991 Targa windturbulentie?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 991 Targa windturbulentie?

• Maker
    Discussie
  • Vraagje aan de 991 Targa rijders van dit forum ❓ er word mij menige malen verteld dat bij het rijden van een 991 Targa op autostrade het bijna nie te doen is van luchtturbulentie bij het openrijden.
    Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn jullie meningen hierover?
    Ik overweeg een aankoop targa Vs cabrio :popcorn:

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • Ik vond de targa bloedmooi en nog steeds heb ik er een zwak voor…Ik heb -hetzij wel maar 2 uur- met een 991.2 targa testgereden en ik vond de turbulentie storend en voor mij een afknapper. En dan kwam ik nog van een Boxster Spyder waar alles lawaai en wind is, maar meer aanvaardbaar. Ik stel voor dat je zelf een testrit doet, dan kan je zelf oordelen

Rij nu ondertussen al meer dan een 1 jaar met de 991 Targa en idd aan hogere snelheden +120 heb je turbulentie maar is aanvaardbaar. Vorige was een 997 4s cabrio en daar was de lawaaihinder idd minder aanwezig en heb ook lang getwijfeld over de Targa maar nog geen moment spijt van gehad. :driver: :driver: :driver:
        Als je geen lawaai of turbulentie wilt moet je Coupe kopen. :salut: :salut: :salut:

Met twee personen zou ik voor een cabrio gaan ,hangt beetje van de situatie af

Voor mijn geval bedoel ik hier over een 991 model ik heb vroeger ook met een Targa gereden bouwjaar 1986
            Over de 991 Targa hoor ik vele geruchten dat je hoofdpijn krijgt tijdens het rijden vanaf 120 km/u?
            En dat daarom vele hem terug verkopen :popcorn:

I love it! 😀
              Dat hoort nu eenmaal bij een Targa, ik hou van de wind en het geluid tegen 160km/u. :driver: Zet ook nooit mijn radio op. Indien je hieraan twijfelt, vooral niet kopen want dan ga je je ergeren.
              Op de nieuwe hebben ze nu een oermottige vliegtuigklep gezet op de voorste raam om de geluiden dan tegen te houden. :think:

Een Targa is een Cabrio met een gigantisch windscherm, zeg ik altijd, het is wel zo boven de 110km/u is het niet meer aangenaam als je met meerdere in de auto zit en je wil nog iets zeggen, hiervoor is het beter met een cabrio
                Langs de andere kant kan je veel sneller open rijden met een Targa dan een Cabrio zonder windscherm dit door het gigantische windscherm gevoel.

Bedankt Wim :drink: het is een moeilijke een targa is bloedmooi maar schrikt mij af.
                  ik zal zelf de test moeten doen vrees ik mochten er nog Targa rijders hun ondervindingen willen delen,ze zijn meer dan welkom :popcorn:

Wim

Targa geeft al vanaf het eerste generatie/model windturbulentie, en vooral op achterzitjes.]

Dus zolang je niet boven de 120 km/h komt zal het wel meevallen als je er met 2 inzit, maar leg niks achter je, want komt automatisch naar voor toe. 😉

Vandaar mijn voorkeur altijd voor een cabrio. 💡

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.