991.2 Carrera T

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991.2 Carrera T

  • Maker
    Discussie
  • Blijkbaar is er nog geen onderwerp over de nieuwe Carrera T?

    [quote=autogespot]………. Alles in de Carrera T is erop gericht de rij-eigenschappen te optimaliseren. Standaard krijg je een mechanisch sperrend achterdifferentieel(!), het PASM-sportonderstel en het Sport Chrono-pakket erbij geleverd. Achterasbesturing is optioneel, op de standaard 911 Carrera is dit niet eens leverbaar. Voorts is er alles aan gedaan om de abstracte factor ‘beleving’ te vergroten: een groot deel van de geluidsisolatie is verwijderd, de ramen zijn van lichtgewicht glas en de welbekende deurhengsels vinden tevens hun terugkeer in de Carrera T. Ook de achterbank en de PCM-module zijn uit het interieur gesloopt. Dit alles bij elkaar zorgt voor een gewichtsverlies van 20 kg ten opzichte van de 911 Carrera, maar het is veel belangrijker dat de T een stuk sportiever zal aanvoelen dan de standaard 911 Carrera en je door het toegenomen geluid een stuk meer betrokken zal worden bij de rijervaring. Allemaal winst als je het mij vraagt ……… .[/quote]

    Link

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 86)
    • +1 zuff, ik ben ook fan :first:

        Dat is juist, het zal dik x2 zijn, de GT4 is 1800€.

        Ik heb met de “gewone” 991.2 PDK (dus met 3,0) kort gereden in druk verkeer (de gele in Kalken, die 9 maand later nog steeds niet verkocht is geraakt want het is een gele, nietwaar, wat zouden de mensen denken) en die geeft qua onmiddellijke rijsensatie niet drastisch veel meer dan mijn kleine 981 Cayman.

        De GT4 daarentegen… Brachiale sound bij opstarten, “mannelijke” koppelingspedaal, keiharde vering… Something entirely else vanaf de eerste meters!! Verslavend maar tegelijk meer vermoeiend.

        Mijn gis is dat een 911 T dichter bij het “normale” zit dan richting “GT Porsche”.

          Perhaps 8) 8) 8) 8)

          Maar de 991 .2 T is zoveel gunstiger aan jaarlijkse verkeersbelasting tov Cayman GT 4 : 3000cc tegenover 3800

            Diene Tommy-Beard in de gele beweerde dat de keuze voor de buckets betekende dat je zelfs geen (gratis) achterbank meer kan bestellen, maar toen ik de Duitse config uitprobeerde was dat geen probleem, tenminste toch niet met het “gewone” interieur, dus zonder “Touring pack”.

            Toch denk ik dat een GT4 opwindender rijdt… Niet sneller, wel “juister”… :popcorn:

              Deze 2 jongens zijn nochtans super enthousiast ; ze reden van Zuid Frankrijk naar de UK

              Gewichtsbesparing is inderdaad 20kg door ontbreken van navigatie, achterbank en nog enkele items als lichtere deuropeners
              binnenzijde enz…
              Als je een manueel 7 gang neemt ,spaar je reëel 30kg uit tov PDK
              En er is nu een shortshifter standaard bij de manuele bak, blijkt veel handiger
              Dan kan je terug Nav en achterbank erbij nemen. Een 991 zonder achterbank vind ik het bijna gelijkend op een lichte bestelwagen 😀

              De dunnere achterruit en zijruiten ( van de 991R) is volgens mij gedaan om meer interieur lawaai te hebben , niet dadelijk om gewicht te besparen
              Er is ook iets minder isolatie materiaal aanwezig

              Ik reed enkele weken geleden in Duitsland achter een witte 991 T gedurende 30 min : wat me opviel was de zeer brede achterkant. Ik had de indruk dat de achterflanken iets breder zijn ofwel is het optische bedrog door de brede 305/30/20 met gewijzigde ET waarde

              Voor mij is dit momenteel de coolste 991 ; marketing stunt of bullshit volgens sommigen hier, maakt me niets uit

              De T is er gekomen voor de puristen met een minimum aan opties ;

