991 in vuur en vlam na onderhoudsbeurt.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991 in vuur en vlam na onderhoudsbeurt.

  • Maker
    Discussie

  • Ivo Tiesema
    Deelnemer

      Gelezen op USA forum;

      My destroyed 2013 C4S nearly killed me for the last time over the 2016 Christmas holiday. The fire started in the engine compartment, only a few miles and a few minutes after the dealer did the 10k mi. service, which included an oil change, new filter and O-ring, and switched over to winter wheel set. This could have killed me and many others on the road. Forensic inspections of the burned out shell of a car revealed “non-native” fibers in the engine area – which, I’m told means they left a rag in there during the 10k service. When the car was brand new, it repeatedly and dangerously stalled on the road because of the defective crank sensor and spacer problem described by me and others in the thread “My C4S Died During Morning Commute.” After this fire, I asked for a new car, since, after too many near-death experiences caused by Porsche or the dealer, I just didn’t think it was too much to ask. The dealer’s insurance company only wants to pay their idea of the market value of the car, less a 4k “salvage” value for car that’s now worth only a few hundred dollars if melted down. The dealer won’t step in to make up the difference.

    2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Ik heb ooit iemand met een 928S4 gekend waarvan de wagen na een groot onderhoud in vuur was gevlogen. Blijkbaar moesten de benzineleidingen aan de filter of zo met speciaal gereedschap vastgezet worden. Dit was niet gedaan, leidingen los gekomen en spuitende benzine op de motor. Op de autosnelweg in Zaventem uitgebrand. Hele discussie maar niet te bewijzen.

          “non-native” fibers in the engine area…Dat is een vaststelling maar probeer maar eens te bewijzen dat het niet van bij jou komt maar uit de garage. Woord tegen woord…heb eens een ondernemer horen zeggen: ” Neem maar een advocaat, ik neem er mij vijf..!”. Daar sta je dan…Heb zelf ook zo’n onverklaarbaar=niet zwart op wit te bewijzen gevalletje gehad, (gelukkig veel minder erg/ duur dan dit feit) waarmee ik nog altijd in mijn hoofd zit. Een ander ‘twijfelgeval’ werd me verteld door een heel goede vriend maar ook in deze case werd de verantwoordelijkheid volledig in het kamp van klant gelegd. (De wagen ging binnen voor onderhoud…de wagen wordt nadien opgehaald door de eigenaar en op dat moment blijkt het handschoenkastje, waarin het onderhoudsboekje zit en waarin het onderhoud ingevuld was, niet meer te sluiten…toen mijn vriend de garage daarop attendeerde zegden zij zich van geen kwaad bewust te zijn en dit probleem er al voorheen moest geweest zijn…Begin er maar aan…( Het was een officieel agentschap van een zeer gerenommeerd merk)…
          Als eindverbruiker sta je altijd zwak…je hebt natuurlijk altijd mensen die nog liever breken dan te buigen maar daar kruipt zoveel (negatieve)energie/geld in dat het dikwijls beter is om ‘op de blaren te zitten’…

        2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.