991 facelift

Home Forum Porsche Talk 991 facelift

  • Maker
    Discussie
  • de type 991.2 is gespot quasi zonder enige camouflage en is duidelijk te onderscheiden van de eerste generatie daterend uit 2012, aan de motorgril en de uitlaten zijn verhuisd naar een prominente plaats in het midden.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 92)
    • Mooie kleur :lekker:

        2016 Porsche 911 Carrera S review (GEN2 facelift)

          [quote=”Funny” post=217337]@ Jv de meeste sportwagens ,911 ,Boxster alles wat M is van Bmw ,Amg ,R8 ,Aston-Martin enz zit boven de 200 gram .Dan bedoel ik de reeds ingeschreven modellen .
          Prijzen van 2-de hands sportwagens zullen in Belgie in elkaar stuiken .[/quote]Is nu ook al. Veel sportwagens zitten aan de max. BIV van 10.000 euro en nog wat centen. Zelfs op een 997 turbo betaal je vandaag meer aan BIV dan wat de verkoper destijds bij de nieuwaankoop heeft betaald. Maar ze geraken nog steeds vlot verkocht. Ik heb het hier nog ergens gelezen. Op een snelle maar veel uitstoot blazende wagen die je tweedehands nog 30.000 euro kost betaal je vandaag nog steeds 10.000 euro aan BIV. Waarom kost die wagen maar 30.000 euro? Omdat ze er anders niet meer vanaf geraken. Destijds met de verhoging van de VAA zei ook iedereen dat de verkoop van dure wagens in elkaar zou vallen. En wat ziet men vandaag : nog nooit zijn er zoveel dure wagens ingeschreven op een bedrijf verkocht. Dus die VAA is normaal geworden en wordt bij de berekening van haalbaarheid mee ingecalculeerd.

          ken

            ik vind het zeker geslaagd.
            nu nog eventjes afwachten wat het 3.0l zal doen en welke foutjes er naar boven zouden komen.
            zal wel goed verkopen zoals iedere andere Porsche 😀

              Five must-knows about Porsche’s new turbo flat-six.

              1. Light and future-proofed
              The new engine block is manufactured from hypereutectic aluminium; stiffer, more resistant to thermal expansion and 1.5kg lighter than the old block. Plasma-sprayed iron cylinder liners help reduce fuel consumption and cope better with the poor fuel grades found in India, China and South Africa. A composite oil pan saves a further 2kg over the previous engine. Both 2981cc launch engines share the same 91.0mm bore and 76.4mm stroke, 10:1 compression ratio and 7500rpm rev limit. The bore spacing allows for larger capacity engines in the future, naturally. Maximum power is developed at 6500rpm for both engines, where the naturally-aspirated 991 Carrera S needed 7400rpm on the tacho. Progress? The hairs on the back of your neck may disagree, at least until they feel the shove of torque from just 1700rpm.

              2. Banishing the lag
              Porsche is being cagey about the six’s patented turbo management system and its electro-pneumatically controlled wastegate. Designed to minimise lag, the Achilles heel of blown engines, it works to maintain optimal turbo speed and pressure. The ECU analyses throttle position and juggles several parameters – the wastegate, ignition timing, the adjustable exhaust camshaft, intake valve lift and duration via the VarioCam Plus system – to provide instant response.

              3. High-pressure injection
              Each bank has its own high pressure pump for the centrally located injectors, delivering fuel at 250bar, for optimal atomisation, minimal cylinder-wall wetting and low CO2 emissions.

              4. On-demand cooling
              Smart electronics declutch both the air-conditioning and water pumps when not needed to reduce engine drag. The engine quickly reaches its initial 90°C operating temperature, then settles back to 85°C in normal running, during which the coolant circulates more slowly.

              5. Let there be oil
              Unlike inline or vee-configuration engines, flat-sixes don’t have gravity to help the engine’s oil flow back to the sump. The 911 boasts a complex lubrication system, not least to keep the low-mounted turbos oil-fed and happy. As well as the main steady-state pump, which provides 2-3bar of oil pressure by means of a variable pump (oil pressure is increased under heavy load and hard acceleration), the engine uses three soak pumps: one for each cylinder head and a third specifically for the two turbos. Each blower as its own oil canister from which hot lubricant is drained and recirculated back to the sump.

                we zijn amper een pannenlap groot. een auto in het buitenland aanbieden is tegenwoordig kinderspel.
                de onderlaag zal het moeilijker krijgen maar waarom zouden de prijzen hier kunstmatig lager worden dan net over de grens 100 km verder?

                  @ Jv de meeste sportwagens ,911 ,Boxster alles wat M is van Bmw ,Amg ,R8 ,Aston-Martin enz zit boven de 200 gram .Dan bedoel ik de reeds ingeschreven modellen .
                  Prijzen van 2-de hands sportwagens zullen in Belgie in elkaar stuiken .

                    [quote=”Funny” post=217295]Het positieve van de nieuwe Turbo-motoren is hun veel lagere Co2-uitstoot t.o.v. een atmo-motor .
                    Op papier dan toch . 😥
                    Zeker nu de Vlaamse regering overweegt om de Biv een stuk te verhogen voor vervuilende wagens .En niet alleen de Biv maar ook de verkeersbelasting te berekenen op basis van de Co2-uitstoot .
                    Ik denk en vrees dat men een beetje naar het Nederlandse Bpm-stelsel zal kijken ,per extra gram Co2 zoveel mooie extra euro’s erbij ![/quote]
                    Ergens hoop ik dan dat ze hun VB en BIV positief stellen bij alles tot en met een 3.0L motor en max. 169g uitstoot.
                    (sorry voor diegenen die dan met een 3.8 atmo zitten).
                    Dan komt een 991.2 met PDK er goed uit (3.0 en 169g uitstoot).
                    Is dan hetzelfde als nu de panamera S-hybrid dus ook fiscaal 70%.
                    Enkel na bezoek van enkele OPC’s = weinig tot geen info beschikbaar en leveringstermijn zou al lente 2016 zijn?

                      AUTO = MELKKOE
                      Ook al doen ze er een zogezegde groene strik rond

                        Het positieve van de nieuwe Turbo-motoren is hun veel lagere Co2-uitstoot t.o.v. een atmo-motor .
                        Op papier dan toch . 😥
                        Zeker nu de Vlaamse regering overweegt om de Biv een stuk te verhogen voor vervuilende wagens .En niet alleen de Biv maar ook de verkeersbelasting te berekenen op basis van de Co2-uitstoot .
                        Ik denk en vrees dat men een beetje naar het Nederlandse Bpm-stelsel zal kijken ,per extra gram Co2 zoveel mooie extra euro’s erbij !

                          op het Laguna Seca circuit in de facelift 991.2

                            als je gaat toeren… eerst overleggen hoe je gaat rijden, dan nen hoop programmatie… :bounce:

                              2016 Porsche 991 Carrera S 3.0 Biturbo: some new features

                                  Ik vind het allemaal héél knap maar langs de andere kant wordt precies allemaal ook een beetje te gladjes….te clean. Ben mss gewoon een oude zeurkous aan het worden… 😳
                                  Anyway, als ik de mogelijkheid zou hebben om de Targa te bestellen….zou ik niet aarzelen…… Zou ik toch voor een tijdje krediet mee opbouwen bij TOTMBO :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 92)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.