992

  • Maker
    Discussie
  • de 991 facelift versie 991.3 of 992 zoals hij intern genoemd wordt, is gespot in winterse omstandigheden:
    achterspoiler over de ganse breedte van het achtersteven, andere uitlaten-deurklinken-lichtbalk tussen de achterlichten


15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 317)
    • YS zijn kameraad met een eerlijke analyse van de hedendaagse turbo-motor.

        Je moet wel wat door de ducktape heen proberen kijken…

          [quote=”full pelt” post=280370]nurburgring gt3 touring.
          https://www.autojunk.nl/2019/09/porsche-992-gt3-touring%5B/quote%5D
          WTF… die achterbumper trekt nu toch echt op niets, vol gaten en blutsen… 😯 🙄

              Dat groot rechthoekig vlak met de kleine nummerplaat is vreemd..

              De motor zou gebaseerd zijn op de 4,0 uit de 718? On the tech front, the GT3 is expected to receive an evolution of the new N/A 4.0-liter flat-six that showed up at the top of the 718 family

                  Nope , geen warm en koud , ik vergeleek even puur 992 Turbo met jouw Atmosferische motor (in jouw hypothese)

                  En dat een 992 Carrera 385 pk met Turbo nerveus is wordt tegengesproken in onderstaand filmpje ( voor alle duidelijkheid , dit is het instapmodel van de Carrera) . Beide heren noemen dit trouwens het beste instapmodel dat Porsche met de 911 ooit op de markt heeft gebracht!

                  Enjoy it 😎 😎

                    [quote=”ZUFF-65″ post=280310][quote=”Yellow Submarine” post=280300]Wel wel, nog eens een filmpje von der Guido:
                    Net als ik al had geopperd heeft hij het op het einde ook over een hypothetische manuele 992 met de 4,0 van de GT4/Spyder[/quote]

                    Een louter hypothetische gezonde redevoering voor jouw hypothetische 992met 4.0l atm:
                    Waarom zou je een 4.0l atm manuele bak nemen met +/- 249 CO2 uitstoot als je binnenkort een 3.0l Turbo met +/- 206-211 CO2, tevens manueel kan hebben ,om van de taksen nog maar te zwijgen. Ze zijn beide bijna even snel .
                    BIV and rijtaks respectievelijk toch vlug gerekend op een 10.903€ // 2.631€ tov 4.746€ // 939€ : toch serieuze verschillen hé : daar kan je heel wat benzine voor kopen en leuke km ‘s rijden.
                    En dat enkel omdat een 4.0 Atm een heel klein beetje anders klinkt ( +/- 3- 4dB luider) .[/quote]

                    Je blaast warm en koud want als ik me niet vergis had je bij een vorige gelegenheid gemekkerd omdat ik geschreven had dat de 718 GTS in ons land vanzelfsprekend niet erg veel gegadigden zou vinden wegens de taksen. Maar in Duitsland, UK of USA is dat een ander verhaal qua taksen. De vierliter is een formidabele krachtbron waar geen enkele turbomotor kan aan tippen wat betreft gasrespons en emotie. Ik heb met de 718 2,5 GTS gereden in 2018 maar geen haar op mij hoofd dat zou overwegen om mijn 2,7 daarvoor in te ruilen. De turbo zorgt voor ongewenste nervositeit terwijl de vierliter gedwee de brein-input volgt. Een turbo voelt gedopeerd aan, een dikke atmosferische motor eerder atletisch…

                    Daaruit volgt dat de atmosferische vierliter de ideale motor is voor de volgende Carrera T! DE GT3 is immers ook atmosferisch, remember…

                      Spy” shoot of the new 992 Turbo S by @porscheexclusivemanufaktur

                      We are excited to have press acces to see the Turbo S who have its official release at the Geneva Auto Show. The Turbo S have probably 8-Speed PDK compared to the 991’s 7-Speed PDK.

                        [quote=”Yellow Submarine” post=280300]Wel wel, nog eens een filmpje von der Guido:
                        Net als ik al had geopperd heeft hij het op het einde ook over een hypothetische manuele 992 met de 4,0 van de GT4/Spyder[/quote]

                        Een louter hypothetische gezonde redevoering voor jouw hypothetische 992met 4.0l atm:
                        Waarom zou je een 4.0l atm manuele bak nemen met +/- 249 CO2 uitstoot als je binnenkort een 3.0l Turbo met +/- 206-211 CO2, tevens manueel kan hebben ,om van de taksen nog maar te zwijgen. Ze zijn beide bijna even snel .
                        BIV and rijtaks respectievelijk toch vlug gerekend op een 10.903€ // 2.631€ tov 4.746€ // 939€ : toch serieuze verschillen hé : daar kan je heel wat benzine voor kopen en leuke km ‘s rijden.
                        En dat enkel omdat een 4.0 Atm een heel klein beetje anders klinkt ( +/- 3- 4dB luider) .

                          [quote=”DeePee” post=280254]spy shots van de 992 GTS

                          https://www.flat6mag.com/act/une-porsche-992-gts-se-laisse-surprendre-sans-camouflage.html?fbclid=IwAR0mdlPamPUJMpSpQgAWMs9LyvCb_o58YJ2JNDVwbWKS1o5XOiDpSxdVo6M
                          ][/quote]

                          Ik vind het alvast coole velgen met centerlock die achteraan zowel op de Targa als op dE GTS gemonteerd staan
                          De voorste zijn de bekende velgen van de 991.2 Turbo

                          Is het mede door een gewijzigde ET achteraan datje de indruk krijgt dat de body enkele cm breder is ? of is het enkel gezichtsbedrog ?

                            Lijkt me inderdaad waarschijnlijk. Ook onder de naam GTS of T,… Maar komen zal die er wel. Looking foward to it 🙂

                              Wel wel, nog eens een filmpje von der Guido:

                              Net als ik al had geopperd heeft hij het op het einde ook over een hypothetische manuele 992 met de 4,0 van de GT4/Spyder

                                The 2020 992 Carrera S and Carrera 4S models are now available to order with seven-speed manual transmission as a no-cost option. 911 models with the manual also get the Sport Chrono and Porsche Torque Vectoring (PTV) as standard.

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 317)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.