993 C2 manueel met LSD & sportuitlaat af fabriek

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 993 C2 manueel met LSD & sportuitlaat af fabriek

• Maker
    Discussie

• david
    Deelnemer

Geduld is een schone deugd, maar blijkbaar is dit een van de weinige deugden welke ik niet heb :engeltje: :mrgreen:

Hierbij dus het officiële te-koop bericht vd 993

Dus, dit zwart/zwart exemplaar had ik enige tijd terug aangeschaft met de bedoeling hem op termijn op plaat te zetten. 😳

Ondertussen zijn er weer wat nieuwe aanwinsten gearriveerd (2x speedyellow :lekker: :lekker: ) en de 944 alsook de 928 moeten nog op plaat, het begint hier weer wat over mijn hoofd te groeien. :think: :think:

Vandaar dus dat de 911-jes waaronder deze 993 er uit mogen.

Zoals de titel het zegt is de wagen is een Carrera (2), handgeschakeld met LSD en – voor de lange jongens misschien interessant – een van de weinig zonder schuifdak. O ja, had ik al gezegd dat ie een sportuitlaat heeft. :hail:

In feite quasi full option als ik de codes erbij neem
      130 Control and indications in English
      159 Engine sound package
      197 Stronger battery
      210 Licence plate space Europe and RoW (Rest of World)
      220 LSD Limited Slip Differential with 40% lock
      224 Automatic limited slip differential
      233 BRID.N1/CONT/DUN/MICH/PIRN1/YON1/TO
      288 Headlamp washer
      324 Cassette-radio Becker Porsche CR-11
      335 Rear automatic 3-point seat belts
      338 Rear wheel drive
      398 17″ Cup wheels (AL)
      423 Holder for cassettes and coins
      437 8-way electrical seat, left
      438 8-way electrical seat, right
      441 Radio preparation
      425 Rear window wiper
      480 Manual gearbox, 6-speed
      490 Sound system
      513 Lumbar support, right seat
      534 Alarm
      544 75-litre fuel tank
      562 Front airbags
      566 Front fog lights
      573 Air conditioner
      586 Lumbar support, left seat
      605 Headlight levelling system
      651 Electric windows
      657 Power steering
      659 Board computer
      685 Rear seats
      P08 Limited slip differential
      P15 Electric seats

En nu dan de fotokes

IMG_1126.jpg

DSCF1076.jpg

IMG_1130.jpg

IMG_1135.jpg

IMG_1139.jpg

IMG_1140.jpg

IMG_1132.jpg

DSCF1070.jpg

(ik weet niet hoe het komt, maar ik kan dus echt gene deftige foto trekken :bounce: )

Wagen is in goede staat en heeft slechts 90.000kms gelopen.
      Deze zijn echter weinig tot niet gedocumenteerd (vorige eigenaar beloofde mij het boekje nog na te sturen, maar nooit gezien natuurlijk :what: :what: ).

Volgens mij garagist zijn de kilometers echter in lijn met de staat van de wagen. Originele schijfremmen en koppeling, motor is er nog nooit uit geweest (ook niet afgestoomd of zo iets om hem jonger te doen lijken :sarcastisch), toestand van (delicater) vol-leder interieur (onbeschadigd, strak lederen dashboard), leeftijd en staat van de banden op originele onbeschadigde, nooit herspoten CUP2s. :up: :up:

Recent wel in orde gezet: onderhoud en nieuwe remblokken, draagarmen, verkorte veren enz.

Wagen staat nog heel origineel, behoudens natuurlijk de verkorte veren & de witte/rode pinkers. Maar dat is snel opgelost. Originele radio heb ik erbij gekregen, maar er staat nu een nieuwer exemplaar in met USB connectie. :happydance:

Europese uitvoering met voorlopig nog Duitse papieren.

VP: 54.000 euro, te bespreken in front of the car of hoe zeggen ze dat.

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • [quote=”DST” post=242179]

Tja, de mensen betalen liever 5k meer voor eentje met een onderhoudsboekske hé :think:
        Dat geeft hen een veilig gevoel. :wtf:[/quote]

Is dat uw boekje? Die heeft tussen 2011 en 2014 2000km achteruit gereden, ofwa? :happy:

😯 😮 :wtf:

onderhoudsboekje.jpg

Tja, de mensen betalen liever 5k meer voor eentje met een onderhoudsboekske hé :think:
            Dat geeft hen een veilig gevoel. :wtf:

PF price drop 52.000 euro

Moet ondertussen zo goed als de goedkoopste handgeschakelde zijn :bounce: :coolness:
              Wagen is nochtans :up:

Net nog eens op de brug gehad.
                ( 2de bezoek van een potentiele koper,balles was goed, nu moest ie nog met zijne boekhouder klappen….jaja ik ken dat) :think:

Soit, wagen is en blijft van voor tot achter kurkdroog. :up:
                Had 8 weken niet gebold, startte direct zonder haperen mof enige rook. Hij had er zin in :driver:

Mooie prijs, heb vorig jaar ook een zilveren manuele C2 gehaald in Duitsland met 154.000 op de teller, ook met sper (LSD)…. Heb toen 45.000 betaald…maar de prijzen nu zijn weer een heel deel hoger….scheelt makkelijk 10.000 euro met vorig jaar…

Standaard exhaust tips gratis bijgeleverd indien gewenst :mrgreen: :up:

Lage VP als je het mij vraagt…
                      Heb de mijne voor niet veel minder verkocht (3 maand terug) en had 203 000 km…
                      Ook sportuitlaat en LSD! Leuke opties!
                      Succes met de verkoop mocht hij nog niet weg zijn

Eerste inschrijving 01/1995

Van wanneer is deze eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid, hee!

bel maar op 0473 791 701

kunnen we s komen kijken?

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.