991.2 lek?

• Maker
    Discussie
  • Hallo, ik rij de laatste tijd regelmatig met de 991 ERE maar merk sinds kort een kleine plas van 5 op 5 cm op mijn garagevloer. Dit is ongeveer net tussen motor en uitlaat. Het is geen olie en ook geen condens. Als ik even onder de auto kijk zie ik inderdaad wat residu op de warme leiding. Het komt precies uit de pakking links op beeld maar is droog net na het rijden . Zou dit koelvloeistof zijn? Moet ik mij zorgen maken?
    Alvorens een bezoekje aan PCM graag jullie advies of heeft iemand dit al eens meegemaakt.
    Alvast bedankt voor deskundige reacties 😉

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Toen mijn waterpomp het begeven had stond er een grote plas onder de auto, heeft bij de dealer voor een nieuwe pomp + werk ongeveer 1100 euro gekost, op een 987.

Ik neem aan dat de auto het wel komt zeggen als hij te warm zou worden, hij doet het in elk geval als er te weinig vloeistof in het systeem zit.

thanks
        Ik heb dat nog niet voorgehad, is dat dringend? Enig idee van de kosten van zo’n herstelling? Hij staat nu koud en ik zie geen natte vlekken

De roze plas die onder mijn cayman lag was ook koelvloeistof. Mijn waterpomp was stuk.

En een paar jaar later zag ik telkens kleine plasjes onder de neus, die minder snel verdampten dan het regenwater dat van de auto afliep. Toen was er blijkbaar een leiding naar de radiator gecorrodeerd. Na opdeppen met keukenrol bleek het inderdaad opnieuw roze te zijn.

Het roze residu lijkt me dus ook op koelvoeistof te wijzen.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.