991 Jubi 50 waardebehoud?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991 Jubi 50 waardebehoud?

  • Maker
    Discussie
  • Zit met een luxeprobleem. Kan een deal doen om mijn Spyder weg te doen en een 991-50 te bestellen (mits forse investering uiteraard).
    Ben nog altijd niet uitgekeken op mijn Spyder maar denk dat een Jubi een unieke kans is en als investering-waardebehoud zeker niet slecht.
    Zal mijn vraag anders stellen:
    wat zou zijn waarde best behouden, Spyder of 991_50? Of is dit koffiedik kijken?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Kiezen is soms moeilijk he. 😎

        Waarden en prijzen in de toekomst dat is koffiedik kijken .Dit kan soms bepaald worden door een detail ,een recensie een bepaalde gebeurtenis enz ,zoveel factoren waar niemand zicht op heeft .
        Wat volgens mij wel vast staat dat dit model minder snel zijn waarde zal verliezen dan een gewone 991 die iedereen kan samenstellen .
        Carbonman ik zou hem in huis halen als je de kans krijgt . 😉

          Merci, nu weet ik het exact, en dat zijn er nog altijd 3 minder dan een jubi :relaxman:

            Ik vond dit nog op 6speed…

            “If the Boxster Spyder became an instant collectible (1960 units sold), then this 50th anniversary special edition of 1963 units should also sell out and become collectible, too. ”

            1960 Spyders dus 😉

              [quote=”bccars” post=133335]Voor de rest is dat toch gewoon wat bling ?
              [/quote]
              Idd, en sommige mensen vinden dat iets speciaals en dan nog van “hun” merk.
              Zoals je van Marklin speciale wagons hebt of in de flipperkasten de Addams Family Gold welke ook een gelimiteerde uitgave was. Addams kostte tot een paar jaar geleden 1800 Euro in goede staat, een Gold vond je niet onder de 4500. Terwijl het krak dezelfde flipperkast was met alleen een beetje bling.

              Ik snap bvb de aankoop van een GT3 niet. Ik kan me voorstellen dat dat ontzettend rauwe wagens zijn die een gevoel geven zoals geen ander, maar in mijn wereld zijn die machines gemaakt voor ‘t circuit en op de openbare weg komt dat niet tot zijn recht . Ik heb dan liever een “gewone” Porsche om mee op een rondrit van taverne naar ijssalon te rijden en als ‘t kan mag daar dan ook een beetje bling op, want wees eerlijk: hoeveel gaan er met hun GT3 deftig op ‘t circuit?

              Versta me niet verkeerd, GT3 = :respect2:
              Maar als ik moet kiezen tussen (nog meer)PK’s of een speciale serie dan ga ik voor de speciale serie (maar ik ben dan ook wel een verzamelaar vrees ik 😳 )

              Ik zou de 991 Jubi alleen al nemen voor de groene dashboardverlichting *luv , ik was al om toen ik dat zag. De velgen zijn prachtig, die chromé streepjes, dat logo, die zeteltjes… :up: :coolness:

              Wim

                [quote=”Mushroom” post=133322]Ik denk (vind) dat TS zijn vraag een beetje verkeerd begrepen wordt/uit de context gerukt wordt 😕 [/quote]

                Valt wel mee hoor als ik dit zie tegen andere topics hier op het forum, die eindigen totaal op iets anders als wat topic starter vroeg. 💡

                  [quote=”Mushroom” post=133322]Ik denk (vind) dat TS zijn vraag een beetje verkeerd begrepen wordt/uit de context gerukt wordt 😕

                  Als je momenteel een 991 4S koopt zit je met een beetje opties snel aan 130.000 Euro, als je dan een “speciale” versie kan kopen voor hetzelfde geld kan je misschien beter voor die speciale versie gaan, want een “gewone” 4S is binnen 10 jaar idd een gewone 4S en kost nog 30.000 Euro. De 991 Jubi zal dan meer waard zijn, terwijl hij nieuw maar evenveel gekost heeft.

                  YMMV… :popcorn:[/quote]

                  Yep dat is de vraag! en helemaal mee eens. Discussie begint wel een beetje te ontsporen: Iedereen weet dat een auto in essentie nooit een goede investering is geweest. Dat was mijn vraag ook niet. En er zullen altijd voorstanders zijn van 911 en voorstanders van iets anders. Ik kijk daar een beetje doorheen en ben fan van heel het gamma ‘uitgepuurde Porsches’ of dit nu een 964 RS, een 997 GT3 RS of een Cayman R is. Uiteindelijk zijn we allemaal liefhebbers onder het dak van het merk Porsche, en hier zijn verschillende strekkingen en voorkeuren en dat maakt het juist zo boeiend. Ik wou alleen kijken of het ‘limited edition’ label gerelativeerd kan worden en dat denk ik toch dat dat het geval is…
                  Even ter info de Spyder was bij de start ook niet gelimiteerd maar volgens mijn intel hebben ze hem maar 14 maanden geproduceerd en verschillende bronnen spreken van een oplage van tussen de 1200 en 1500 stuks, andere bronnen zeggen minder dan 2000. Waarde op termijn wie zal het zeggen, blijft een kwestie van vraag en aanbod… Ondertussen ga ik nog een ritje met de P maken en dan vergeet je alle ratio :happydance:

                    De enige toegevoegde waarde die ik zie in een 50th jubi is de combinatie brede kont met 2wd. En ook nog de GT3 spiegels. Voor de rest is dat toch gewoon wat bling ? Of mis ik iets ?

