Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › 993 4S of 997 2S
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door Hugo De Maertelaere.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
KDC schrijft:
Vraag mij af wat nu eigenlijk de interessantse is als je voor een “gewone” carrera 2 (cabrio) gaat: MET of ZONDER variocam ❓
De motor zonder Varioram klinkt standaard iets luider. De Varioram heeft wel voelbaar iets meer koppel bij lagere toeren (dus het concept werkt 😉 ). Door de kortere verhoudingen op de boite van de pre-Varioram (althans op de Europese modellen) lijkt die wel sneller op te trekken.
Ik denk niet dat het in de praktijk zoveel uitmaakt. De staat en historiek van een 993 lijken me véél belangrijker dan Varioram of niet. Over de robuustheid van de techniek kan ik me niet uitspreken, dus weet niet of er daar technisch relevante verschillen zijn? Dat is een vraagje voor de garagisten op dit forum.
Vraag mij af wat nu eigenlijk de interessantse is als je voor een “gewone” carrera 2 (cabrio) gaat: MET of ZONDER variocam ❓
Hihi, die Porsche-genealogie blijft toch een bron van vermaak en frustratie. Zeg nooit zomaar 911 tegen een 911 😉
Voor de volledigheid hier alle types 993 (MY = modeljaar, loopt van september tot augustus van het jaar daarop bv. MY 1995 = sept. 1994 tot aug. 1995)
993 Carrera 2 en 4 – 3.6 liter – MY 1994 en 1995 – Zonder varioram – 272 pk (coupé + cab – boite met kortere verhoudingen voor Europa, Tiptronic vanaf MY 1995)
993 Carrera 2 en 4 – 3.6 liter – MY 1996 tot 1998 – met varioram – 285 pk (coupé + cab + targa) – boite is voortaan die van de US-spec, met iets langere verhoudingen)
993 Carrera 2S en 4S (enkel coupé) – motor idem als hierboven, vanaf MY 1996 voor de 4S, vanaf MY 1997 voor 2S)
993 Turbo (vanaf februari 1995) – 3,6 liter bi-Turbo met 408 PK – 4×4
993 GT2 (MY 1996 en 1997) – 3,6 liter bi-Turbo met 430 PK – achterwielaandrijving – 50 exemplaren voor straatgebruik – “EVO” model in MY 1997
993 RS 3.8 (MY 1995 en 1996) – 3,8 liter atmo met Varioram – 300 pk – mijn favoriete 993 qua looks 8)
993 Turbo S (MY 1998)- 3,6 liter bi-Turbo met 430 PK – 4×4 – luchtinlaten boven achterwielen, carbon elementen in interieur, gele remklauwen, etc…
Optioneel vermogenspakket WLS 1 voor Turbo = 430 PK, WLS 2 voor Turbo = 450 PK
Bron = Ultimate buying guide Porsche 993 – Peter Morgan
verschil tussen 430 en 450 is volgens mij een bi-turbo, klopt dit? Ik heb er zo al een paar te koop zien staan en de 450 is steeds een bi-turbo en de 430 een single turbo
het motorpakket op zich kostte 13.000 euro! Wat daarvan nog overschiet aan meerwaarde bij de tweedehandsverkoop is duidelijke zeer discutabel als je enkele Franse richtprijslijsten ziet: sommige vermelden ze amper, anderen rekenen op een meerwaarde van maximaal enkele duizende euro’s… Maar anderzijds dienen we wel op te merken dat die Franse richtprijzen doorgaans ver boven ‘onze’ gangbare prijzen uitsteken, dus welke referentie dit werkelijk biedt voor ons/jou is zeer de vraag. Het minste wat je kan zeggen is dat de eerste eigenaar destijds werkelijk niet op een frank zal moeten kijken hebben, dus hopelijk ook niet wat onderhoud betreft… en dat kan het vertrouwen in de wagen enkel maar ten goede komen??
het is een turbo met wls geen atmosferische. wls kwam blijbaar in 2 pakketten wls1 met 430pk en wls2 met 450pk
WLS – Werks Leistungs Steigerung
Oorspronkelijk af fabriek geleverd met gemodificeerde krachtbron.
Porsche Exclusief Program.
Vermoedelijk 3 800.00 cc met ca. 300 pk vermogen, indien 993.
🙄 😈 🙄
euh kan iemand op mijn vraag antwoorden? Ben namelijk een erg mooie turbo met s-pakket tegengekomen (WLS en geen turbo S) en zou graag weten wat de meerwaarde daarvan zou kunnen zijn.
WB schrijft:
Wauw…die matte 996 op dezelfde site….:-) staat maar op 500m van mij thuis, ga daar zeker es kijken 😯
Zelfde strepen als op uwen Boxter, zou er netjes naast staan, Wim 😉 😉
500m van bij u? Waar is dat dan?
Wauw…die matte 996 op dezelfde site….:-) staat maar op 500m van mij thuis, ga daar zeker es kijken 😯
er lijken wel meer ongerijmdheden in te zitten; volgens de beschrijving is het een tiptronic, wat een 993 turbo sowieso al uitsluit, maar op de foto’s lijkt het anderzijds een handgeschakelde te zijn…?? 🙄
ach, het hoeft op zich niet persé een slechte auto te zijn, als hij gekeurd geraakt… en wie voor relatief weinig geld een mooi uitziende auto wil, zal misschien tevreden zijn met een dergelijk aanbod… Maar het blijft inderdaad wel discutabel dat een leek zich op basis van die beschrijving ferm zou laten misleiden!
Oplichting van het veilingshuis dus en een reden om onder de koop uit te geraken .
Op het eerste zicht een mooie 993 maar het interieur klopt niet. Zetels en stuur = 964.
“Kavel gegevens: eerst inschrijving 15/01/1993.”
Eerste 993 Turbo voorjaar 1995.
Alle bouwjaren: 1995,1996 en 1997 zelfde vermogen en koppel.
408 pk – 5750 tpm
540 Nm – 4500 tpmHet betreft hier dus een “verklooide” 964 of iets dergelijks.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.