993 C2 manueel met LSD & sportuitlaat af fabriek

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 993 C2 manueel met LSD & sportuitlaat af fabriek

  • Maker
    Discussie
  • Geduld is een schone deugd, maar blijkbaar is dit een van de weinige deugden welke ik niet heb :engeltje: :mrgreen:

    Hierbij dus het officiële te-koop bericht vd 993

    Dus, dit zwart/zwart exemplaar had ik enige tijd terug aangeschaft met de bedoeling hem op termijn op plaat te zetten. 😳

    Ondertussen zijn er weer wat nieuwe aanwinsten gearriveerd (2x speedyellow :lekker: :lekker: ) en de 944 alsook de 928 moeten nog op plaat, het begint hier weer wat over mijn hoofd te groeien. :think: :think:

    Vandaar dus dat de 911-jes waaronder deze 993 er uit mogen.

    Zoals de titel het zegt is de wagen is een Carrera (2), handgeschakeld met LSD en – voor de lange jongens misschien interessant – een van de weinig zonder schuifdak. O ja, had ik al gezegd dat ie een sportuitlaat heeft. :hail:

    In feite quasi full option als ik de codes erbij neem
    130 Control and indications in English
    159 Engine sound package
    197 Stronger battery
    210 Licence plate space Europe and RoW (Rest of World)
    220 LSD Limited Slip Differential with 40% lock
    224 Automatic limited slip differential
    233 BRID.N1/CONT/DUN/MICH/PIRN1/YON1/TO
    288 Headlamp washer
    324 Cassette-radio Becker Porsche CR-11
    335 Rear automatic 3-point seat belts
    338 Rear wheel drive
    398 17″ Cup wheels (AL)
    423 Holder for cassettes and coins
    437 8-way electrical seat, left
    438 8-way electrical seat, right
    441 Radio preparation
    425 Rear window wiper
    480 Manual gearbox, 6-speed
    490 Sound system
    513 Lumbar support, right seat
    534 Alarm
    544 75-litre fuel tank
    562 Front airbags
    566 Front fog lights
    573 Air conditioner
    586 Lumbar support, left seat
    605 Headlight levelling system
    651 Electric windows
    657 Power steering
    659 Board computer
    685 Rear seats
    P08 Limited slip differential
    P15 Electric seats

    En nu dan de fotokes

    IMG_1126.jpg

    DSCF1076.jpg

    IMG_1130.jpg

    IMG_1135.jpg

    IMG_1139.jpg

    IMG_1140.jpg

    IMG_1132.jpg

    DSCF1070.jpg

    (ik weet niet hoe het komt, maar ik kan dus echt gene deftige foto trekken :bounce: )

    Wagen is in goede staat en heeft slechts 90.000kms gelopen.
    Deze zijn echter weinig tot niet gedocumenteerd (vorige eigenaar beloofde mij het boekje nog na te sturen, maar nooit gezien natuurlijk :what: :what: ).

    Volgens mij garagist zijn de kilometers echter in lijn met de staat van de wagen. Originele schijfremmen en koppeling, motor is er nog nooit uit geweest (ook niet afgestoomd of zo iets om hem jonger te doen lijken :sarcastisch), toestand van (delicater) vol-leder interieur (onbeschadigd, strak lederen dashboard), leeftijd en staat van de banden op originele onbeschadigde, nooit herspoten CUP2s. :up: :up:

    Recent wel in orde gezet: onderhoud en nieuwe remblokken, draagarmen, verkorte veren enz.

    Wagen staat nog heel origineel, behoudens natuurlijk de verkorte veren & de witte/rode pinkers. Maar dat is snel opgelost. Originele radio heb ik erbij gekregen, maar er staat nu een nieuwer exemplaar in met USB connectie. :happydance:

    Europese uitvoering met voorlopig nog Duitse papieren.

    VP: 54.000 euro, te bespreken in front of the car of hoe zeggen ze dat.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • Ik heb een bod gedaan op een (huis met) groot magazijn / loods (yep voor de P-kes) en dit is aanvaard :happydance:
      Over enkele maanden dus centjes nodig

      Ik gooi hem een van de volgende terug in de verkoop / internet
      Ondertussen verlaag ik de VP hier op het forum alvast een ferme sloef :wtf:
      48.500 euro = nieuwe meeneemprijs :popcorn:

        Biij mij is het niet meer als investering (initieel toen ik begon te zoeken was het dit wel), maar puur omdat het voor mij (vooral de 4s dan) de mooiste wagen ooit is.
        Als ik er na verloop van tijd niet teveel op verlies is het ook ok, maar ik wil geen rechtgetrokken wrak hebben dat er perfect uitziet en waar nadien blijkt dat vanalles aan scheelt.
        Ik ben ook niet de grootste Kenner en dat helpt ook al niet natuurlijk.

        Wie weet volgt er een regel van de overheid waardoor de te hoge prijzen toch wat zakken en het interessanter wordt.

        mvg,
        Michael

          Biij mij is het niet meer als investering (initieel toen ik begon te zoeken was het dit wel), maar puur omdat het voor mij (vooral de 4s dan) de mooiste wagen ooit is.
          Als ik er na verloop van tijd niet teveel op verlies is het ook ok, maar ik wil geen rechtgetrokken wrak hebben dat er perfect uitziet en waar nadien blijkt dat vanalles aan scheelt.
          Ik ben ook niet de grootste Kenner en dat helpt ook al niet natuurlijk.

