991.2 GT3 RS

  • Maker
    Discussie
  • 2019 Porsche 911 GT3 RS Shows Up at Nurburgring, 4.2-liter Engine Rumors Grow

    911gt3.jpg

    ith the 911 GT3 RS having remained the only Neunelfer incarnation that has yet to be touched by the 991.2 mid-cycle revamp, Zuffenhausen engineers are currently working at full pace to complete the development of the track toy.

    As you can imagine, the Rennsport Neunelfer is a Nurburgring regular and we’ve now brought along the freshest prototype sighting, which has taken place this week.
    The test car we see here was spotted on the roads in the proximity of the track, with the front end of the car providing a splendid trip through the Porsche parts bin. As such, the front apron, which is shared with the 991.2 GT3, meets a frunk lid that pacts NACA ducts, just like we’ve seen on the 2018 GT2 RS.
    We can’t see the posterior of the test car displayed in the Instagram image at the bottom of the page, but, as we noticed in a spy session that took place at the end of last month, the test cars still pack the 991.1 rear end elements.
    More importantly, the rumors that talk about what lies underneath that massive wing mention a 4.2-liter version of the new 4.0-liter flat-six that debuted on the 991.2 GT3.
    The boxer mill is expected to deliver at least 425 hp and, if this forum chat happens to be true, it remains to see if the 9,000 rpm redline of the GT3 will be maintained.

    Optimists dream about the Rennsport model following the example set by the 2018 GT3 as far as the transmission is concerned. However, given the circuit dedication of the RS models, we wouldn’t hold our breath for the newcomer packing both the obvious PDK gearbox and a six-speed manual. The market debut of the 991.2 Porsche 911 GT3 RS won’t take place until next year.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
    • quote niet nodig …

      +1

        Wat een lekker ding in dat LizzardGrun, Deze GT3RS is DE topauto in de huidige gamma !
        (maar ik vind dat GelbGrun van Schmee ook wel knap)

          idd, lijkt mij ook wel ander kleur…

          (tzou wel geweldig zonde zijn dat ze de nieuwe GT3RS in een nieuw groen lanceren en dat deze vroeger al beschikbaar was, en zeker als dat paasei er mee rondrijdt)

            Goed gezien! Het betreft gelbgrün (geelgroen).

              Volgens mij niet dezelfde kleur, kan me ook vergissen natuurlijk…

              [quote=”Yellow Submarine” post=262689]De GT3 van Schmee is ook in deze kleur:

              [video]https://www.youtube.com/watch?v=yyz-9bIq-kY[/video]

              Zijn eigen “Brits” voorkomen steekt wel een beetje af tegenover de ranke groene salamander. :mrgreen:[/quote]

                damm die is wel echt vet

                  De GT3 van Schmee is ook in deze kleur:

                  [video]https://www.youtube.com/watch?v=yyz-9bIq-kY[/video]

                  Zijn eigen “Brits” voorkomen steekt wel een beetje af tegenover de ranke groene salamander. :mrgreen:

                    Waar zie jij die vrouw??? :coolness:

                      wat een buitengewoon geil ding toch! damn!! :driver:

                        wat een kleur :respect2: :respect2: :respect2:

                          Nieuwe Porsche 911 GT3 RS lekt te vroeg op het web

                          Een Porsche 911 komt in verschillende smaakjes. Er is er een om hard mee te gaan, een andere om heel hard mee te rijden en de derde kan écht heel hard. De nieuwe GT3 werd onlangs al voorgesteld in Frankfurt en dus is het nu tijd voor zijn nog snellere broer, de GT3 RS.

                          Wel, die zou eigenlijk pas vanavond officieel voorgesteld worden. Maar blijkbaar waren ze vergeten dat de mensheid in Austalië al een halve dag ouder is dan in onze contreien.

                          We kijken hier naar een exemplaar dat is uitgevoerd in de nieuwe kleur Lizard Green. Achterin ligt de reeds gekende 4-liter boxermotor, die mits wat aanpassingen 520pk en 460Nm aan koppel produceert. Zonder het gebruik van een of meer turbo’s, jawel. Om atmosferisch aan zo’n hoog vermogen te geraken, hakt de begrenzer er pas in bij 9.000 toeren per minuut.

                          De 911 GT3 RS doet zijn sprint van nul naar honderd in 3,4 seconden en haalt een top van 312 km/u. In maart valt hij voor het eerst live te bewonderen op het autosalon van Genève. Volgens de geruchtenmolen zal dit overigens de laatste atmosferische 911 ooit worden.

                            [hide]is al in bestelling sinds de zomer van 2015… enkel nog te configureren eens hij bestelbaar is.

                            dus als hij genummerd wordt volgens besteldatum zou ik mss zelfs een voorraan in de lijst nummerke moeten hebben :happydance: [/hide]

                              Heb je al besteld René? 🙂

                                Heb ook gehoord dat er meer productieslots voor de GT2RS zouden komen en minder oplage voor de GT3RS voor de MK2

                                  zal sowieso de luchtinlaten op motorkap hebben zoals van de GT2, enkel in pdk beschikbaar, oplage van 800st normaal, en zal misschien genummerd zijn 😎

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.