991.2 Carrera T

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991.2 Carrera T

  • Maker
    Discussie
  • Blijkbaar is er nog geen onderwerp over de nieuwe Carrera T?

    [quote=autogespot]………. Alles in de Carrera T is erop gericht de rij-eigenschappen te optimaliseren. Standaard krijg je een mechanisch sperrend achterdifferentieel(!), het PASM-sportonderstel en het Sport Chrono-pakket erbij geleverd. Achterasbesturing is optioneel, op de standaard 911 Carrera is dit niet eens leverbaar. Voorts is er alles aan gedaan om de abstracte factor ‘beleving’ te vergroten: een groot deel van de geluidsisolatie is verwijderd, de ramen zijn van lichtgewicht glas en de welbekende deurhengsels vinden tevens hun terugkeer in de Carrera T. Ook de achterbank en de PCM-module zijn uit het interieur gesloopt. Dit alles bij elkaar zorgt voor een gewichtsverlies van 20 kg ten opzichte van de 911 Carrera, maar het is veel belangrijker dat de T een stuk sportiever zal aanvoelen dan de standaard 911 Carrera en je door het toegenomen geluid een stuk meer betrokken zal worden bij de rijervaring. Allemaal winst als je het mij vraagt ……… .[/quote]

    Link

11 reacties aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
    • Het is voor 90% marketing, maar wel weer heel goed gedaan. :salut: Dit wordt misschien een blijvertje zoals de 911 GTS

        ik vind hem zeer mooi ; in GT silber : zeker het stoffen deel in het midden van de stoelen heeft iets klassiek ; in reel waarschijnlijker nog mooier dan op de foto’s

        Deze T heeft iets , zeker met manuele bak , voor de PP ( Porsche Puristen )

        :up: :up: :up: :up:

          iris-2-3.jpeg

          iris-2-2.jpeg

            la_auto_show_11.jpg

            Ondertussen heb ik de verklaring voor de flink hogere CO2 cijfers ten opzicht van de gewone 911: de brugverhouding is flink ingekort naar 3,59/1 vs 3,44/1.

            Porsche 911 Carrera T: The Purist’s Base Model

            Voor mij een gele, aub. :engeltje:

            Met de optionele kuipstoelen met gele stiksels :popcorn:

              Op Evo zijn ze toch iets positiver: New Porsche 911 Carrera T launched – a more focused 911 at a lower price

              Ik weet wel welke binnen 25 jaar meer waard zal zijn dan een S… Maar het is niet zeker dat we dan nog leven en zelf met de de auto mogen rijden natuurlijk. 🙄

                idd

                minder gewicht
                aerodynamica geen wijzigingen
                pks geen wijzigingen

                  De hogere CO2 is straf. 😯

                    S is 0.4s sneller
                    En heeft een 20gr minder co2…

                      Indeed, nu zou ik alsnog, gegevens de prijsstijging, voor de Carrera S gaan…

                        4 issues
                        1. moest CS noemen ipv T
                        2. Cayman had beter geweest als uitgangspunt
                        3. 20kg? Beetje idioot. 50-100kg was als iets beter geweest
                        4. Prijs moest scherper zijn

                          was simultaan bezig met posten in een andere topic 😳

                          Wat moet je weten over de Carrera T?

                          Een zoveelste variant van de Porsche 911. Met iets minder spitstechnologie, iets minder kilo’s en iets betere prestaties.

                          Een lager gewicht, een manuele versnellingsbak met korte(re) verhoudingen en (enkel) achterwielaandrijving met een mechanisch sperdifferentieel, dat zijn de belangrijkste ingrediënten van de T-variant van de 911 Carrera. Vergelijkbaar met de toen ook uitgepuurde 911 T uit 1968, of evengoed met een recente ‘special’ als de R.

                          In het geval van die T of voluit Touring blijft het vermogen met 370 pk relatief beperkt. Er worden kilo’s uitgespaard door de dunnere zij- en achteruit(en), de deurklinken langs binnen zijn vervangen door lussen. Weg is ook de achterbank, net als een deel van het isolatiemateriaal. De klant er zelfs voor kiezen het Porsche Communication Management… weg te laten. Totale winst, in vergelijking met een 911 Carrera: 20 kilo. Wat hem een tiende van een seconde sneller maakt op de 0 tot 100 km/u-spurt.

                          911t-2.jpg

                          Er zijn natuurlijk nog wat meer verschillen. De beschikbare kleuren bijvoorbeeld (Racing Yellow, Guards Red, Lava Orange, GT Silver…), het GT Sport-stuur, de kortere versnellingspook met rood schakelpatroon en de sportstoelen. Verder zijn er ook nog een aparte spoilerlip, grijze spiegelkappen en de 20-duimsvelgen van de Carrera S. Net als een lichtjes anders gevormde motorklap en dubbele Sport-uitlaatpijpen.

                          Maar je kiest zo’n T natuurlijk ook voor de exclusiviteit. Zo is hij met 111.053,80 euro wel aanzienlijk duurder. Een auto voor puristen, bedacht door slimme marketeers… Een PDK kan ook nog, dan kost de 911 Carrera T 115.361,40 euro. Je krijgt voor die prijzen dan ook nog een met 20 mm verlaagde ophanging en een ‘lichter’ Sport Chrono Package mee. Vierwielsturing kan ook, maar dat kost extra. Het zijn trouwens allemaal snufjes die je niet kan bestellen voor de gewone Carrera.

                        11 reacties aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.