991 Cabrio – rammel rechts achteraan

Home Forum Porsche Talk 991 Cabrio – rammel rechts achteraan

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal, tijdje geleden door omstandigheden. Boxster 987 recentelijk vervangen door 991 Cabrio van ongeveer 4 jaar oud (zie avatar). Auto is fantastisch om mee te rijden… als het maar op een biljart baan is. Op iets oneffener wegen, gerammel. Heb hem binnen gestoken bij Carrera Motors in Latem voor allerhande isolatie ingrepen op andere plaatsen, kostprijs 600 Euro, resultaat min of meer aanvaardbaar. Een hardnekkig en luid gerammel, getril eigenlijk rechts achteraan boven bananenvenstertje (sic), konden ze echter niet oplossen . Geluid klinkt een beetje als een smartphone op trilfunctie op een blikken plaat. Met venstertje beetje naar beneden is het geluid bijna weg.
    Uitleg in Latem is: we weten niet wat het is, we denken de cabriokap, maar het gaat om te beginnen ongeveer 1000 Euro kosten om het uit te zoeken en dan zullen we misschien kunnen zeggen wat het uiteindelijk gaat kosten om het op te lossen. Ze wisten mij daar ook te melden dat ik zeker niet de enige ben met dit soort klachten. Iemand enige ervaring of raad in deze? Of moet ik mij maar neerleggen bij het feit dat het normaal is dat een Porsche rammelt …

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Thanks. Zal dat eens proberen.

PM

[hide]al eens bij deze langsgeweest? ;http://www.cabriokappen.be/ Je weet maar nooit. [/hide]

Thanks. Nee zal niet de handrem zijn. Die is elektronisch. Is volgens mij een combinatie met banaanvenster en kap. Zou maar een los vijsje kunnen zijn maar kost wel een lap om dat vast te stellen blijkbaar.

PM

[hide]Ik had hier ook een geluidje aan de mijne. Na een tip bleek het de kabel van de handrem te zijn. Ik moest rijden en de handrem een beetje aantrekken. Het geluid was weg of komt het echt uit de kap?[/hide]

Zelf ook eens een rammeltje gehad op mijne 981 kant passagier na lang zoeken en verschillende keren dak open en dicht , bleek het de metalen sluiting van mijn veiligheidsgordel te zijn die tegen de binnenkant rammelde was ook een heel irriterend geluid .
              Tis maar een tip . :up:

Zit erop en wordt idd soms gebruikt voor deze reden…

Een sportuitlaat steken is ook een optie! :driver:

Thanks. Eens een krak of piep bij koud of vochtig weer kan ik mee leven. Dit is van een andere orde. Smeren van rubbers en volledige kap is allemaal gebeurd een paar weken geleden. Mijn idee was ook het banaanvenster maar bij Porsche zeggen ze dat het toch eerder de kap is. Spreken zelfs over mogelijke balkbreuk wat mij zou verbazen want kap opent en sluit perfect. Is idd een linnen kap vanbuiten maar weet niet of je het dak van een 991 al eens van binnen gezien hebt. Dat is steviger dan sommige hardtops.

ik gok op het raammechanisme van het banaanvenster rechts achter. je schrijft dat het beduidend minder rammelt wanneer dat open staat.
                      soortgelijk heb ik bij mijn oude 928 een rammel aan het venster van de bestuurdersdeur indien ik het op een kier zet. gesloten of meer dan half open rammelt er niks.
                      begin anders al eens met de de raamrubbers in te spuiten met parafinespray (zeker GEEN silicone spray gebruiken !)

Wim

Heb mijn sinds mijn rijbewijs een cabrio erbij gehad, en moet vertellen dat ik er nog nooit een gehad heb waar geen piepje, kraakje of rammeltje inzat, ook bij mijn laatste 3 Porsches niet.
                        Ik denk zoals Luc schrijft dit eigen is aan een linnen cabriodak, en zeker als de temperaturen wat gaan dalen zal alles wat harder worden van rubbers en dit nog iets versterken.

yep 1000 Euro zoekwerk. Auto is eigenlijk nog onder garantie (via verzekeringscontract van verkoper) maar het is twijfelachtig of dit onder garantie kan vallen.

Had bij mijn 997 4s cabrio ook wel beetje gerammel van het cabriodak maar was niet in die mate dat het storend was. Is beetje eigen aan een cabrio denk ik, als het natuurlijk irriterend is wil je het bij zo een dure sportwagen opgelost zien natuurlijk he. :think: :think: :think: 1000€ zoekwerk? :wtf: :wtf: :wtf:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.