991.2 Carrera T

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991.2 Carrera T

  • Maker
    Discussie
  • Blijkbaar is er nog geen onderwerp over de nieuwe Carrera T?

    [quote=autogespot]………. Alles in de Carrera T is erop gericht de rij-eigenschappen te optimaliseren. Standaard krijg je een mechanisch sperrend achterdifferentieel(!), het PASM-sportonderstel en het Sport Chrono-pakket erbij geleverd. Achterasbesturing is optioneel, op de standaard 911 Carrera is dit niet eens leverbaar. Voorts is er alles aan gedaan om de abstracte factor ‘beleving’ te vergroten: een groot deel van de geluidsisolatie is verwijderd, de ramen zijn van lichtgewicht glas en de welbekende deurhengsels vinden tevens hun terugkeer in de Carrera T. Ook de achterbank en de PCM-module zijn uit het interieur gesloopt. Dit alles bij elkaar zorgt voor een gewichtsverlies van 20 kg ten opzichte van de 911 Carrera, maar het is veel belangrijker dat de T een stuk sportiever zal aanvoelen dan de standaard 911 Carrera en je door het toegenomen geluid een stuk meer betrokken zal worden bij de rijervaring. Allemaal winst als je het mij vraagt ……… .[/quote]

    Link

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
    • Een copy-paste “over alleen de buitenkant” (veel is het niet, hoeft ook niet, het gaat om details):
      Maar waar kunnen we de 911 Carrera T dan aan herkennen? Komt ie. De voorspoiler is iets anders en je krijgt standaard Agaatgrijze ‘Sport Design’-spiegels. Deze kleur komt ook terug in het logo op de achterkant. Porsche rept ook over de verticale spijlen, maar die hebben alle 991’s van ná de facelift. De 911 Carrera T heeft standaard het sportuitlaatsysteem met zwarte eindpijpen, net als de 911 Carrera GTS. Het kleurenpalet voor de 911 Carrera T is eenvoudiger dan bij de 911 Carrera. De standaardkleuren zijn zwart, wit, Indisch rood en Racinggeel, net als bij de gewone 911 Carrera. Er is minder keuze uit metallic kleuren, je kan alleen kiezen uit GT-zilver, diepzwart en Carrerawit. Ook zijn de speciale kleuren Lavaoranje en Miamiblauw leverbaar. 1 tint grijs dus, geen 50. De velgen zijn gewoon de 20″ Carrera S-wielen, maar dan in het titaangrijs gespoten.

        prachtige T

        Waar zit nu het optische verschil tussen een Carrera 2 and 4 ? afgezien van de reflector tussen de achterlichten

          Hier een paar foto’s, gewoon snel getrokken.
          De 964 lijkt er zo hulpeloos er naast :-).
          Ik heb er nog niet echt mee gereden wegens te veel werk.
          Eerste indruk is top, zou maar erg zijn indien anders 😉

            [quote=”M E” post=269031]Deze ga ik woensdag halen 😉
            Handbak
            [/quote]
            Ach? I see you’re a man of culture as well? :first:
            Congrats!!

              Volgens mij heeft een handbak 3 pedalen maar ik kan mij vergissen ….

                Prachtige wagen in de aantrekkelijke GT zilveren kleur :first: en wij zijn ook heel benieuwd hoeveel pedalen deze super koele 991 T heeft ?

                  Skoon bommeke !

                    Mooi!!! Proficiat!

                      Deze ga ik woensdag halen 😉
                      Handbak
                      4ws
                      Open dak
                      Achterbank en navigatie er in
                      En nog wat opties

                        Dat zou wel een beetje zottekes zijn, niet ?

                          [quote=”bccars” post=268902]Voor mij licht afwijkend. PDK, geen 4WS, geen PCCB, klapkuipjes met achterbank, schuifdakske, andere remblokken, klaar ! De sweetspot in heel de lineup prijs/kwaliteit/bruikbaarheid (seffens heb ik ambras met Vandamme).[/quote]

                          Ga je de GT3 inruilen voor een 991.2 T ???

                            [quote=”ZUFF-718″ post=268889]yellow sub Dan toch volgend jaar een 991.2 T met 3000cc ipv een Cayman GT4 met 3800cc motorinhoud en in het geel :up:[/quote]

                            We zien wel maar het zal toch iets functioneel moeten zijn. GT4 heeft wel wat issues op dat vlak… hoe beestig ik die ook vind

                              Voor mij licht afwijkend. PDK, geen 4WS, geen PCCB, klapkuipjes met achterbank, schuifdakske, andere remblokken, klaar ! De sweetspot in heel de lineup prijs/kwaliteit/bruikbaarheid (seffens heb ik ambras met Vandamme).

                                yellow sub Dan toch volgend jaar een 991.2 T met 3000cc ipv een Cayman GT4 met 3800cc motorinhoud en in het geel :up:

                                  En toch mag het voor mij er ene met PDK+4WS zijn. Gooi er de “gewone” kuipen bij (die kunnen met behoud van de achterbank, in tegenstelling tot the full carbon versie) en keramieke freins bij en je hebt mijn ideale play-while-working tool. TTZ ik kan die gebruiken om zoals eergisteren dik 4u tussen woonstede, kantoor én 3 werven over 3 provincies verspreid te bollen. Koffie drinken als ik er zin in heb (kan niet met een man), 225km/u rijden als ik heel even de 3 rijvakken voor mij alleen heb en mij vinnig bewegen in de Brusselse rattennest…

                                  To each his own.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.