991 vs 997

• Maker
    Discussie
  • Vorige week het geluk gehad om een proefrit te maken met de nieuwe 911.
    Aangezien de 4 en 4s nog niet beschikbaar zijn in 991 versie stonden in de showroom beide modellen naast elkaar, handig om eens te kunnen vergelijken.

De 991 vind ik heel knap, enkel de achterkant vind ik iets te aston martin.

Binnenkant is mooi, alhoewel ik het schuine middenstuk wel iets fel van boven naar beneden vind gaan, geeft je het gevoel dat je in een grote wagen zit.

Over smaken valt niet te discussiëren maar op een forum moet dat wel kunnen 🙂
    Dus 997 of 991, voor -en nadelen om gebied van looks?

Ik zal alvast beginnen:
    De 991 is volgens Porsche voor 90% een nieuwe wagen, maar op het eerste zicht zie je toch niet zo veel verschil, dat maakt voor mij dat de 997 nog voor een hele lange tijd een knap ding zal blijven. Aangezien 991 ook groter en vooral binnenin ruimer toont opteer ik toch eerder voor het naar mijn mening iets sportievere 997 model waar je meer het gevoel krijgt van in een sportwagen te zitten.
    Qua veiligheid veronderstel ik dat de 991 wel de 997 de loef afsteekt?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Heb de 991 wel kunnen bewonderen bij de dealer. Van binnen voor de Carrera een vooruitgang naar mijn bescheiden mening. Voor straks zullen ze m.i wel iets moeten weglaten voor de GT modellen. Van buiten zoals ik meestal heb; wennen. Beetje hoeking hier en daar en vindt hem daarom wat Japans aandoen bij de daklijn en wat Aston aan kontkant.

Maar he; ik wou dat ik hem op de oprit had staan hoor :lekker:

Ja inderdaad wel schandalig wat vadertje staat de automobilist weeral lapt.
        Misschien kunnen we beter gewoon allemaal met “z” nummerplaten beginnen rijden …

ik ken het interieur van de 991 enkel nog maar van op foto, maar kan niet ontkennen dat met al die VAA-ellende die her en der te rapen valt, dromen over 991’s, en misschien zelfs 997’s momenteel steeds meer een ongrijpbare droom lijkt te worden, en daarom wat aan interesse bij mij lijkt te verliezen…

We hebben dikwijls stiekem zitten lachen met de absurd duurdere aanschafprijzen van luxe auto’s bij de Nederlanders: uiteindelijk gaan wij nog meer gevogeld zijn, aangezien zij dat verschil maar 1 keer voelen, en wij het ieder jaar aan ons kl**** gaan hebben bij de belasting 👿

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.