991.2 Carrera T

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991.2 Carrera T

• Maker
    Discussie
  • Blijkbaar is er nog geen onderwerp over de nieuwe Carrera T?

[quote=autogespot]………. Alles in de Carrera T is erop gericht de rij-eigenschappen te optimaliseren. Standaard krijg je een mechanisch sperrend achterdifferentieel(!), het PASM-sportonderstel en het Sport Chrono-pakket erbij geleverd. Achterasbesturing is optioneel, op de standaard 911 Carrera is dit niet eens leverbaar. Voorts is er alles aan gedaan om de abstracte factor ‘beleving’ te vergroten: een groot deel van de geluidsisolatie is verwijderd, de ramen zijn van lichtgewicht glas en de welbekende deurhengsels vinden tevens hun terugkeer in de Carrera T. Ook de achterbank en de PCM-module zijn uit het interieur gesloopt. Dit alles bij elkaar zorgt voor een gewichtsverlies van 20 kg ten opzichte van de 911 Carrera, maar het is veel belangrijker dat de T een stuk sportiever zal aanvoelen dan de standaard 911 Carrera en je door het toegenomen geluid een stuk meer betrokken zal worden bij de rijervaring. Allemaal winst als je het mij vraagt ……… .[/quote]

Link

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 86)
    • nice one, proficiat 

thanks !

Was afgelopen week een podcast aan het luisteren van Chris Harris (collecting cars podcast) met Ian Litchfield als praatgast.  Die staan blijkbaar ZEER hoog aangeschreven in het tuning/performance wereldje.  Er wordt ook kort gesproken over de Carrera T van Litchfield.

Hier is de podcast.  Zeker het beluisteren waard Vonheist !

https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly90b3JxdWVhZ2VuY3lncm91cC5saWJzeW4uY29tL3Jzcw/episode/ZDZiNThhYzItOGNhZC00MTdjLTkwZTItMDIzMTNlM2Q2OTBj

BR performance – Willebroek

991.2 S
            standaard 427 pk 540 Nm
            stage1 V2 480 pk 620 Nm

GT Silver, gewrapt met Orafol Special Series Urban Green + ceramische coating

dat lijkt wat op olive green

Uiteraard 🙂   Voor de geinteresseerden…;-) 

Geen idee of tuning een goed idee is of niet
                        Maar naar foto’s vragen doe ik wel 

Goeieavond Porschefans,

het is een tijdje geleden dat ik hier nog actief was maar had nu graag eens naar jullie advies geluisterd… 

Ik rij nu ruim een jaar met een Carrera T (964 turbo ingewisseld… yes, I know , maar voor mij persoonlijk is dit een ‘betere’ auto die meer gericht is op wat ik met een Porsche wil doen). Ik wou een ‘moderne’ Porsche die niet te duur was en toch iets speciaal was. Tot op heden geen minuut spijt en elke rit is het puur genieten… Om tot mijn vraag te komen… de Litchfield variant gezien en dan wordt het toch wat zot in het hoofdje… Beginnen rondkijken maar ik zie door het bos de bomen niet meer… laten (matig) tunen of niet… externe ecu of niet… 

Litchfield Porsche 911 Carrera review: done to a T

Bijzonder lekker getunede Carrera T…

De uitlaatspruitstukken (manifolds):
                              We have designed and manufactured our own tubular headers that uses CAD design to optimise the shape of our 3-into-1 manifold. The new design smoothly merges each port into the free flowing collector just prior to the turbo entry. This helps reduce the exhaust pulse interference and drastically changes the way the turbo responds. The turbos spool much faster, providing almost immediate throttle response even from very low in the rev range. The engine pulls more urgently higher up the rev range and the exhaust note has a cleaner and crisper note to it.

Litchfield Tuning

Porsche Carrera T swapped for a 911 GT3 Touring

Congratz en veel plezier ermee.
                                  Njam njam die T :popcorn: :popcorn: :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.