          Wie weet volgt er een regel van de overheid waardoor de te hoge prijzen toch wat zakken en het interessanter wordt.

          mvg,
          Michael

            wagens die langer dan een paar dagen te koop zijn, zijn meestal minder gewild, zwaar overpriced of vertonen gebreken die je veel geld kunnen/zullen kosten.
            kopen bij handelaar met garantie geeft net dat ietsje meer zekerheid maar de vraag is of die prijs voor die zekerheid het verschil in aangerekende handelaarsmarge wel waard is…
            nu nog teveel centen betalen voor een luchtgekoelde aankoop in de hoop dat hij zal stijgen in waarde is mijn inziens te laat… denk dat de hype over zijn top is

              wagens die langer dan een paar dagen te koop zijn, zijn meestal minder gewild, zwaar overpriced of vertonen gebreken die je veel geld kunnen/zullen kosten.
              kopen bij handelaar met garantie geeft net dat ietsje meer zekerheid maar de vraag is of die prijs voor die zekerheid het verschil in aangerekende handelaarsmarge wel waard is…
              nu nog teveel centen betalen voor een luchtgekoelde aankoop in de hoop dat hij zal stijgen in waarde is mijn inziens te laat… denk dat de hype over zijn top is

                Wagens zijn 20+ jaar oud
                Dus het zijn geen nieuwe wagen, zelfs de best verzorgde exemplaren vragen extra onderhoud :coolness:
                Meer nog zelfs als er niet mee gereden is, begint de rubber te verduren enz
                Of erger: als er lange tijd niet mee gereden is kan het een fortuin kosten om hem terug rijklaar te krijgen. 😳

                Mijn inziens :
                Youngtimer/ oldtimers en zorgerlijke types gaan niet echt samen ruzie
                Men moet beseffen dat de afschrijlast is wel minder maar deze besparing meestal gecombineerd gaat met een onderhoudkost welk omhoog gaat

                Maar zelfs met recente tweedehands wagens kan je heel wat miserie hebben, geloof mij :what:

                Zonder zorgen rijden kan enkel met een nieuwe :popcorn:
                (Ten minste als je geen lemon hebt :think)

                  Wagens zijn 20+ jaar oud
                  Dus het zijn geen nieuwe wagen, zelfs de best verzorgde exemplaren vragen extra onderhoud :coolness:
                  Meer nog zelfs als er niet mee gereden is, begint de rubber te verduren enz
                  Of erger: als er lange tijd niet mee gereden is kan het een fortuin kosten om hem terug rijklaar te krijgen. 😳

                  Mijn inziens :
                  Youngtimer/ oldtimers en zorgerlijke types gaan niet echt samen ruzie
                  Men moet beseffen dat de afschrijlast is wel minder maar deze besparing meestal gecombineerd gaat met een onderhoudkost welk omhoog gaat

                  Maar zelfs met recente tweedehands wagens kan je heel wat miserie hebben, geloof mij :what:

                  Zonder zorgen rijden kan enkel met een nieuwe :popcorn:
                  (Ten minste als je geen lemon hebt :think)

                    Helaas zal niemand je die zekerheid kunnen geven :popcorn:

                      Helaas zal niemand je die zekerheid kunnen geven :popcorn:

                        Ik zoek al een hele tijd een 993, maar de prijzen baren me zorgen. De wagens blijven lang te koop, als ik dan al eens ga zien is er wel altijd iets dat zorgen baart …
                        Een 993 is al heel lang een droom en liefst nog een 4s, maar wil gewoon zekerheid voor die prijzen…

                          Ik zoek al een hele tijd een 993, maar de prijzen baren me zorgen. De wagens blijven lang te koop, als ik dan al eens ga zien is er wel altijd iets dat zorgen baart …
                          Een 993 is al heel lang een droom en liefst nog een 4s, maar wil gewoon zekerheid voor die prijzen…

                            Ik denk niet dat het aan de boekskes ligt, maar volgens de echte Porsche kenners hier op het forum is de 11 zwaar overgewaardeerd en rijden de TA en middenmotors veel beter :up: , de meeste worden toch gekocht als belegging door mensen die er niet mee rijden en hem weer verpatsen … dus wacht ik nog wat tot de prijzen verder zakken en er enkel nog zotten als ik die graag belastingen betalen met zo’n barrel willen rijden :mrgreen:

                              [quote=”Mushroom” post=242191]’k Denk dat dat juist DST zijn punt is: het gesjoemel met de boekjes en dus ook de “onbelangrijkheid” ervan :up:

                              Begrijp eigenlijk niet dat deze niet al lang weg is. Smaakvolle combo én al de gewilde opties…[/quote]

                              +1 😉 :mrgreen:

                                ‘k Denk dat dat juist DST zijn punt is: het gesjoemel met de boekjes en dus ook de “onbelangrijkheid” ervan :up:

                                Begrijp eigenlijk niet dat deze niet al lang weg is. Smaakvolle combo én al de gewilde opties…

                                  Was mij ook al opgevallen daarstraks …. 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.