              Over 30 jaren , als de elektrische voertuigen zijn ingeburgerd gaat er veel geld gegeven worden voor dit model

                4-wiel-sturing voel je idd :hail:

                    Nu ben ik ook nog maar één keer tegengehouden in mijn gele. En wel op de eerste werkdag na afhaling. Maar dat was omwille van de Duitse transitolaten waar je bij ons niet mee mag rijden…

                    De politie kijkt ook wel wie er achter het stuur zit. Een jonge lefgozer met een bleekgroene 924? Aan de kant! Een door de jaren al wat kwalijker kijkende kerel met een zwarte 944? Laat maar rijden, hij ziet er gevaarlijk uit! :drink:

                    In mijn geval: een midlife vent in een look-at-me-gele Porsche? Negeren!

                    Trouwens rijd ik ook als een lammetje in buurten met veel voetgangers of fietsers. Oude vrouwtjes mogen altijd oversteken van mij, zelfs zonder zebrapad. Jonge ook… :engeltje:

                    Om toch nog even on topic te besluiten: niets belet natuurlijk dat Porsche alle zaken die de Carrera T de moeite waard maken gewoon in een optie pakket “touring” te gieten (zoals ze voor het interieur deden) en dat aan te bieden op de basis Carrera.

                    Ik geef je wel op een briefje dat een manuele T na 10 jaar meer waard zal zijn dan een dertien-in-een-dozijn S met PDK…

                    123

                      Nee hoor, echt niet
                      Die 924 ging niet zo hard, was in stedelijk gebied, ik woonde toen in Rotterdam.
                      Gewoon een omgeving tussen woonst en werk , woonde vlakbij, nooit ruimte om gekke dingen te doen daar. Ik doe geen zotte dingen in zoeen buurten waar veel voetgangers, fietsers en omas op rollators rond tuffen. Moet beetje respect hebben.

                      Maar ik ben nog nooit zo vaak gestopt als met die 924
                      En ik kreeg ook vaak positieve complimenten op die auto , aan het tankstation of zo.
                      Hij viel gewoon op tot en met door dat kleur.

                      Mijn zwarte 944 erna, zelfde buurt, nooit door flieken gestopt. Is nochtans een agressiever uitziende auto.
                      Wel had ik vaker van die nitwits die aan de lichten eens wilden racen.. in opgefokte Opels en zo van die zever.
                      Die bekeken me niet in de 924, maar een 944 moesten ze gewoon uitdagen, konden ze niet laten.

                      Sindsdien enkel maar donkere auto’s gereden en nog geen enkele keer aan de kant moeten gaan.
                      Terwijl ik ondertussen VEEL meer km’s doe en ik met die moderne lease bak bimmers en mercs toch echt rapper en scherper rij dan met die 924.

                      En met de 924 wa het altijd voor onzin. papieren eens nazien
                      KLPD nitwit die eens wou neuten omdat ik met mistlampen op rondreed .. Wat een 924 niet heeft, het zijn dag lichten avant la EU lettre.

                        Gelukkig valt die van mij niet op dan … ben ook een aantal keer (in het buitenland) van de weg gehaald, maar ja, dat was dan ook wel een beetje obvious hahaha. Maar dat ze je om je kleur auto van de weg afhalen :popcorn: :popcorn: :popcorn: … heeft toch vooral te maken metuhhhhh :driver: :driver: :driver:

                        123

                          [quote=”Yellow Submarine” post=264402]Die gele in Kalken die ik vorige zomer spotte is trouwens nog steeds niet verkocht… De mensen rijden liever met grijze bakken rond. :popcorn:[/quote]

                          Grijs is idd niet echt geweldig fancy.. maar t heeft natuurlijk met de optie prijs van kleu te maken.
                          Het is van de pot gerukt hoeveel je meer moet betalen voor sommige kleuren.. Terwijl die verf nu echt geen 1300 euro meer kost voor metallic of 2900 euro voor die speciale kleuren.

                          Nu ja, Geel is dan weer geen duurdere optie, En al vind ik het mooi, net als rood, ik zou het nooit willen puur omdat het flieken aantrekt als vliegen op een stront.

