991 Targa windturbulentie?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991 Targa windturbulentie?

  • Maker
    Discussie
  • Vraagje aan de 991 Targa rijders van dit forum ❓ er word mij menige malen verteld dat bij het rijden van een 991 Targa op autostrade het bijna nie te doen is van luchtturbulentie bij het openrijden.
    Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn jullie meningen hierover?
    Ik overweeg een aankoop targa Vs cabrio :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
    • ha ok, nu ben ik mee, bedankt voor de info :up: :up:

        Ik maak even het vergelijk 991 3.8cc biv 2471€ taks 1810€ 991 3.0 biv 1588€ taks 822€ vanaf 2024 zal je in menige steden voor een euro 5 moeten betalen als je er moet of wil doorrijden :bounce:
        Met een euro 6 is er voorlopig niets aan de hand,dus dat word denken wat aan te schaffen :driver:

          word dan de VB op een euro 5 dan zo duur Rud993 ? of wat bedoel je hiermee ?

            Veel succes met de verkoop,ik heb besloten om toch voor een cabriolet te gaan,al vind ik dat de targa de allermooiste is :first: nu is nog de vraag een 3.8 euro 5 norm hogere taxen :bounce: of de 30 turbo :wtf:
            Aangezien je vanaf 2024 met euro 5 de €€€€€€ uit je zak mag trekken heb ik nog even men bedenkingen :drink:

              Klopt is de mijne, altijd opzoek naar iets nieuw he. :driver: :driver: :driver:

                [quote=”Rud993″ post=261358]Volgens mij is hij het wel hoor :drink:

                [/quote]

                idd, ik had een andere op 2dehands zien passeren terwijl ik gisteren aan het zien was wat nieuw aangeboden werd en die pas gisteren toegevoegd was, had niet geselecteerd op 991 Targa :hail:

                  [quote=”Yellow Submarine” post=261349] De doorsnee “nieuw” koper is nu éénmaal een zelfstandige die de 911 als zakencoupé gebruikt. Gebruiksgemak en fiscaliteit spreken voor de PDK.

                  [/quote]

                  Click :salut: :mrgreen:

                  Dat, of ne Passat kopen :first:

                    Volgens mij is hij het wel hoor :drink:
                    IMG_2119.PNG

                    IMG_2120.PNG

                    IMG_2121.PNG

                      die op 2dehands heeft geen (duudere) gele remklauwen, andere velgen en niet de sportzetels als de beauty van Luc :salut:

                        @luc993cabrio kan het kloppen dat jou targa te koop staat op 2 dehands? Doe je hem al weg? :popcorn:

                          Steeds een 4×4 zei ik. Alhoewel er me dunkt niet te veel zonder PDK zullen bestaan. Als ik op gebrauchte 911 zoek in het algemeen… 5% manueel schat ik. De doorsnee “nieuw” koper is nu éénmaal een zelfstandige die de 911 als zakencoupé gebruikt. Gebruiksgemak en fiscaliteit spreken voor de PDK.

                          Met handbak is een targa dus nog steeds 1645 kg

                            [quote=”Yellow Submarine” post=261337]En mag ik aanstippen dat een 991 targa steeds een 4×4 is en met PDK een EU gewicht torst van 1665 kg!.[/quote]

                            Mijne Manueel.
                            CC37D6C9-3E39-43B6-AFC2-420AE32E5FD8.jpeg

                            B161B802-4B03-411F-96E5-E715DABA8F11.jpeg

                              En mag ik aanstippen dat een 991 targa steeds een 4×4 is en met PDK een EU gewicht torst van 1665 kg! Toch al 220 kg meer dan een manuele Carrera T. Oftewel het gewicht van 4 stoeipoezen, voor wie daar beter mee vertrouwd is. :engeltje:

                              Neen, serieus. In Evo magazine zijn ze nu wild van de nieuwe Alpine, die ruim 200 kg lichter is dan een Cayman. Gewicht is de vijand van de sportwagen.

                              Wim

                                Even een stukje gequote uit een test van de Targa.

                                Er is eigenlijk maar één ding aan te merken op de Targa en dat is het Targa-dak. Het is een prachtige constructie die op elke boulevard en op elk terras weer veel oh’s en ah’s zal oogsten. Je drukt op het knopje en de achterruit komt omhoog en klapt naar achteren, daarna openen er twee klepjes in de rolbeugel om de dragers van het inmiddels omhoog geklapte dak door te kunnen laten, het dak klapt op de achterkant en de achterruit komt weer terug in positie. Schitterend. Het probleem is alleen dat er rond de 100 km/u zo veel turbulentie rond de rolbeugel ontstaat dat praten al met een stevige stemverheffing moet, en dat probleem neemt exponentieel met de snelheid toe. De 911 Cabrio GTS die we ook even reden, was (met het windschotje in positie) opmerkelijk veel stiller. Dat verwacht je niet vanuit zo’n ‘beschutte’ Targa-positie.

                                :salut: :salut:

                                  Bedankt voor de raad en de meningen :respect2: ik ga zeker de test zelf ondergaan :driver:
                                  Het zal zo al een hele tijdssprong zijn voor mij,ik heb steeds 993 cabrio en 993 Turbo gereden maar wil nu wel eens het nieuwer type rijden. :up:
                                  Het zal wel niet de laatste nieuwe 30 turbo worden maar ik heb een 991 4S cabriolet op het oog bouwjaar 2014

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.