991.2 Airco probleem

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991.2 Airco probleem

• Maker
    Discussie
  • Gisteren tot de conclusie gekomen dat mijn airco niet koelt. Is pas eind 2018 op onderhoud geweest en niks abnormaals. Gisteren met die hete temperaturen gaf het geen verschil AC on of off. Je hoort hem blazen, sissen eigenlijk maar blaast warme lucht. Mijn passagier was het de dag eerder al opgevallen dat er een sis geluid was…
    De setup in het menu staat op ‘hard’ dus zou het hardst moeten koelen. Ook AC max is warme lucht blazen…

Iemand enig idee?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Voor wat het waard is…..bij Porsche vervangen ze nogal graag de condensors.
      Misschien is ergens ander een klein lek waar je gas ontsnapt is.
      Mijn daily heeft ook een airco probleem. Te weinig of geen gas meer. De garage heeft gas terug bijgevuld meer er een UV weerkaatsende vloeistof bijgevoegd. Wanneer hij terug niet meer werkt moet ik asap naar de garage en kunnen ze met een UV lamp de lek lokaliseren…..

Een steentje kan altijd, misschien eens laten testen hoeveel gas er nog op het systeem zit :popcorn:

zou het misschien een steentje tegen de condensor zijn en daardoor een lek?
          Iemand al meegemaakt?

thanks, dat stelt mij al een beetje gerust

Voor wat het waard is: op een bepaald ogenblik werkte de verwarming van mijn 991.1 niet meer.

Er scheelde toen iets aan ‘een magneetje’ (ben een totale technobeet), hetgeen een herstelling ‘van een fluitje van een cent’ bleek (overigens uitgevoerd door Jurgen Bulen).

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.