992

  • Maker
    Discussie
  • de 991 facelift versie 991.3 of 992 zoals hij intern genoemd wordt, is gespot in winterse omstandigheden:
    achterspoiler over de ganse breedte van het achtersteven, andere uitlaten-deurklinken-lichtbalk tussen de achterlichten


15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 317)
    • En als die raamlijsten nu mat zwart waren dan was ie nog mooier….:up:

        Zag afgelopen woensdag de demo 992 van PC Mechelen in Leuven
        In het zonnetje in deze prachtige blauwe kleur samen met de chroom raamlijsten is het toch een zeer geslaagd model ; ik begrijp niet goed al die kritieken over zijn “achterwerk ” e.d.
        Het is misschien de laatste 911 met een echte Otto motor , binnen dit en 2 jaar heb je meer dan waarschijnlijk een hybride versie
        Als ik geld kon “k..k.n” , om het met de woorden te zeggen van een gerespecteerd lid hier, ik zou niet twijfelen hoor:D 😀 😀

          deepee, de gele 992 met Peppi (zonder Kokki) had ik al gepost.

            992 TT testing @ nürburgring

              oeps, dubbel gepost. sorry!

                Dag Yellow , ik kan je enigszins wel volgen in je zienswijze , maar de belangrijkste en cruciale vraag : Waarvoor ga je de auto uiteindelijk het meest gebruiken en waar ? ik heb dat ooit iemand nog proberen uit te leggen maar sommige personen zijn structureel doof . Geen enkel sportwagen merk kan voertuigen bouwen met extreme uitersten. Het is altijd een gulden compromis zoeken: Of je koopt er tenslotte 2 Porsches : één comfortabele 2-zitter voor met partner op de weg aangenaam rond te toeren en een tweede voor toepassingen meer gericht op zwaar sportief rijden met meer geluid en nerveuzer en directer weggedrag.

                De 991.2 GT3 Touring is volgens mij wel geschikt als je sportzetels hebt ipv halve of complete kuipzetel. Ik had het voorrecht een 4 weken geleden een 10 tal Km met zo’n GT 3 Touring ( inclusief Sportplus stoelen) te mogen rijden in Duitsland en ik vond het hemels en helemaal niet vermoeiend. Voor mij is deze laatste een geslaagde mix tussen straatgebruik en een occasionele track-day ,afgezien van zijn vrij hoge aanschafprijs momenteel.
                Wil je nog meer extreem dan koop je race wagen en trailer.

                Als ik de commentaren lees van de meer professionele autokenners op Youtube, zijn de meesten toch lyrisch na een bewogen rit met de 992.
                En wat het geluid betreft; neem een Porsche 992 met std uitlaat en plaatst een FVD Brombacher of Fabspeed uitlaat en je krijgt ook meer mooie klank. Maar niet iedereen wil dat.
                De nwe TVR Griffith maakt een “mooi’ hels kabaal en je gaat er ook mee opvallen in het straatbeeld ,maar tijdens een rit naar het Zuiden van Frankrijk , ga je onderweg oordopjes kopen van ellende.
                Hoe ouder je wordt,hoe meer compromissen je moet sluiten

                  Voor zij die twijfelen over het nut van een GT3 992, kijken vanaf minuut 9 of zo. Kokki is er niet bij deze keer, maar Peppi klopt de nagel op de kop. Ik kan het er niet méér mee eens zijn! :up:

                    We zullen zien wat de 992 GT3 gaat geven. Ik hoop alvast op een swan neck achterspoiler. En de motor tja, elke keer er een nieuwe spyfilm komt, klinkt hij stiller en stiller ! Hopelijk gaat het binnenkort weer drastisch de goede kant uit met het geluid.

                      Bij een GT3 of GT4 ben ik niet zeker, maar bij een Porsche Cayenne GTS: Der tiefergelegte Geländewagen ….

                        @Yellow : En de G staat dan voor Geen ? Geen Turismo 😉

                          Het mag een beetje spannen :engeltje:

                          Comfort is een filter die informatie deels weglaat.

                          Die Taycan zal ook héél snel rond een circuit gaan, tenzij het een lang is 😈 maar net als bij een SUV zul je daar heel weinig echt rijplezier aan overhouden. Het is allemaal een balans en persoonlijke voorkeur natuurlijk. Met mijn Cayman kunnen we heel Europa doorkruisen en fris als een hoentje aankomen als het verkeer niet te veel tegensputterde. Zoals op terugweg van Alken laatst laat zondagavond, iedereen ging voorbeeldig opzij toen ze de gele in hun spiegel zagen aanstormen, een zeldzaam genoegen.. :up:

                          Een GT Porsche is véél vermoeiender, ook al staat de T voor Turismo.

                            “Comfort is dodelijk” graag meer uitleg aub

                              Tja, de GT3 touring is maar heel recent ook nietwaar. Ik zag zelf maar één recente (991.2) GT3, de prachtige rode, mét manuele bak (!) trouwens. Niet echt statistisch relevant. Maar je snapt mijn punt niet. Comfort is dodelijk. Die manuele bak is trager, maar verbindt méér.

                                als antwoord op yellow sub

                                992 is voor dagelijks gebruik zeer aangenaam en 450 PK is voor 90% van de eigenaars meer dan voldoende om zich te amuseren tijdens een trackday

                                Grote achterspoilers horen niet thuis op de straat ;wel op het circuit ( vroeger had je de Manta’s en Celica’s en de desbetreffende rijders 😎 )
                                Ik vind het niet enkel storend voor Porsche , ook voor BMW en Merc e.d.

                                Ik was afgelopen zondag in Alken ; ik heb minstens 4 of 5 heckspoilers XXL gezien en GEEN enkele GT3 Touring ; terwijl een GT3 Touring net de elegantste is in de upper class.
                                Enkele foto’s als illustratie

                                  Hoe fantastisch de 992 ook is (ik ben fan), een GT-Porsche is “another biscuit”. Ik heb nog niet met de 992 gereden, maar ik hoor al in de filmpjes dat hij veel te stil is naar mijn zin. En de comfort-eisen van een voor dagelijks gebruik bedoelde auto als de 992 zorgen tezelfdertijd voor een bepaalde afstand… Met pk’s heeft dat weinig te maken.

                                  En nog dit: er bestaat ook een GT3 touring, zonder die spoiler en die lelijke alcantara.

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 317)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.