Home › Forum › Porsche Talk › 991 facelift
- Dit onderwerp bevat 92 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Het stuurtje oogt mooier vind ik, maar ligt minder lekker in de hand om een of andere reden. Kan het niet zo direct benoemen. Misschien is het ietsje gladder, maar ook de uitsparingen voor de duimen zijn licht anders van vorm.
Vierwielsturing op de carrera, interesting !
Klanten kunnen nog steeds kiezen tussen een manuele of gerobotiseerde zevenbak.Deze foto’s werden genomen tijdens testwerk in Zuid-Afrika. Op het stuur van sommige versies, dat we al kennen uit de nieuwste KJN, prijkt nu ook een sportknop zoals op de 918, met keuze uit vier verschillende rijmodi.
Als optie kan je ook een hydraulische liftfunctie voor de vooras krijgen, voor wie een iets te hoge drempel heeft in zijn straat. Ook nieuw voor de gewone 911′s is vierwielsturing, nu al bekend van de GT3 en Turbo.
en intussen duiken ook al de eerste beelden op van de gefacelifte 991 cabrio
Klanten kunnen nog steeds kiezen tussen een manuele of gerobotiseerde zevenbak.Deze foto’s werden genomen tijdens testwerk in Zuid-Afrika. Op het stuur van sommige versies, dat we al kennen uit de nieuwste KJN, prijkt nu ook een sportknop zoals op de 918, met keuze uit vier verschillende rijmodi.
Als optie kan je ook een hydraulische liftfunctie voor de vooras krijgen, voor wie een iets te hoge drempel heeft in zijn straat. Ook nieuw voor de gewone 911′s is vierwielsturing, nu al bekend van de GT3 en Turbo.
en intussen duiken ook al de eerste beelden op van de gefacelifte 991 cabrio
[quote=”deepee” post=210715]Blijft nog de vraag open hoe ze voortaan de 911 turbo gaan noemen en alles met PDK uitgerust wordt?[/quote]
Ik gok op “911 Turbo”. 😀
Bij BMW dekt de benaming allang niet meer wat er onder de kap zit. 328 is een tweeliter en 335 een drieliter. “Turbo” is gewoon te iconisch om als benaming te laten liggen. Of de normale modellen nu ook turbo hebben of niet.
[quote=”deepee” post=210715]Blijft nog de vraag open hoe ze voortaan de 911 turbo gaan noemen en alles met PDK uitgerust wordt?[/quote]
Ik gok op “911 Turbo”. 😀
Bij BMW dekt de benaming allang niet meer wat er onder de kap zit. 328 is een tweeliter en 335 een drieliter. “Turbo” is gewoon te iconisch om als benaming te laten liggen. Of de normale modellen nu ook turbo hebben of niet.
We wisten al dat de facelift van de Porsche 991 zou overstappen naar turbokracht en we kennen nu de details. Bij de 991mk2 maken de atmosferische boxermotoren plaats voor geblazen 3,0-liter boxers. Dit zorgt voor meer vermogen, meer koppel en een lager verbruik.
Autobild meldt dat de 911 Carrera bij de facelift naar 370 pk gaat, bij de Carrera S komt het vermogen voortaan uit op 420 pk. Daarmee worden beide versies 20 pk sterker. Het maximumkoppel komt uit op 500 Nm. De snelste Carrera S haalt met deze specificaties een top van 304 km/h.
Het gemiddeld verbruik van de Carrera en Carrera S wordt 7,5 l/100 km, 1,2 liter minder dan de huidige versies voor diezelfde afstand nodig hebben.Door de komst van turbo’s zullen we ongetwijfeld een bloeiende chiptuning handel zien verschijnen. Blijft nog de vraag open hoe ze voortaan de 911 turbo gaan noemen en alles met PDK uitgerust wordt?
We wisten al dat de facelift van de Porsche 991 zou overstappen naar turbokracht en we kennen nu de details. Bij de 991mk2 maken de atmosferische boxermotoren plaats voor geblazen 3,0-liter boxers. Dit zorgt voor meer vermogen, meer koppel en een lager verbruik.
Autobild meldt dat de 911 Carrera bij de facelift naar 370 pk gaat, bij de Carrera S komt het vermogen voortaan uit op 420 pk. Daarmee worden beide versies 20 pk sterker. Het maximumkoppel komt uit op 500 Nm. De snelste Carrera S haalt met deze specificaties een top van 304 km/h.
Het gemiddeld verbruik van de Carrera en Carrera S wordt 7,5 l/100 km, 1,2 liter minder dan de huidige versies voor diezelfde afstand nodig hebben.Door de komst van turbo’s zullen we ongetwijfeld een bloeiende chiptuning handel zien verschijnen. Blijft nog de vraag open hoe ze voortaan de 911 turbo gaan noemen en alles met PDK uitgerust wordt?
één of andere versie heeft dan toch 2 dubbele uitlaten die wat verder op de hoeken staan
één of andere versie heeft dan toch 2 dubbele uitlaten die wat verder op de hoeken staan
enkele kleine esthetische veranderingen, maar Porsche kennende zal er ook wel veel onderhuids veranderd zijn 😉
zien wat het zal geven als de wagen voorgesteld zal worden
op naar de lancering
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.