993 – andere uitlaten – Motor Sound Package

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 – andere uitlaten – Motor Sound Package

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

De uitlaten op m’n 993 zijn door de vorige eigenaar zwart gespoten om 1 of andere reden. Zonde 😐

Omdat ik graag alles in de oorspronkelijke toestand terugbreng (of naar bestaande opties) zou ik de Porsche ‘Big Oval Exhaust Tips’ willen installeren omdat die er toch een pak beter uitzien dan de standaard uitlaten.

Weet iemand of die ook een verschillend geluid maken als de standaard uitlaten? Dus als ik alleen de uitlaten zou veranderen.

Blijkbaar zijn die uitlaten onderdeel van de M159 optie, het Motor Sound Package. Het is niet echt duidelijk wat er nog in dit package zit. De Airfilter Cover met de gaten en chrome afwerking zit er bij denk ik en ook aangepaste geluiddempers (Motor sound mufflers).

Maakt die airfilter cover een groot verschil in geluid (dus met standaard mufflers)?
    De motor sound mufflers lijken me hun geld nml niet waard.

Ik weet dat er nog allerlei andere opties zijn, maar niet van Porsche zelf, om nog veel meer geluid te maken, maar daar ben ik niet meteen naar op zoek. Het is goed zoals het is, of eventueel een klein beetje meer 🙂

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • gewoon de RSR’s van Gert eronder laten plaatsen….je weet niet wat je mist….

0

@carnewal : bedankt voor het ophelderen van het M159 mysterie! :respect2:

@porschefabian
        : bedankt voor het aanbod, maar ik ga sparen voor die Big Ovals, die zien er inderdaad super uit ! 😀

0

Ik heb nog een setje relatief nette standaard uitlaat sierstukken
          zijn niet beschadigd, maar moeten eens goed gepoetst worden.
          setje mag voor 75 euro weg,

zijn geen big ovals

Wellicht is het mooie tussen oplossing voor je :salut:

0

Het M159 “Motorsound package” voor de RoW 993 bestond uit het andere luchtfilterdeksel met ovalen eindstukken.
            Dit pakket is nu nog steeds te krijgen als na-uitrusting via Tequipment, maar het is goedkoper als je de stukken apart koopt (Duitse logica…).

Voor de USA markt bestond die M159 optie uit het luchtfilterdeksel deksel, gechromeerde eindstukken (vierkante van het ’96-) en andere uitlaten die iets meer geluid produceerden.
            Ovalen eindstukken waren nog eens een optie.

Vandaar de verwarring omtrent de M159 optie.

De big ovals van Porsche zijn IMO de mooiste, best passende op de vorm van de bumper en hoogste kwaliteit , maar helaas ook de duurste.
            Deze veranderen niets aan de sound.

Het Motorsound luchtfilterdeksel geeft je meer sound binnen wanneer de motor boven de 4000 toeren gaat.

Die zwarte verf kan je er makkelijk af halen met een rond staalborstel op een haaks slijpertje, of ze te laten zandstralen.

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.