991 C4 besteld

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991 C4 besteld

• Maker
    Discussie
  • Dag,

Gisteren besteld. P 991 C4. Levering juni/juli. Unilack zwart.

Opties
    -PDK
    -PASM
    -Comfort Pakket
    -Bicolor zwart/grijs lederen interieur
    -Sportstuur
    -Glazen schuifdak
    -Tempostat
    -Spacers
    -Variabele stuurbekrachtiging
    -Porsche embleem op kopsteunen

Originele 19″ velgen zullen vermoedelijk vervangen worden door 20″ Avant Garde M510.

Tot U sprak een gelukkige mens

X

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 111)
    • beste renaat,

ik heb nu een 8000 km gereden met mijn 991 c4 en super kontent!
      alleen verbruikt hij wat veel 13,5 liter maar eerlijk gezegd ik doe veel stadsverkeer..

Mvg
      Ron

Rij nu sinds een jaar met een nieuwe Carrera 4.
        Heb erg veel last van knisperende geluiden uit het motor compartiment bij stationair toerental.
        Bij Penders in Luik krijgen ze het niet opgelost ondanks werken aan sportuitlaat enz..
        Heeft er hier nog iemand last van.

knappe bolide enjoy it

knappe 991

Mooi elfje, geniet ervan !

Het “Kalf” is nog niet verdronken Xaverius 😉

Ik heb ondertussen ongeveer 8000 km gereden en blijf de auto geweldig vinden. Het mooie blijft zijn Jeckyll & Hide karakter : gezapig als het moet, een gierend beest als het kan.

Toch wordt de totaalbeleving gefnuikt door veelvuldige en irritante rammelgeluiden, aan beide deuren en ook achteraan in het interieur (het wordt nog erger indien het audiosysteem in werking is). Dit vind ik een echte tegenvaller en had ik helemaal niet verwacht bij zo’n dure auto. Ik heb de dealer op de hoogte gebracht en er zal (nog eens) naar geluisterd en gekeken worden.

Wordt dus vervolgd

Wonderlijk!!

Wat een mooie wagen!!!!

Proficiat!
                        Uw laatste 2 zinnen zijn prachtig 🙂

Die andere wagen (Saab) zal ook wel een serieuze bom zijn zeker?

[quote=”Mart” post=173080]Ruikt ie naar een nieuwe auto of naar een Elf?[/quote]

Nu had ik mij bij een Elf eerst iets anders voorgesteld 😀

Ruikt ie naar een nieuwe auto of naar een Elf?

Leuk ook dat je de verschillen voor de leken een beetje inzichtelijk maakt! :drink:

Ben het spoor in de ontwikkelingen al een tijdje bijster … :geek:

Mooie bolide, proficiat en vele fijne feestelijke zakelijke kilometers gewenst!

Ik ga regelmatig eens gewoon naar de auto kijken en voel mij dan een gelukkige mens. Onbetaalbaar toch ?

*porsche . there is no substitute.

Zo simpel is dat hé 😀

Leuke post !

Bedankt allemaal voor de lovende woorden.

Als ik wat meer km gemaakt heb zal ik een uitgebreide vergelijkende ‘test’ maken met mijn vorige 997.2 C4.

Alvast enkele eerste indrukken:

De 991 rijdt ‘soepeler’ en ‘lichter’, wat door sommigen als een minder goede zaak wordt beschouwd. Maar met de gekozen variabele stuurbekrachtiging valt dat allemaal nogal mee. Ondanks de ‘kleine’ 3.4 motor toch duidelijk meer dan voldoende power voor mij: ik gebruik de auto beroepshalve immers als ‘daily driver’ en ‘meer moet dat niet zijn’.

PDK schakelt sneller dan in mijn vorige C4. Flippers aan/achter het sportstuurwiel werken goed maar staan wat te dicht bij de achterliggende schakelaars (richtingaanwijzer, ruitenwisser).

SPORT stand heb ik nog niet geprobeerd.

Ophanging is duidelijk verbeterd, vooral voelbaar in bochten. De 20 duimers rijden niet te hard, zeker niet in combinatie met het PASM (dit laatste is los van het comfort zowiezo een ‘must’ gezien de auto dan 10mm lager bij de grond ligt wat het visuele aspect ten goede komt).

Interieur is een majeure opwaardering, al was de 997.2 natuurlijk ook niet mis. Standaard sportzetels zitten als gegoten. Ik koos voor bicolor zwart/grijs lederen interieur en dat valt bijzonder goed mee (ik maak wel eens een foto). Verder duidelijk meer technologische snufjes die op zich niet echt nodig zijn maar de rijbeleving wel ten goede komen. Interieur is in se groter maar door de prominente middenconsole ervaar je dat niet meteen zo. Afwerking is zoals steeds ‘top notch’: dat is iets wat leken wel meteen opmerken… 😀

Door het gekozen sportstuur -dat overigens fantastisch in de hand ligt en dus zonder meer een aanrader is -zijn er geen ‘knoppen’ aan het stuurwiel: de bediening van radio, gps enz. ‘ter plaatse’ is daardoor onhandiger omwille van de verhoogde middenconsole. Gebruik van touchscreen levert vettige vingerkes…

De meeste kennissen -Porsche ‘leken’- die ernaar komen kijken hebben dezelfde reactie: ‘ik zie eerlijk gezegd weinig verschil met uwe vorige’ (die ook zwart was overigens). Ik vind dat een goede zaak: een 911 moet immers een 911 blijven. Toch valt het verschil met de 997.2 als kenner op: de 991 geeft een robuustere indruk. In dit verband spelen de 5 mm spoorverbreders overigens een subtiele maar betekenisvolle rol. Na er een paar dagen eigenaar van te zijn krijg ik meer en meer bewondering voor de ingenieurs/ontwerpers van Porsche die er in geslaagd zijn een mooie balans te vinden tussen behouden en vernieuwen.

Ik ga regelmatig eens gewoon naar de auto kijken en voel mij dan een gelukkige mens. Onbetaalbaar toch ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 111)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.