991 GT2 RS

  • Maker
    Discussie
  • De 991 GT2 RS zit in de finale fase van ontwikkeling

    Porsche is goed in het bouwen van speciale variaties op het 911-thema, de ene al wat relevanter als de andere. Met de op het Autosalon van Genève onthulde 911 R dachten we het leukste van de huidige 991-generatie gezien te hebben. Toch tot we deze scoopbeelden van een in de sneeuw spelende GT2 RS in handen kregen, herkenbaar aan de in naakt koolstofvezel uitgevoerde kofferklep en de herwerkte achterspoiler.

    De GT2 RS is een wat lichtere en krachtigere evolutie van de zonet vernieuwde 911 Turbo, wiens drukgevoede 3,8 liter-boxermotor hij overneemt. We gokken op een piekvermogen van minstens 600 pk, wat moet volstaan op deze super-911 aan een topsnelheid van 340 km/u zou moeten helpen.

    scoop-porsche-911-GT2-RS-1.jpg

    scoop-porsche-911-GT2-RS-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • under promise and over deliver is de Porsche manier

      799 pk is meer dan 700 pk… en denk aan al dat koppel met electric ondersteuning… 

        Dit klinkt helemaal niet logisch in mijn oren.  De nieuwe GT2 RS wordt volgens dit artikel 100kg zwaarder met zijn hybride technologie en zou nog steeds maar evenveel PK’s (700) hebben als de vorige generatie ?  Makes no sense !

          De volgende GT2 RS krijgt tegen 2026 een bijzondere innovatie uit de racerij. Een turbo die de accu oplaadt.

          ‘De hybride Porsche 911 GT2 RS krijgt een turbo die de accu oplaadt’

           

            Porsche viert Manthey Racing met 911 GT2-RS Clubsport 25

             

             

             

            Moet je die aero bekijken 

            De uwe voor 525000€

              Manthey Racing-upgraded Porsche 911 GT2 RS breaks Nürburgring Nordschleife record, again

              6:43.3sec sets the mark for a road-legal production car

              Whether the Manthey Racing GT2 can be considered a ‘standard’ road-legal car is up for discussion, but considering it can legally use a McDonalds drive through, it does indeed count.

               

                  Rondje Nurburgring met de GT2 RS geprepareerd door Manthey-Racing. De andere karretjes lijken wel stil te staan 😯

                  En ja, voor de gewone weg is deze GT2 RS veel te krachtig. Ik heb al meerdere filmpje gezien waar de passagier onwel werd door de G-krachten.

                  Het MR pakketje kost 95k€ inclusief de magnesium wieltjes:

                  [i]For starters, there’s an aerodynamic package encompassing a front splitter and a rear diffuser, along with additional flaps and an aero curtain. In addition, there’s a reinforced engine lid and a modified rear wing with end plates and wing support brackets. Manthey-Racing has also developed a custom suspension featuring race-spec springs and with adjustable rebound and compression.

                  For superior stopping power, the MR package for the ultimate 911 comes along with new brake pads and a brake line set providing improved pedal response thanks to a layer of stainless steel woven braid. GT2 RS owners looking to upgrade their cars should know the kit also bundles an additional water tank and optional magnesium wheels lighter than the standard set. The new shoes come with an aero cover and can be had in Platinum Silver, Gold, Satin Black or Brilliant Silver.[/i]

                    Porsche wuift de 991 serie uit met een 911 GT2 RS Clubsport, een 700-hp track-only monster gebaseerd op de GT2 RS straatversie.

                    The 3.8-liter twin-turbo flat-six, seven-speed PDK gearbox, and chassis come from the GT2 RS street car. Unlike the 935, which is limited to 77 units, all sold out, Porsche will build 200 examples of the GT2 RS Clubsport, at a price of €405,000.
                    It’s got a welded-in roll cage, six-point harnesses, an air jacking system, a 115-liter fuel cell, and an FIA-spec safety hatch built in the roof.
                    The braking system consists of 390mm steel rotors with six-piston monobloc calipers at the front, and 380mm rotors and four-piston calipers in the rear. All the suspension hardware is totally configurable too, with three-way adjustable dampers at both axles. It’s all serious stuff.
                    Deliveries are set to begin at May 2019.

                      I like Sophia !

                          A new Widowmaker is born!!!

                          Das toch niet fris meer …

                            Wow, die Performante heeft een volledige rolkooi. Kan dat af fabriek zo geleverd worden ?

                            Wel een beetje een vetzakske he, 1600 kg is toch wel heel veel voor een sportieve auto !

                              Track Battle: Porsche 911 GT2 RS vs Lamborghini Huracán Performante

                                wagens zijn ondertussen te snel voor de modale hersenen om te kunnen volgen dus de reactietijd is niet voldoende. Het is meermaals dat journalisten niet goed worden tijdens het testen door de enorme acceleraties…. het is nu ook vooral dat de wagens blijven doortrekken op een hoog niveau naar snelheden +300.

                                  Mmmm interessant punt ten tijde van een wild escalerend pk- en snelheids-oorlog 🙂

                                  We hebben almaar meer pk, almaar betere remmen, almaar betere banden en grip. Maar de veiligheidsvoorzieningen blijven eerder status quo. Racewagens die aan die snelhedenrijden hebben een volledige kooi, halo seats, containment netting, blussysteem, brandvrij ondergoed en racepak, helm en hans.

                                  Heel recent geintroduceerde Corvette ZR1 heeft 755pk en loop 350kmu ? Where will it end ?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.