993 cabrio OF 993 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 993 cabrio OF 993 cabrio

• Maker
    Discussie

• JM

Ik heb 2 mooie Porches gevonden en heb nu eigenlijk advies nodig van kenners. Welke Porsche zouden jullie kopen, liefst met een kleine uitleg waarom;
      * Porsche 993 carrera cabrio, bouwjaar 1994, kilometerstand 75.000
      OF
      * Porsche 993 carrera 4 cabrio, bouwjaar 1996, kilometerstand 100.000 (betreft import uit Duitsland)

Beide auto’s verkeren in een vergelijkbaar goede staat.
      De carrera heeft een met hout bekleed dashboard.

ZEER GRAAG JULLIE MENING / ADVIES

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • leuk, je kan niet alleen vechten welk type jou voorkeur heeft (911,964,993,996,997) maar ook nog eens de C2s tegen de C4s 😈

Ikke blij met 993 C2, af en toe kontje voelen bewegen wel eens aangenaam 😉

We gaan er dus niet uitkomen JM 😛

beide wagens zijn leuk op hun manier,denk ik.
          maar ik blijf bij ALLEEN achterwiel aandrijving.

Misschien de beide wagens?????? 😆 😆

persoonlijk zou ik voor de 993 car 4 gaan.
              Die heeft een supere wegligging.Vorr de prestaties moet hij zeker niet onder doen voor een gewone carrera.
              Wij hebben zelf een 993 car 4 cab en zijn er super content van. 🙂

[quote=”Der Ferry”:107t7i5o][quote=”stefx911″:107t7i5o]De 993C4 heeft dan weer geen sperren zoals de 964C4 😉 [/quote]

Dat is waar , maar ik weet niet of je dat mist 😕
                behalve als je in 40cm sneeuw wilt wegrijden , dan is een geblokeerd dif. heel handig 🙂 [/quote]

Idd, dat ga je niet snel nodig hebben… maar bij Dirkie is het blijkbaar al eens van pas gekomen als je de post van Setakira leest…

[quote=”stefx911″:4kodaoez]De 993C4 heeft dan weer geen sperren zoals de 964C4 😉 [/quote]

Dat is waar , maar ik weet niet of je dat mist 😕
                  behalve als je in 40cm sneeuw wilt wegrijden , dan is een geblokeerd dif. heel handig 🙂

De 993C4 heeft dan weer geen sperren zoals de 964C4 😉

Ik zou voor de Carrara 4 gaan ❗
                      In de 993 is de vierwielaandrijving veel dynamischer dan in de 964 .
                      Een 964 heeft een verhouding van 69% achteraan en 31% vooraan , dit geeft een iets ander bochtgedrag en een beetje verlies bij het optrekken .
                      Een 993 daarentegen geeft bijna het volledige vermogen aan de achterwielen tot er iets fout gaat , dan pas komen de voorwielen in actie
                      een 993 carrera 4 heeft dus alle voordelen van 4×4 en geen nadelen 😛

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.