993 cabrio OF 993 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 cabrio OF 993 cabrio

• Maker
    Discussie

• JM

Graag zou ik uw mening vernemen wat het verstandigste is, ik heb 2 mooie porsche’s gevonden maar heb moeite met de keuze, graag jullie mening.
      * Porsche 993 carrera cabrio, bouwjaar 1994, kilometers 75.000
      OF
      * Porsche 993 carrera 4 cabrio, bouwjaar 1996, kilometers 100.000 (dit is een Duitse import.

Beide auto’s zijn verder zo goed als identiek.
      Alle advies is welkom!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Ik kan helaas enkel verplaatsen en splitten.
        Samenvoegen is met dit forum niet mogelijk.Ik kan wel dit draadje sluiten en een link naar het andere toppic neerzetten

klikkerdeklik 😉

mijn antwoord staat in Topic 911 , waar dezelfde vraag gesteld is .
          kunnen deze draadjes samengevoegd worden ❓

Ik heb ook ééntje van 1994 (blijkbaar 1 van de eersten want in maart werden ze voorgesteld (gelezen in flat6) en de mijne werd op 11mei 1994 al ingeschreven).

Motorsisch totaal geen problemen mee, voor de rest kleine dingetjes maar dat is normaal voor een wagen van meer dan 12j en zijn ook te verhelpen.

Best ook eens draadje lezen van

http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=2237 weet je waar naar kijken 😉

en voor de rest als je de keuze hebt, tja moeilijk, sommige vinden de 2 leuker dan de 4, anderen zijn blij in de winter dat ze een 4 hebben… Ik vraag mij wel af of zoals alle 4x4s deze 4 ook iets meer verbruikt dan de 2, is wel 60% achter en 40% voor dacht ik en een heel ander systeem dan de 964 C4, Let dus op!!! Dirkie is ooit zonder problemen met zijn 964C4 uit de modder gereden terwijl BMWs en Mercs hem zaten uit te lachen omdat zij vastzaten in het gras en hij probeerde met een Porsche of hij er uit kon, gewoon differentieel vastzetten, beetje gas en wagen kroop er met veel gemak uit. Dat ga je niet kunnen met de 993… Is altijd meer achteraan dan vooraan…

Jou Duitse wagen is jonger dan de Belgische maar moet nog geïmporteerd worden, ik zou zeggen, ze hebben alle 2 dezelfde voor een nadelen 😉 Beste is dat je je tijd neemt en naar de wagen persoonlijk gaat kijken en ritje doen, neem dan deze die je het beste zit.

Veel succes…

Hangt ervan af…

Voor heel het jaar mee te rijden zou ik zeker voor de Carrera 4 gaan, die is ook ideaal om in de winter mee te rijden.

Voor de rest kwestie van voorkeur. Heb je al met beide gereden ?
              Moet je doen, kan je het verschil tussen een C2 en C4 voelen.

En voor de rest volg je hart: kleur en interieur zullen ook wel een rol spelen zeker ?

IN ieder geval is de 993 een zeer betrouwbare wagen, eender welke je neemt…

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.