- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maanden, 2 weken geleden door .
-
Discussie
-
26 juli 2023 om 23:39
Hey,
Vandaag nog eens de 987 Cayman van onder het stof gehaald.
Warm gereden en dan wat hoger in de toeren en toen kreeg ik plots een “check engine – visit workshop” melding.
Knipperend oranje motortekentje en blijvend rood uitroepteken (dat laatste is er bij elke melding, ook van lampjes, dus geen speciaal rode kleur).Effectief sputterde de motor ook even. Na een minuut ofzo ging de melding weg en reed de cayman verder normaal, ook hoger in toeren. Ik ben verder gereden tot bij de vrienden en verder niet meer aan gedacht.
Vanavond keer ik terug, zelfde verhaal. Tijdelijk even sputteren, check engine melding, en na een minuut terug weg. Opnieuw verder geen problemen onderweg.
Thuisgekomen de OBD2 scanner aangesloten met volgende meldingen als resultaat:
P0300 – Aandrijfsysteem – Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0301 – Aandrijfsysteem – Cylinder 1 Misfire Detected
P0302 – Aandrijfsysteem – Cylinder 2 Misfire DetectedMijn auto is van 2008 en heeft 78.000km gereden, dealer onderhouden volgens opgelegde intervallen, daarboven ook elk jaar nieuwe olie en filter.
Wat zijn de mogelijke oorzaken hiervan?
Is het vreemd dat dit op twee cylinders optreedt?Typische zaken die na 15 jaar vaker de geest geven?
Bedankt om even jullie wijsheid te delen!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.