991 PDK of handgeschakeld?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991 PDK of handgeschakeld?

  • Maker
    Discussie
  • Hoi mede P-liefhebbers,

    Ik overweeg een 991 als daily en ik had graag jullie mening gehoord
    PDK of manueel?
    Mijn spyder heeft nu PDK en ben daar heel blij mee. Ik heb ondertussen ook al testgereden met de C2 manueel en moet zeggen, goeie bak en super sound.
    Ik kan wel zeggen dat ik in een 991 niet de extremen zoek zoals in de Spyder. Daar vind ik de Spyder nog altijd top, zeker kwa sentatie en stuurgevoel (en de mid-engine!)

    Ik twijfel nog (buiten het feit of ik in deze tijd nog dergelijke som geld aan een daily ga uitgeven) aan een aantal opties:

    -PorscheTorqueVectoring de nieuwe sperdif? mijn testauto had dat en moet wel zeggen tof! een must of niet, iemand ervaring?

    -Servo sturing Plus? mijn testwagen stuurde idd wel licht bij lage snelheid.

    -PASM -20mm, zou die verlaging niet storend zijn in het dagelijks leven. PS mijne Spyder ligt al behoorlijk laag en drempels worden meestal schurend genomen (heb carbon slijtblokjes onder de voorspoiler). Zou zowiezo voor PASM gaan alleen weet ik het niet voor de verlaging…

    -suggesties (uiteraard is de PSE het eerste wat aangevinkt werd :relaxman:

    Thoughts welcome!

    merciekes

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Correct. Maar zelfs in “manueel” schakelt de PDK “automatisch” terug bij kick-down. Dat is wel effe opletten geblazen want de begrenzer is dan soms héél snel bereikt, soms voor je het beseft…

      Je hebt flippers neem ik aan? Bij de mijne stonden er knoppen op het stuurwiel en dat werkt total niet intuïtief dus liet ik een andere stuurvelg monteren, met flippers.

        @Hinske : Betreffende vraag1, je kan alles “on the fly” doen.

          Je kan tijdens het rijden de “pook” naar links verschuiven om dan manueel op en af te schakelen, je kan deze onder het rijden ook naar rechts duwen zodat je terug tiptonic rijd.
          Betreft het alarm en traceersysteem zal je iemand anders moeten inspringen, voor mij geld alleen een “goei” verzekering,…. weg is weg… 😀

            Ik kocht eergisteren zaterdag een 991.2 4S PDK, en ben net op het forum.
            Heb niet veel ervaring met Porscherijden.
            Vraag 1: kan ik zonder probleem tijdens het rijden overschakelen van PDK naar manueel, en kan ik idem dito hetzelfde doen met de sport en sport+-knop ?
            Vraag 2; weet iemand hoeveel de activering van het alarmsysteem en traceersysteem (in een Porschegarage) kost, en ook het bedrag van jaarlijks abonnementsgeld ?

            Dank voor een antwoord.

              Neen, met onze opgelegde max snelheden kan je dat niet voelen.
              En de ‘moderne sper’ voelt ook anders aan dan vroeger.
              Zou dat eerder zien als een extra bij slechte weersomstandigheden en die 991 blijkt zo snedig te zijn dat je er meer wil mee gaan doen, en dan….

              -20mm beter weggedrag en de looks!

                [quote=”RS” post=113207]Niet verschieten allemaal, maar als dagelijkse wagen PDK. ja sorry krijg ouderdomsverschijnselen :mrgreen:
                Fun: handgeschakeld geen discussie mogelijk!!!!!!

                Sper + PASM met – 20mm aanvinken ;)[/quote]

                RS, denk je dat je de sper gaat voelen/gebruiken in het dagelijkse verkeer.
                Rijdt dat zoveel anders?
                Ik heb nog altijd de Spyder met sper en -20mm voor het betere schuurmoment….

                  [quote=”RODONDO” post=113189]Heeft en PDK ook geen gustigere emissiewaarden ? Ook niet onbelangrijk…[/quote]

                  De PDK heeft 194g CO2 en de 7Manu 212g. Indien je het verschil in VAA telt heb de meerkost van de aanschaf PDK terugverdient op 4jaar. Dan reken ik het minder benzineverbruik nog niet…
                  Dus de balans gaat nu toch een beetje meer naar de PDK…

                    Je gaat mee met je tijd :applaus:

                      Niet verschieten allemaal, maar als dagelijkse wagen PDK. ja sorry krijg ouderdomsverschijnselen :mrgreen:
                      Fun: handgeschakeld geen discussie mogelijk!!!!!!

                      Sper + PASM met – 20mm aanvinken 😉

                        Een wagen uitgerust met een Pdk “boite” heeft een lagere Co2 uitstoot .
                        Naar het schijnt zou de nieuwe Gt3 een nog iets snellere en agressievere Pdk bak krijgen .Als dit het geval zou zijn dan ……………! 😳 😳
                        Voorlopig hou ik het bij handgeschakeld . :applaus: 😉

                          Heeft en PDK ook geen gustigere emissiewaarden ? Ook niet onbelangrijk…

                            Heb onlangs nog met de boxster s met pdk en peddels gereden… Meteen boven de handgeschakeld! Zeker als daily maar ook als fun car. In sportplus met manueel ingeschakeld was het in mijn inzien beter als elke manuele sportwagen waar ik mee gereden heb, ook als menig automaat!

                              Spyder blijft, en hopelijk nog voor heeeeeeel lang

                                Ga je de spyder toch bijhouden? Super fijne auto me dunkt!

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.