992

  • Maker
    Discussie
  • de 991 facelift versie 991.3 of 992 zoals hij intern genoemd wordt, is gespot in winterse omstandigheden:
    achterspoiler over de ganse breedte van het achtersteven, andere uitlaten-deurklinken-lichtbalk tussen de achterlichten


15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 317)
      • Je hebt waarschijnlijk zijn eindoordeel niet gehoord? “Would I buy one? The answer is yes!” Geloof me maar als ik zeg dat deze kerel wel smaak heeft. Hij zegt ook iets van “tremendously competent but lacking on enjoyment”… Dàt is de cruckx van het verhaal. Als je het comfort wil en ook de bruikbaarheid van de achterbank (opa zijnde) dan koop je een 992, zo simpel is dat.

          Als ik het goed begrijp vindt deze “testpiloot” Damian het vanaf 9° minuut helemaal niets , niet opwindend ; oersaai om de nieuwe 992 te beschrijven ,wel geweldig snel , 0-60miles/h in less than 4 sec …..
          De nieuwe 992 is meer een GT dan een pure sportauto, volgens deze hem

          Dat is nu wel de mening van één persoon ( en die heeft dan ook nog zo’n face en een stem van “boring to death” )

          En ja , dat weten we allemaal ; ooit komt er een hybride en vol elektrische 911,dat kan niemand ontkennen,

          Dan moet je toch deze onderstaande film eens bekijken van GRIP met Matthias Malmedy , die heeft wel een big smile tot achter zijn oren bij het testen van de nieuwe 992 ( en toevallig ook in het geel ) Matthias houdt normaal niet van cabrio’s maar met deze ….

            Ik zie dat ze 199k€ vragen voor zo een “Belgian Legend” 992. Goed bezig! :first:

            Deze zal ik wel al gepost hebben maar maakt duidelijk wat er aan de hand is.. vanaf 9:00 wordt het interessant.

            En als je er dus één koopt, neem dan een gele. Op het Autosalon stond de 911 Cabriolet in een vreselijk ouwbollig “kleur”.

                Eindelijk ,het werd hoog tijd ! :drink: :driver:

                Dan ziet het interieur er zo’n een beetje uit ,afhankelijk van het kleurenpallet waarvoor je kiest

                Toch leuk hé ,die “drie predalen-optie” van Porsche , ook al word het 3P-Publiek elk jaar kleiner en kleiner 😀

                  Porsche 911 endlich mit Handschaltung

                  Manuele 7-gang bak op de 992:

                  “Gratis” optie op de USA markt (nog geen nieuws betreffende EU)
                  enkel op de 992 S mogelijk
                  Sport Chrono Paket inbegrepen
                  PTV en mechanische sperdif ipv de standaard elektronische sper.

                  Het ziet er dus naar uit dat P de manuele bak als de puristische versie in de markt wil zetten ipv als de basisversie vroeger. Spijtig dan dat men de 6-gang niet heeft gekozen want de 7de is precies bedoeld als spaar-versnelling. De 6-bak werkt plezanter.

                    992-generation Turbo

                      ESP en TC zijn anders geimplementeerd in een GT3, niet onlosmakelijk samen verweven in PSM. Je kan zonder ESP rijden, maar met TC indien gewenst. Alleen is deze TC niet regelbaar in trappen. Daarop doelde ik, met een knipoog naar het gele draaiknopje in de middenconsole van een AMG GTR en op de knopjes in de Porsche racewagens.

                      123

                        das regelbaar hoor, PSM off 😀

                          @Vandamme: Daar heb je een punt. Een regelbaar TC systeem is iets wat nog “ontbreekt” op de GT. Wie weet komt dit in navolging van de concurrentie en van de eigen competitiewagens ook in de straatwagen ?!

                          123

                            [quote=”bccars” post=276464]Ik weet nog altijd niet goed wat er van te denken. Het geluid wanneer de wagen op je toekomt is uitgesproken high revving, klinkt wel analoog aan de uitgaande generatie, misschien iets minder volumineus. Het geluid wanneer de wagen van je wegrijdt verandert volledig. Is dit te wijten aan de partikelfilter of is er iets anders aan de hand ? Only time will tell …[/quote]

                            kvind het ook maar raar klinken allemaal, maar lijkt mij niet zozeer de motor en eerder de tractie controle en torque vectoring
                            je hoort de motor haperen en das volgens mij electronisch, niet zijne rechtervoet.
                            Nu ja, das allemaal lastig in te schatten op zoeen videootje.. een andere microfoon en het klinkt alweer helemaal anders.

                              Heeft te maken met geluidsgolven die zich verplaatsen” zonder schutbord” en met “schutbord” ( de 992 komt naar je toe en de geluidsgolven bevinden zich achter het voertuig. en die zich weg van je begeven wanneer de Por992 wegrijdt . Je moet de proef op de som nemen en ook het voertuig achteruit laten rijden met zelfde snelheid en bij toerental. Voor de durvers onder ons.

                              Het menselijk oor kan echter golven of frequenties ( geluiden) waarnemen van bvb rond de 20Hz tot 20KHz ( bij sommige varieert dit tussen 16KHz en 22KHz )

                              Zit de uitlaat van de Porsche 992 met een resonantie frequentie net boven en onder de 4KHz bandbreedte, dan ga je ook het meeste deze golf als audio waarnemen omdat de resonantiefrequentie van het menselijk oor ergens ligt rond de 4KHz

                              Voila, ik probeer het simpel te houden :drink: :drink:

                                Ik weet nog altijd niet goed wat er van te denken. Het geluid wanneer de wagen op je toekomt is uitgesproken high revving, klinkt wel analoog aan de uitgaande generatie, misschien iets minder volumineus. Het geluid wanneer de wagen van je wegrijdt verandert volledig. Is dit te wijten aan de partikelfilter of is er iets anders aan de hand ? Only time will tell …

                                  Er is nog geen 992 subforum gemaakt?

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 317)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.