991.2 GT3 RS

  • Dit onderwerp bevat 48 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie
  • 2019 Porsche 911 GT3 RS Shows Up at Nurburgring, 4.2-liter Engine Rumors Grow

    911gt3.jpg

    ith the 911 GT3 RS having remained the only Neunelfer incarnation that has yet to be touched by the 991.2 mid-cycle revamp, Zuffenhausen engineers are currently working at full pace to complete the development of the track toy.

    As you can imagine, the Rennsport Neunelfer is a Nurburgring regular and we’ve now brought along the freshest prototype sighting, which has taken place this week.
    The test car we see here was spotted on the roads in the proximity of the track, with the front end of the car providing a splendid trip through the Porsche parts bin. As such, the front apron, which is shared with the 991.2 GT3, meets a frunk lid that pacts NACA ducts, just like we’ve seen on the 2018 GT2 RS.
    We can’t see the posterior of the test car displayed in the Instagram image at the bottom of the page, but, as we noticed in a spy session that took place at the end of last month, the test cars still pack the 991.1 rear end elements.
    More importantly, the rumors that talk about what lies underneath that massive wing mention a 4.2-liter version of the new 4.0-liter flat-six that debuted on the 991.2 GT3.
    The boxer mill is expected to deliver at least 425 hp and, if this forum chat happens to be true, it remains to see if the 9,000 rpm redline of the GT3 will be maintained.

    Optimists dream about the Rennsport model following the example set by the 2018 GT3 as far as the transmission is concerned. However, given the circuit dedication of the RS models, we wouldn’t hold our breath for the newcomer packing both the obvious PDK gearbox and a six-speed manual. The market debut of the 991.2 Porsche 911 GT3 RS won’t take place until next year.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
    • Tot 250km/u trekt ie als gek, daarna wordt het snel minder
      Komt niet in de buurt vd topsnelheid ook ni op het langstuk? Of is da daar bergop?

        Maf :wtf:

          Goedemiddag da was ook nie den eerste keer dat die daar reed :wtf: :wtf: :wtf:
          Zou der nie graag naast gezetten hebben :puke: :puke: :puke:
          Je zou toch denken dat ze daar in de toekomst nie veel meer van de tijd kunnen afdoen he :coolness: :coolness: :coolness:

            man man man azo vliegen! 😯 😯 😯

              Holy Crap. Net filmpje gezien. Lars Kern :respekt:
              Je moet die inputs zien, gas, rem, stuur. Fuuuuuuck. Bijna bovenmenselijk.

                BAGELIJK, FANTASTISCH … wat een beest !
                RS Rules !
                (die foto is trouwens ook woooooooooow)

                Relatief weinig lapdelta met de GT2RS ook precies ondanks een flink deficit aan koppel en vermogen ?!

                  Das toch een schoon kleur hé :lekker: :lekker: :lekker:

                    Porsche 911 GT3 RS knalt rond de Groene Hel in 6 min 56,4

                    De nieuwste generatie GT3 RS is maar liefst 24 seconden sneller op de Nürbürgring dan zijn voorganger. Porsche mag zichtzelf op de borst kloppen: de nieuwe 911 GT3 RS, die begin maart nog in Genève werd voorgesteld, is het derde model uit Stuttgart dat een rondje Nürbürgring klaart in minder dan 7 minuten. Het groene exemplaar met Weissach-pakket heeft een snelste tijd van 6 minuten 56,4 neergezet. Nét onder de 6:57 van de 918 Spyder, maar wel een kleine 10 seconden trager dan de GT2 RS. Die het deed in 6 minuten 47,3.

                    https://youtu.be/65jW-FVAd2o

                      Wat doet het Weissach Package met de Porsche 911 GT3 RS?

                      Porsche is de specialist van de niche. Wie de 911 Carrera niet hardcore genoeg vindt, moet de GTS hebben. Wie die GTS niet hardcore genoeg vindt, moet de GT3 hebben. Wie die GT3 ook niet hardcore genoeg vindt, moet de RS hebben. En wie de RS nog steeds niet hardcore genoeg hebben, moet het “Weissach Package” bestellen.

                      Ook met Weissach-pakket is de Porsche 911 GT3 RS goed voor een topsnelheid van 312 km/u, voor een 0 tot 100 km/u-sprint in 3,2 seconden en voor een vermogen van 520 pk. Maar hij weegt wel 18 kilogram lichter, waardoor hij nu 1.430 kg op de bascule zet. Met dank aan een dieet van cfrp (met kunststof versterk plastic) en titanium.

                      Prijskaartje? 15.984,10 euro. Tenzij je voor de versie mét rolkooi gaat, die je 19.481 euro armer maakt.

                        ja dadde! :first:

                        12,8l verbruik :driver: tzal nie onder mijne rechtsen zijn dan lol

                            2 bijna identieke auto’s in de garage lijkt me wel wat weggegooid geld, niet ?

                              991.2 GT3RS is op de Belgische carconfigurator te maken. Naar eigen dromen.
                              Lizard green, zwarte velgen met lizard green omlijsting, vollederen interieur met zwart alcantara en lizard green en met weissachpakket.
                              Zet deze naast een 991.1 GT3RS in lava orange en je hebt direct een heel exclusieve droomgarage.

                              Dromen maar :mrgreen:
                              Samen rond de 500.000 euro aan waarde :wtf:

                                Mmmmmm, NICE !
                                GT3 or GT3RS or GT4RS … gonna be a tough call …

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.