992 carrera S/T

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 992 carrera S/T

• Maker
    Discussie
  • New Porsche 911 ST: first look at GT3-derived lightweight special

Porsche is preparing a GT3 Touring-based lightweight inspired by the classic 911 ST – this is its production bodywork spy-shot.

The Porsche 911 is set to undergo a radical change in 2024 by adopting hybrid power for the first time, but there’s still life in the pared-back, driver focused models we know and love at evo. As these spy shots reveal, a lightweight special derived from the GT3 Touring is currently in the works, and it’ll wear the iconic 911 ST badge that first appeared on a limited-run machine in 1970.

This is our first look at the 911 ST undisguised, wearing its production bodywork during the latter stages of its development cycle. Built in the same spirit of the original, of which just a handful were built as sub-1000kg road racers, the new ST is expected to be the lightest iteration of the 992 yet, potentially dipping below the GT3 Touring’s 1418kg kerb weight. How the ST will achieve this is another matter, with the GT3 already using carbonfibre for its bonnet, roof and seats.

lees meer: https://www.evo.co.uk/porsche/911/205929/new-porsche-911-st-first-look-at-gt3-derived-lightweight-special

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
          • Porsche 911 S/T review Autocar UK

911 S/T code

Omdat mijn madam volgende week verjaart heb ik er eentje naar haar smaak samengesteld:
                  Gentian blauw metaallak
                  motorsport graphic aanduiding 
                  persoonlijk startnummer: 66 (°)
                  interieur Heritage design classic cognac aniline leder
                  enkele comfort items
                  357.564,70 EUR

Als je zo door-redeneert, dan kom je uiteindelijk tot de conclusie dat een Dacia Sandero alles is wat je nodig hebt (en dat is voor alle duidelijkheid ook het geval) maar zo werkt man-logic niet… 

Zit de “meerwaarde” van de S/T niet in de plaatje op het dashboard waarop staat dat het een gelimiteerd model is ?  Voor de verzamelaars ?

Geen spek voor mijn bek, maar wel fan van deze, net zoals de GT3 Touring met handbak. 🙂

allez dan! ik had niet gezien dat PTS beschikbaar is. en in dit geval komt het er qua prijs niet meer op aan.

ik kies Bahama. bestond tot 1970

[quote=”Yellow Submarine post=291113 userid=9203″]
                            Eén tekortkoming wel: niet in Racing Yellow verkrijgbaar!

[/quote]

Dat is geen tekortkoming, er zijn immers mooiere gele kleuren wel beschikbaar 

objectief gezien heb je 100% gelijk – maar zo werkt man-logic natuurlijk niet. 

de mijne heeft zelfs ruim 100 pk minder maar nog altijd méér dan genoeg voor mij – het strakke GT-onderstel is wat mij betreft de hoofdzaak,  naast de looks. als er maar een platte zescilinder in zit.

Zie zelf de meerwaarde tov de Touring niet meteen (die enkele paardjes extra en max 40kg lichter), dus ik ben snel content 🙂

“wel wat hebben” is toch een understatement als je de dolle prijzen-carroussel van de voorloper 911R beschouwt. Voor mij is deze S/T (met een “/” graag) de ultieme 911 om te hebben want circuit (GT3 RS) en off-road (Dakar) boeien mij weinig. Geen idee of er opnieuw een Speedster gepland is – hoewel die qua koetswerk altijd wat disproportioneel oogt. Ergens moet ik hier toch 327.743,04€ hebben liggen, waar heb ik die alweer gelegd? 

Eén tekortkoming wel: niet in Racing Yellow verkrijgbaar!

https://www.youtube.com/watch?v=dDFoVxuutt4

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.