                          Ik ben nooit meer gestopt geweest langs de kant van de weg dan destijds met mijn licht groen metallic 924.
                          En tis echt niet omdat dat nu zo een geweldig snelle auto was:

                          L10307301127821857.jpg

                          Maar het was wel een kleur dat van heel ver opviel, lente, zomer herfst winter.. het viel altijd op.

                            [quote=”Yellow Submarine” post=264402] De mensen rijden liever met grijze bakken rond. :popcorn:[/quote]

                            ……En dat is toch zo een leuke kleur…. 😀 :happy: :mrgreen: :happydance:

                              Daar ben ik het niet volledig mee eens. Zoals Catchpole het verwoordt is dit de drivers’ basis 911. Zoals onder andere DST al hebben opgeworpen in andere discussie, is de “gewone” 911 te zacht, te stil en te gemakkelijk geworden. Ik hoef niet meer pk’s dan de basic 3,0 turbo die naar verluid een betere respons geeft dankzij de kleinere turbo’s tov de S. De sportuitlaat kan je inderdaad bijbestellen op een gewone, maar niet het sierdifferentieel en de verlaagde Sport PASM ophanging.

                              Dat van dat lager gewicht is inderdaad onzin en Porsche heeft de fout gemaakt dat te benadrukken zodat het journaille hier een gemakkelijk stok vindt om er op te slaan.

                              Voor mij een gele, PCM en achterbank er direct terug in (ik ben niet zot dat ik betaal voor iets dat ze “gratis” weglaten), de gewone kuipstoelen (staan niet op de Belgische configurator) en om het interieur voor mij als bestuurder net effe speciaal te maken: gele wijzerplaten. Klaar! Aftermarket zou ik gerust kleinere velgen durven monteren, want ik ben erg te spreken over de 18″ winter combo van mijn Cayman.

                              Marketing? Absoluut! Joke? Geenszins!

                              Als ik ooit een gewone (basis niet-T) zou kopen, zou dat om fiscale redenen zijn want een basismodel met PDK heeft maar 169g CO2 dus dat scheelt een pak. Die gele in Kalken die ik vorige zomer spotte is trouwens nog steeds niet verkocht… De mensen rijden liever met grijze bakken rond. :popcorn:

                              123

                                Ik vind het een marketing joke..

                                Er zit niks op die T die je niet op een andere model had kunnen configureren.
                                Dat dunner glas misschien, maar ze hadden dat als een nieuwe optis kunnen bij de rest zetten ipv dit een nieuw model te heten.

                                Het is echt een oplossing voor een onbestaand probleem.

                                Als ze echt een T hadden willen maken , in de geest van de oude T.
                                Wel ze hadden hem met iets minder pk op de markt kunnen zetten. bv zonder de turbo en “maar” een 270 of zo paarden
                                Spartaans kwa uitvoering met niets van alle duurdere opties (en ook de mogelijkheid niet om ze te kiezen)

                                Maar goed, dat gaan ze niet doen omdat ze daar met hun Cayman zitten en een echte 911 T zou de Cayman S beconcurreren.

                                Bovendien zou het ze geen extra marge opleveren..

                                Nog zoiets waar ik me mateloos aan irriteer :
                                de vroegere 911 , die hadden ze in licht gewicht edities. met een lichtgewicht deur bekleding
                                Je weet wel, gewoon een leren strap
                                en een deur opener riem trek ding.

                                Nu doen ze dat ook. Bv in de Carrera T
                                Ze vervangen de deur opener door een plastieken ding met een rood nylon trek ding.

                                Weegt exact evenveel als de gewone opener.
                                Alle deur bakken en speakers zitten er nog op

                                De auto is er geen gram lichter mee gemaakt, enkel een beetje minder praktisch.

                                Zoals ik zei : het is een marketing joke.

                                PT Barnum : “There is a sucker born every minute”

                                  Henry Catchpole test de Carrera T (in Lava Orange, bepaald niet verkeerd!)

                                  [video]https://www.youtube.com/watch?v=Da9NeukzE4U[/video]

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.