992

  • Maker
    Discussie
  • de 991 facelift versie 991.3 of 992 zoals hij intern genoemd wordt, is gespot in winterse omstandigheden:
    achterspoiler over de ganse breedte van het achtersteven, andere uitlaten-deurklinken-lichtbalk tussen de achterlichten


15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 317)
    • Ja, maakt hem nog sportiever vind ik :first:

        Wel begot; de vouwkens in de kofferklep zijn terug :think: :up:

            Allez, dat laatste zinnetje declasseert het hele artikel. Volgens hun zou de nieuwe GT3 eind 2018 komen voor levering 2019. Dat kan toch nooit. De 992 moet nog geïntroduceerd worden. En de GT3 komt nooit als eerste model. Het is altijd eerst Carrera.
            Clickbait van wat inderhaast samengeraapte geruchten van Brad Anderson, topjournalist.

              Next-Gen 911 GT3 To Come With 550 HP Turbo Engine, PDK-Only Transmission
              by Brad Anderson – February 3, 2018

              The era of Porsche’s naturally-aspirated GT-branded models is almost over, as reports state the next-gen 911 GT3 will be turbocharged.

              Australian publication Motor states that the 992-generation GT3 will be powered by a turbocharged flat-six delivering roughly 550 hp, some 50 hp more than the current GT3.

              What’s more, the next GT3 will only be sold with an eight-speed PDK transmission. This is despite the fact that Porsche revived the manual GT3 for the 991.2 GT3 after previously killing it off. Unless Weissach has a change of heart, the existing GT3 could very well be the last one offered with a stick-shift.

              Due to the addition of a turbo engine and a PDK transmission, the GT3 will be faster than ever before. In fact, the 0-100 km/h (62 mph) sprint is estimated to take roughly 3 seconds, the 0-200 km/h (124 mph) 9 seconds and top speed is expected to exceed 330 km/h.

              Further differentiating the 992-gen GT3 from the current model will be the increased use of lightweight materials aimed at offsetting the additional weight of the powertrain.

              Current info suggests that the new GT3 will premiere towards the end of the year, with sales and deliveries commencing in early 2019. In the meantime, a 991.2-generation GT3 RS will be released as a swansong to the current range.

                We zullen zien. De meningen zijn nog heel verdeeld of er nu al dan niet een turbo in de nextgen GT3/RS komt. Achleitner zegt “competition driven”. Frank Steffen Walliser zegt in private meetings “over my dead body”. Van Preuninger heb ik nog niks gelezen. Tijdens een kort gesprek dat ik had met iemand van Porsche van buiten het dealernetwerk werd met stellige zekerheid gezegd dat nextgen GT3/RS NA blijft.

                Probleem is dat het moeilijk logisch te beredeneren valt welke kant het dubbeltje gaat vallen. Conceptueel is GT3/RS emotioneel aggressief en competition driven. Aggressief wijst naar NA. Huidig NA blok draait betrouwbaar 600pk op de testbank volgens AP. Dus daar kan je nog een paar generaties mee doen. Dit segmenteert vr marketing ook het beste binnen de lineup.
                Maar competition driven zou de klepel kunnen doen omslaan naar turbo, want ondanks het omdraaien vd NA in de RSR, en de BoP, was hij recent op de 24u van daytona onverwacht niet echt competitief (heb het niet echt goed gevolgd, maar dat leek de consensus online). Als die trend zich voortzet zou de stap wel eens gezet kunnen worden. Maar hoe segmenteer je een carrera turbos, echte turbos en GT3/RS turbos, en GT1/RS turbos. Vooral die laatste twee categorieën worden heeeeeeeeeeel moeilijk !

                Anderzijds, competition driven is misschien een valse afleiding naar turbo en rsr. Want uiteindelijk komt die competition driven vd GT3 Cup en niet vd RSR. En vermits de GT3 Cup een single brand championship is, is daar geen concurrentie en geen drang om naar turbos te gaan.

                Dus als ik MOET gokken : Het BLIJFT NA voor de 992 GT3/RS. Maar reken me er aub niet op af als ik fout zit 🙂

                  Dat bedoel ik juist. Het verschil zal vooral marketing zijn. Toch veel meer dan nu.

                    Omdat een turbo een ander publiek aanspreekt dan een gt3. Een koper van een GT3 denkt dat een turbo koper gestoord is met zijn leren salon dat overpowered wordt door zijn veel te krachtige stofzuiger. Een turbo koper denkt dat de gt3 koper gestoord is mijn zijn lawaaierige rammelkar die dan nog eens trager is ook.
                    Voor elke niche een product 😉

                      Juist, maar waarom hebben ze dan zowel een “Turbo” als een “GT3” in het gamma?

                        + 1

                          [quote=”Harley G” post=262447]Ben eens benieuwd hoe een GT3 met turbo zal klinken… :think:
                          Het geluid van de huidige GT3 is toch iets dat hem extra speciaal maakt, hé.
                          Voor de rest geen probleem met de turbo motoren. :salut:[/quote]

                          Zelfs als ze op nextgen GT3/RS naar turbo zouden gaan mag je toch veronderstellen dat dit is omdat ook in de competitie deze stap gezet is of gaat worden. Een GT3/RS heeft meestal een blok afgeleid vd echte competitie blokken. Zelfs als ze daar naar turbo gaan zou je toch verwachten dat een aggressief karakter, zowel qua laufkultur als qua soundkulisse, behouden blijft.

