991 GT2 RS

  • Maker
    Discussie
  • De 991 GT2 RS zit in de finale fase van ontwikkeling

    Porsche is goed in het bouwen van speciale variaties op het 911-thema, de ene al wat relevanter als de andere. Met de op het Autosalon van Genève onthulde 911 R dachten we het leukste van de huidige 991-generatie gezien te hebben. Toch tot we deze scoopbeelden van een in de sneeuw spelende GT2 RS in handen kregen, herkenbaar aan de in naakt koolstofvezel uitgevoerde kofferklep en de herwerkte achterspoiler.

    De GT2 RS is een wat lichtere en krachtigere evolutie van de zonet vernieuwde 911 Turbo, wiens drukgevoede 3,8 liter-boxermotor hij overneemt. We gokken op een piekvermogen van minstens 600 pk, wat moet volstaan op deze super-911 aan een topsnelheid van 340 km/u zou moeten helpen.

    scoop-porsche-911-GT2-RS-1.jpg

    scoop-porsche-911-GT2-RS-2.jpg

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Voor diegenen die de centen moesten hebben en een bestelbon hebben kunnen bemachtigen is het een investering. Nu al ze aangeboden aan prijzen vanaf 460000 euro. De GT3RS is dan weer dalende en vanaf 180000 euro heb je deze al in full option uitvoering en heel weinig kilometers. Een nieuwe 991 turbo S blijft ook nog eentje op de verlanglijst.

        Walter Röhrl says Porsche 911 GT2 RS too fast for Nürburgring

        It can be argued performance cars have reached a new golden age, an era defined by high horsepower, trick engineering, and incredible aerodynamic feats. However, one prominent figure, none other than famed Porsche driver Walter Röhrl, believes modern cars are now too fast for high-speed Nürburgring laps.

        The famed driver told Drive on Monday that the speeds modern sports cars and supercars achieve at the track are dangerous, and even with improved downforce and aerodynamics, they can’t match purpose-built race cars. “You have no room for mistakes, that’s the bad thing,” he said, noting the 2018 911 GT2 RS’ speeds at various sections of the ‘Ring where some of the worst wrecks occur.

        Röhrl has a point. Koenigsegg quickly found the limits last year when a One:1 wrecked at the Fuchsrohre section of the track after an ABS sensor failed. Thankfully, the driver walked away, but the car? Not so much.

        “On the speeds like in this car (the GT2 RS), you go Schwedenkreuz at 295 kmh (183 mph) and Fuchsrohre at 270 kmh (168 mph), and I know all the accidents which have been on these places in the last 20 years.”

        The ace driver did not join Porsche when the brand set its record 6:47.3 lap time with the new 911 GT2 RS earlier this year, though he lapped the previous-generation 911 GT2. In his older age (he’s 70), he joked that he’s less willing to take risks, but humorously, said the main reason is it takes too long for him to drive to the ‘Ring.

        Still, Porsche will forge ahead and plans to continue to work at the Nürburgring. The head of Porsche’s motorsport and GT road cars, Dr. Frank-Steffen Walliser, said the track remains an important facet in road car development. He challenged the industry as a whole to keep going faster.

          De nieuwe Porsche 911 GT2 RS dook eerder dit jaar tien volle seconden onder de tijd van de 918 Spyder op de Nordschleife en werd de snelste productiewagen aller tijden. Dat gegeven alleen al maakt de GT2 RS indrukwekkend.

            delete .. dubbele post

              wat een ongelofelijk dikke bak zeg! :first:

              (donut lukten dan toch 😆 )

                  [video]https://www.youtube.com/watch?v=hNeNYtdJeGE&t=265s[/video]

                      knap, ben benieuwd naar de prijs

                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.