992

  • Maker
    Discussie
  • de 991 facelift versie 991.3 of 992 zoals hij intern genoemd wordt, is gespot in winterse omstandigheden:
    achterspoiler over de ganse breedte van het achtersteven, andere uitlaten-deurklinken-lichtbalk tussen de achterlichten


15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 317)
    • hij had het wss over de budgetversie ofte de carrera T :mrgreen:

        Een mij verder onbekende Youtube vlogger vertelde tijdens zijn rondgang in LA bij de 992 dat de manuele bak “zonder meerprijs” beschikbaar zal komen in combinatie met het Sport Chrono pack. WTF? Hij kwam niet over als de grote Porsche kenner maar zou het?

          Nederlandse interior-designbaas van Porsche over de 992: what’s new in the design

            Daarnet sprak me ook iemand aan die weet dat ik met Porsche rij, dat hij twijfelt aan de nieuwe achterzijde. Zoals zo vaak zie ik het probleem niet…

            Hij had ook even met de configurator gespeeld en kwam op 160k. Dan is het natuurlijk een luxepaard en geen sportwagen meer. Zelf kom ik op 135k. Dat is dan een gele 911 2S met verplichte PDK (basis 123.395€) en volgende opties

            PA lederpakket 2722€ (het oog wil ook wat)
            0NA verwijdering type 0€ (dat is er toch gewoon stoemelings op gekleefd dus laat maar zitten)
            0N5 achterasbesturing (incl power steering plus) 2456€ (rijdt hij tenminste zo goed als een Cayman) 😈
            0P9 sportuitlaat zwarte pijpen 2843€ (is wel erg duur!)
            1BV PASM sport 10 mm extra verlaagd 1028€ (ook veel voor eigenlijk geen extra kost)
            46K 20/21 Carrera Classic wielen 1246€ (zijn mooi op een gele, behoeven geen verdere coating in tegenstelling tot de zilveren standaard 20/21″)
            P7I2 car connect en alarm incl tracker (verplicht in BE) 0€
            VC2 homelink garagepoortopener 314€ (moet ik mijn andere remote niet bij de hand hebben)
            4A3 stoelverwarming 532€ = verplichte optie ten onzen huize 😆
            Q4Q sport plus stoelen 508€ (zien er ietsje stoerder uit)
            2FS GT sportstuurwiel 302€ (dikkere velgrand en donkere uitvoering)

            Zo heb je een driver’s car, al die andere brol is overbodig.

            Ik denk dat de meerprijs niet meer dan 4000€ is, wat de inflatie van de voorbije jaren reflecteert. Een 991.2 2S manueel was immers 115.651€ terwijl de PDK 3908€ was dus samen 119.559. Gezien de PDK nu een extra verhouding heeft, zou het prijsverschil zelfs nog wat minder kunnen zijn.

            En neen, ik ga er geen bestellen! De beste optie is minstens een jaar wachten nadat ze uitgeleverd zijn en dan een demowagen kopen. Mijn Cayman die ik zo kocht is op financieel vlak een echte voltreffer. Ik heb nog nooit een wagen gekocht die zoveel waarde behoudt na er nu al 4 jaar mee te hebben gereden.

              je bent niet alleen, we moeten het weer wat gewoon worden denk ik dan maar…., geloof wel dat de prijs van deze 992 een stuk hoger is dan de 991 of ben ik hier verkeerd in….:roll:

                Had het in het begin moeilijk met de achterkant, maar hoe langer ik hem zie :lekker:

                  Autovisie in detail over de 992

                  Ergens in een Duitse fotostudio. Op een gegeven moment zegt de journalist dat de cameraman geen Nederlands spreekt. Dit moet dus een persoon zijn die door Porsche zelf is ingehuurd. Op die manier behoudt men de controle. De beelden werden wellicht pas aan Autovisie bezorgd op het moment van de onthulling in LA! Frappant toch. Zo zijn er wel enkele filmpjes op hetzelfde moment gepost die in dezelfde studio gemaakt zijn, van diverse websites en bloggers.

                  Jongens, ik kan niet wachten om zelf eens achter het stuur te kruipen en de bolide de sporen te geven! :lekker:

                    Eén woord: photoshop

                      die is er inderdaad heel snel…, maar is zoals gewoonlijk weer heel mooi ..:coolness:

                      Ive

                        Da’s snel

                          992 speedster

                            Introductie in LA – 42 minuten

                            https://www.youtube.com/watch?v=eMq2JrpId8c

                              iemand enig idee waar men deze foto zou kunnen terugvinden in een hoge resolutie ??

                                Porsche heeft op het salon van Los Angeles bevestigd dat de 911 992 GT3 ook nog een atmosferische motor en achterwielaandrijving krijgt.

                                Na lange twijfel en onduidelijke spyvideo’s is het nu officieel: de volgende Porsche 911 (992) GT3 zal atmosferisch blijven. Dat heeft Porsche Motorsport en GT-baas Frank-Steffen Walliser gezegd op de Los Angeles Auto Show. Ook een hybride GT3 is nog buiten de kwestie, de systemen zouden te veel gewicht toevoegen. “Een turbo voegt 40 kilo toe, een hybride nog meer. Een Porsche GT moet perfecte feedback geven en heel licht zijn”, aldus Walliser. Zo zal het model ook geen vierwielaandrijving krijgen, dat zou nog eens 50 kilogram aan extra massa betekenen.

                                Doordat de 992 op dezelfde basis staat als de 991, is het waarschijnlijk dat de nieuwe GT3 een herwerkte versie krijgt van de bekende 4 liter zescilinder-boxer. Het model zou eind 2019 of ergens in 2020 moeten uitkomen. In tijden van emissiebeperking is het opvallend dat Porsche bij de atmosferische boxermotor blijft, maar het onzuinige blok (991 GT3 RS: 12,8 l/100 km, 291 g CO2) zou gecompenseerd moeten worden door de plug-in 992 e-Hybrid.

                                  En straks nog een electromotor erin :what:

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 317)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.