                          Ik kan me niet voorstellen dat Porsche in de competitie een NA blok zou houden en zijn GT3/RS een gewoon aangepast turbo blok zou geven alla GT2RS. Die disconnect tussen racerij en GT3/RS past toch echt niet bij de filosofie van het concept !

                          1 ding lijkt me zeker. Als er 1 merk is dat een deftige turbo motor kan bouwen, dan is het Porsche wel ! Hoeveel decennia bouwen ze er al ? 😉

                            die spoiler achteraan 😯 als hij toe is gaat het nog, maar open :think: :puke:

                              Ben eens benieuwd hoe een GT3 met turbo zal klinken… :think:
                              Het geluid van de huidige GT3 is toch iets dat hem extra speciaal maakt, hé.
                              Voor de rest geen probleem met de turbo motoren. :salut:

                                Porsche lanceert dit najaar zijn nieuwe Porsche 992..

                                Er is officieel nog weinig tot niets over bekend. De nieuwe Porsche 911 gaat intern 992 heten. De auto, die dit najaar zijn wereldpremière beleeft, is op deelgebieden best anders dan het huidige model. De voorkant bijvoorbeeld oogt stoerder en indrukwekkender. Aan de achterzijde zien we een smalle LED-lichtbalk, waarboven de uitschuifbare spoiler zich over de volle breedte kan uitstrekken. Ook opvallend: de beugelhandgrepen worden vervangen door klaphandgrepen en de uitlaatpijpen steken verder naar achteren uit dan voorheen.

                                992-2.jpg

                                Vanaf 400 pk
                                De nieuwkomer is voorzien van nieuwe bumpers, ander bodywork, andere verlichting en een nieuwe bodemplaat. Het belangrijkste nieuws is echter dat de nieuwe 911 niet leverbaar zal zijn met viercilinder motoren. De veelbesproken combinatie van een 2,5 liter viercilinder boxermotor met turbocompressor en een hybride module is dus in de wacht gezet. De nieuwe 911 krijgt 3.0 liter zescilinders met een vermogen vanaf 400 pk. De motor is wel klaar voor hybride aandrijving – dit om voorbereid te zijn op het aanscherpen van emissievoorschriften en toegangsbeperkingen in steden. Maar omdat een viercilinder met hybride funest kan zijn voor de beeldvorming van de 911, wordt de introductie van een Plug-in hybride uitvoering zo lang mogelijk uitgesteld.

                                Geen middenmotor
                                Hoewel sommigen vreesden of verwachtten dat de nieuwe generatie Porsche 911 zou worden voorzien van een middenmotor – zoals nu bij de race-versie RSR al het geval is – blijft de 911 een model met de motor achterin. Toch wordt de motor opnieuw een paar centimeter naar voren geplaatst om de gewichtsverdeling en wegligging verder te verbeteren. De spoorbreedte wordt eveneens verder vergroot en de aerodynamica verbeterd.

                                992b.jpg

                                48 volt
                                De motoren blijven qua inhoud eveneens onveranderd. Pas is 2022 komt daar verandering in, wanneer dit model een facelift krijgt. Wel wordt de auto voorzien van een 48 volt boordnet, iets waarin andere luxemerken als Audi en Mercedes het merk voor gingen. Aanvankelijk verschijnen de Carrera en Carrera S op de markt, gevolgd door steeds snellere smaken. Een Turbo, Turbo S, GT3 en GT3 RS zitten natuurlijk in het vat, maar reken op een reeks extra 911-variaties, zoals de T, R en misschien wel de GT2.

                                Allemaal turbo’s
                                De krachtiger versies, ook van het topmodel 911 Turbo, zijn uitsluitend leverbaar met vierwielaandrijving en transmissie met dubbele koppeling. De kans is groot dat de GT3 leverbaar zal blijven met handbak. Reken voor de nieuwe Turbo op een vermogen van rond de 600 pk. De Turbo S kruipt dan algauw richting 650 pk. Het slechte nieuws voor de puristen, is dat de kans groot is dat geen enkele 911 meer een atmosferische motor krijgt. Zelfs de GT3 en de GT3 RS zullen hoogstwaarschijnlijk voorzien zijn van turbo-power. De auto blijft net als voorheen leverbaar als coupé, cabrio met stoffen dak en Targa.

                                  Dat is in de stijl van de nieuwe Cayenne. Digitale klokken. Vlakkere glasachtige interfaceoppervlakken. Zag er goed uit in de Cayenne. Dus dat komt wel goed in de nieuwe elfer ook.

                                  Maar met DAT kleine pookje is het wel gedaan om manueel te schakelen met de pook zoals met de huidige generatie. Jammer, want ik vind het aangenaam op de openbare weg om in manuele stand te schakelen met de pook. Plus met flippers only wordt het lastig als je uit stilstand wegrijdt terwijl je een scherpe bocht neemt zoals op een kruispunt.

                                  De toggle switches vind ik niet mooi. Mercedes heeft dat retro truukje ook geprobeerd x aantal jaar geleden, en dat trok toen ook op niks. Hopelijk gaan die nog weg 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 317)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.