nooit vervangen zijn gaan die dingen gewoon kapot, de mantels verweren en je krijgt misfires en CEL.

              maar goed, dat moet uitgelezen worden.

              ik heb een icarsoft por2, kan uitlezen, woon in ieper en werk in gent.
              Kan eventueel wel eens passeren

                Ik ben niks abnormaals gewaar, en rij voorlopig rustig (daily driver).
                Heb nu 58k km erop staan, bougies zijn in 2015 op 18k vervangen, verder eens een nieuwe batterij gestoken en regulier onderhoud gedaan.

                Ik woon in Wevelgem, rond Kortrijk.

                123

                  o2 sensor kapot
                  maf kapot
                  temp sensor of druk sensor kapot..
                  kan van alles zijn, toch niet te veel mee rondrijden tot je zeker zijt wat het is.

                  coilpacks bv als die nog nooit vervangen zijn, zijn nu ongetwijfeld gaar.
                  Porsche prijs rond de 800 zonder werk, oem beru online 150 euro betaald.

                  waar woon jij? ik kan uitlezen

                7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.