991 Jubi 50 waardebehoud?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991 Jubi 50 waardebehoud?

• Maker
    Discussie
  • Zit met een luxeprobleem. Kan een deal doen om mijn Spyder weg te doen en een 991-50 te bestellen (mits forse investering uiteraard).
    Ben nog altijd niet uitgekeken op mijn Spyder maar denk dat een Jubi een unieke kans is en als investering-waardebehoud zeker niet slecht.
    Zal mijn vraag anders stellen:
    wat zou zijn waarde best behouden, Spyder of 991_50? Of is dit koffiedik kijken?

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Wim

[quote=”porsche” post=133281]Tevens zal een waterkoker nooit op dezelfde manier oldtimer worden dan de luchtgekoelde.[/quote]

Dit klopt zeer zeker, en het volgende punt is dat auto’s vanaf de 80er jaren nooit geen echte oldtimers meer gaan worden zoals ze horen te zijn, dit worden young timers.
      En zeker niet vanaf het moment de elektronica zijn intrede gedaan heeft.

@Porsche +1 :coolness: :coolness: :coolness:

[quote=”S2″ post=133280]
          Of een nieuwe oude 997 Sport Classic als DEZE eens vergelijken met een andere 997.

Mocht je de gelukkige zijn die een plaatsje heeft op de lijst van toekomstige LaFerrari eigenaars, dan kan je je wagen nu al verkopen voor een aanzienlijke meerprijs nog voor je hem ooit geleverd krijgt.[/quote]

De Sport Classic staat al zeer lang te koop. In Duitsland staan er ook al geruime tijd een aantal te koop, dus zo waardevast is dat allemaal toch niet.

Wat betreft Ferrari, als jij nu een California of 458 Spyder besteld dan ben je binnen 4 maanden aan het rijden. Wat betreft occasie Ferrari’s daar is het aanbod nog groter. Garage Monza in St Martens Latem heeft er momenteel 45 in aanbieding van klanten + hun eigen wagens. Ferrari Wijnegem zelfde verhaal.

Dus koop zeker geen wagen omdat hij misschien binnen 10 of 20 jaar waardevast zal zijn, velen komen bedrogen uit. Tevens zal een waterkoker nooit op dezelfde manier oldtimer worden dan de luchtgekoelde.

Koop een wagen omdat je hem graag ziet en het geld ervoor over hebt, zoals Wim ook al zei, je beslist zelf, laat een ander dat niet doen, tenzij het je vrouw is 😀 voor de kleur 😉

Zo zit je niet met een kater als je ooit beslist te verkopen en vaststeld dat je toch zo geen waardevaste wagen had. Een 996 of Boxter eigenaar zal ook nooit gedacht hebben bij aankoop van zijn nieuwe wagen destijds dat amper enkele jaren later zijn beestje niet veel meer waard is, zelfde verhaal maar in de andere richting met de oude 911, ik hoor soms, als ik hem maar had bijgehouden.

Als, als, als, als ik een vogel was kon ik vliegen 😀

Maak een keuze, heb geen spijt en geniet ervan bij het rijden.

S2

Voor de meeste wagens gaat je redenering op dat de wagen 21% minder waard wordt als je de garage verlaat.

Maar er zijn zeker uitzonderingen!

Een 987 Spyder kost tegenwoordig 3 keer zoveel als een 987 Boxster! Dus qua waardebehoud lijkt me dat duidelijk

Of een nieuwe oude 997 Sport Classic als DEZE eens vergelijken met een andere 997.

Sommige auto’s worden net meer waard als ze uitverkocht zijn.

Mocht je de gelukkige zijn die een plaatsje heeft op de lijst van toekomstige LaFerrari eigenaars, dan kan je je wagen nu al verkopen voor een aanzienlijke meerprijs nog voor je hem ooit geleverd krijgt.

Dus waardebehoud en wagens, het kan zeer zeker. Maar je moet met kennis kopen

Voor waardebehoud zou ik geen van de twee pakken. Een wagen is al 21% minder
              waard als je de garage buitenrijdt.

Geniet van de wagen en zit niet in met het waardebehoud.

Of koop voor dat geld een degelijk 993 ofzo en een funwagen genre 944 wat uitgebouwd.
              En beleg de rest van het geld.

Waardebehoud alleen lijkt me een slechte keuze voor een wagen.

S2

Zo’n Jubi zal z’n waarde beter behouden dan gelijk welke andere 991, maar … een Spyder moet daar zeker niet voor onderdoen 🙂

Dus ik weet niet of je je gaat verbeteren qua waardebehoud.

Wim

Sluit mij aan bij Bully, als je waarde wilt houden op de jubi denk ik dar er weinig met kan genieten op de openbare weg.

Surf maar eens, en de tot nu toe aangeboden jubi’s waar ze geld voor vragen zijn nog bijna in nieuwstaat.

De eerste twintig jaar niet. Daarna met weinig km misschien.

Mijn beslissing is reeds genomen maar vraag mij gewoon af of zo’n limeted editions echt zijn waarde zo goed behouden als ze zeggen…

Wim

Wie bij ik/wij om te beslissen over wat je moet doen. :popcorn:

Beslissingen neem ik altijd zelf en laat ik niet door een ander nemen.
                        Dus doen wat jezelf denkt wat je moet doen. :think:

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.