Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 991 › 992
- Dit onderwerp bevat 317 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 1 maand geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
if it looks like a duck and walks like a duck, it is a duck :coolness:
Even afwachten tot we hem in het echt zien.
Maar puur op de foto’s is het geen homogeen design. De voorkant komt stukken hoekiger over, sterk geaccentueerd door de spiegels. De achterkant daarentegen is boller, en dan die mottige zwartplastieken strook. Lijkt wel door verschillende mensen slash teams gedesigned. Verschrikkelijk.
Kans is natuurlijk groot als we hem in het echt zien dat plots wel alles op zijn plaats valt en het geheel wel werkt, en dan zijn al die initiele bekommernissen en negativiteiten snel verdwenen. Meestal is dat zo bij nieuwe auto’s 🙂
+1
buiten de achterzijde is er optisch niet veel veranderd, en ik ben er geen favoriet van, maar moet nog wennen denk ik……:popcorn:kijk je de link eens na? ik krijg volgende melding “De door u opgevraagde pagina bestaat niet!” :popcorn:
Ter vergelijking hier de 991.2 die ik vorig jaar in Kalken even test-reed.
Hoewel ik het zelf ook wat soberder zou houden bij de 992 moet ik zeggen dat ik de nieuwe meer grafisch gevormde kont net iets leuker vind dan de huidige die wat organischer is. De doorlopende lichtbalk vind ik ook best te pruimen. Onderaan mag het wat minder dan die grote zwarte rooster. Maar dat grote vlak vervangt wel 6 aparte “gaten” van de huidige: nummerplaat-instulping, diffuser, 1 paar extra lichten en 2 roostertjes achter de wielen. Ik ben voor!
Voor 99% onder jullie maakt dat toch niets uit, want jullie nemen toch een zwarte die de vormen verhult.
Amai, ik hoop dat het eindproduct hier nog flink van gaat afwijken of we gaan een generatie krijgen die ik niet ga smaken !
idd, alles onder de achterlichten vind k maar zwak. Te groot oppervlak, moet nog ergens onderbroken worden vind ik.
Oei
En de poep ziet er nog altijd niet beter uit :coolness: :think:Next-gen Porsche 911 Carrera to start with 390 horsepower
a quick recap of what we know so far …
The Los Angeles Auto Show is expected to have the honor of introducing the next-generation Porsche 911. The leader of Porsche’s vehicular armada brings evolutionary styling and a boatload of new technology. A hybrid-ready platform combines mixes a heavy dose of aluminum with hot-formed, high-strength steel for more stiffness and dynamic rigidity. Although the body-in-white and engines should reveal respectable weight loss, the 992-series 911’s slight growth in size, as well as more luxury and tech, will keep curb weight close to the current 991 series.
While the evolutionary exterior design is said to extend the coupe’s length by about two centimeters, the new underpinnings tuck the engine closer to the center of the car than previously. An intriguing side note: Autocar reports that the platform has been developed for both the second-generation Lamborghini Huracán and the third-generation Audi R8. Last we heard, it sounded like there wouldn’t be a third-gen R8.
But there’ll be more power throughout the lineup to make the eighth generation the fastest bunch of 911s ever. Autocar says the base Carrera with an updated take on today’s 3.0-liter flat-six should put out 390 horsepower thanks to tweaked turbocharger geometry. The Carrera S should get 450 hp. That’s a 20-hp bump for the entry-level model and 30 additional ponies for the S. At the other end of the range, the Turbo S could do with another 20 hp, too, for an even 600 horses. A revised all-wheel-drive system and better aero will lower the 0-62 mile-per-hour time below 2.9 seconds and raise top speed beyond 205 mph. Eventually, a 500-hp hybrid will employ an 11-kW battery.
Looks-wise, expect more upright headlights with a changed LED light signature above a new bumper design, resculpted front and rear fenders, refined door handles, and a full-width taillight. Inside, the cabin is roomier, the analogue dash finally succumbs to digital instruments, and a flush touchscreen takes center stage. The lever between the seats will either operate a faster-shifting seven-speed dual-clutch automatic or a seven-speed manual.
bron: autoblog.com
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.