                    Verder, maar dat is natuurlijk persoonlijke goesting en voor ieder verschillend : lelijke velgen, lelijk interieur, lelijke vuilwitte kleur. Not my cup of tea.

                    Pak uw geld en koop daarvoor in de plaats een GT3 ! Of pak een Carrera 2 en steek het uitgespaarde geld in uw zak. Wat je niet uitgeeft moet je later ook niet recupereren !

                      Ik denk (vind) dat TS zijn vraag een beetje verkeerd begrepen wordt/uit de context gerukt wordt 😕

                      Als je momenteel een 991 4S koopt zit je met een beetje opties snel aan 130.000 Euro, als je dan een “speciale” versie kan kopen voor hetzelfde geld kan je misschien beter voor die speciale versie gaan, want een “gewone” 4S is binnen 10 jaar idd een gewone 4S en kost nog 30.000 Euro. De 991 Jubi zal dan meer waard zijn, terwijl hij nieuw maar evenveel gekost heeft.

                      De 964 Jubi is een succes geweest doordat hij de brede kont had én een nummertje, wat velen niets zegt, maar wat onder verzamelaars veel betekent. ‘t Zijn die verzamelaars die je moet hebben als je ooit je auto wil verkopen.
                      De 996 Jubi was (no offence voor zij die er één hebben) niets speciaals. ‘t Was de smalle koets en als ik het goed voorheb was hij ook genummerd en ergens een speciale kleur (wielen en/of carrosserie).
                      De 991 Jubi heeft HET. ‘t Is ne brede en hij zit tjokvol speciallekes. Bovendien is (in mijn wereld toch) een 50-jarig jubilee nog iets anders dan een 40-jarig jubilee. Ik denk dat deze Jubi altijd speciaal zal blijven en dus ook meer zal opbrengen.

                      TS zijn vraag was echter welke ‘t speciaalst was, de Boxster Spyder of de 991 Jubi. Ikzelf ben een 911-hoer, dus ik kies hands down voor de 991, de Boxsters -die eerst stiefmoederlijk behandeld werden- zijn echter aan een serieuze inhaalbeweging bezig en krijgen uiteindelijk ook het respect dat ze verdienen. Het zal er -voor de verzamelaars- op neerkomen hoeveel Spyders er gemaakt werden tov de 1963 991 Jubi.
                      Dit gezegd zijnde: een 911 is en blijft nog steeds een 911. De Boxster/Cayman mogen nog 2x zo snel worden dan de 911 mét een 100x betere wegligging, dat interesseert me niet: ik wil DE LIJNEN
                      YMMV… :popcorn:

                        [quote=”bccars” post=133320]Koop dan aandelen (of immo) en geen nieuwe auto ![/quote]
                        +1

                        En zelfs dan ben je helemaal niet zeker van waardebehoud.
                        Zie Fortis, Dexia, enz. enz.

                          [quote=”carbonman” post=133265]Zit met een luxeprobleem. Kan een deal doen om mijn Spyder weg te doen en een 991-50 te bestellen (mits forse investering uiteraard).
                          Ben nog altijd niet uitgekeken op mijn Spyder maar denk dat een Jubi een unieke kans is en als investering-waardebehoud zeker niet slecht.
                          Zal mijn vraag anders stellen:
                          wat zou zijn waarde best behouden, Spyder of 991_50? Of is dit koffiedik kijken?[/quote]

                          Heel cru.
                          Ofwel vind je die wagen megafantastisch. In dat geval koop hem en geniet ervan.
                          Ofwel wil je een goede investering. Koop dan aandelen (of immo) en geen nieuwe auto !

                            Waarde behoud is mooi, maar vergt wel regelmatige investeringen, ofwel het waarde behoud financier je uiteindelijk in belangrijke mate zelf. Het zijn geen schilderijen!!

                            PB

                              Heeft je vrouw siliconen borsten? zijn haar lippen vol gespoten met botox? of is haar afschrijving met gepermiteerd?

                              Wim

                                Verstandig en wijs besluit, want je hebt iets apart. :coolness:

                                  Hoe verleidelijk het aanbod ook was, ik heb gekozen om de Spyder te houden. Ik heb deze 2 jaar geleden gekocht omdat dit mijn droom Porsche is, het was liefde op het eerste gezicht en het model is redelijk exclusief. Waardebehoud vind ik toch wel enigsinds belangrijk omdat in het verleden al dure wagens heb gekocht die na een jaar nauwelijks de helft maar meer waard waren. ( Kijk maar eens naar de panamera turbo S , die vind je voor de helft van de prijs met nauwelijks km) Gelukkig heb ik mijn wagens in het verleden nooit jong moeten verkopen maar in deze tijden moet je toch een escape of backup plan hebben vind ik.
                                  Dat is de rationele kant. Uiteindelijk koop je toch Porsche uit passie en koop je je droom ifv je budget. Ge moet er verliefd op zijn of niet…
                                  Ik zag er ook tegenop om een limited edition te ontzien om weinig km te behouden, en om er bijna iedere dag mee te rijden is de 991 jubi weer te duur. En uiteindelijk blijft het mooiste toch het Porsche rijden!
                                  Maar toegegeven de 991_50 is en blijft in mijn ogen de mooiste versie van de 991 tot nu toe.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.