993 cabrio SOLD

  • Maker
    Discussie
  • Beste Porsche liefhebbers, ik ben nieuw hier op dit forum en heb eerst eens even alles doorgelezen en heb gemerkt dat er een aantal bekenden op dit forum rondfietsen daarom lijkt het me wel leuk mezelf en mijn laatste aankoop even voor te stellen

    Ik ben dus Geert, op andere forum’s beter bekend onder de naam Terrum

    mijn vorig project was een Audi TT, dewelke ik kocht omdat ik nooit had gedacht een heuse porsche te kunnen betalen, ondertussen hebben we goed gewerkt en is het dus toch gelukt

    mijn grote wens was een echte luchtgekoelde 911 en het is een 993 van ’96 geworden(285pk)

    Als het geld er is hoop ik hier een juweel van te maken met de originele looks
    wel ga ik spelen met kleuren, velgen en vooral oog hebben voor detailwerk
    het lakwerk zal zwart blijven maar ik zou graag de bruine onderlaag iets meer naar boven willen laten komen en de bekleding zou ik heel licht grijs laten bebkleden,momenteel vertoond dit de eerste gebruiks sporen

    [url=http://imageshack.us:2n0csx6b]

    [url=http://imageshack.us:2n0csx6b]
    [url=http://imageshack.us:2n0csx6b]

    tips en advies zijn altijd welkom daar ik nieuw ben in deze wereld

    mvg Geert

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 480)
    • @ Audiotronics, koplampglazen staan ook op de verlanglijst maar de voorruit niet, die is perfect maar ze zal wel uitgenomen worden bij herschildering, spatborden zullen ook gedemonteerd worden omdat ik niet met een afgeplakte afdichting wil zitten, ook zullen alle te vervang plastiek delen en rubbers eveneens vervangen worden

      om even orde op zaken te stellen, de wagen wordt herspoten in de originele kleur

      herschildering is nodig omdat er teveel steenslag en kleine krasjes inzitten

      mvg Geert 😉

        De mijne gaat 15 oktober binnen. Maar moest er niemand op de zijflank gereden zijn zou ik hem nooit laten herspuiten. Nu betaalt de verzekering 😀 . Maar eerst gaan ze bij Porsche papieren opstellen waarin duidelijk vermeld staat dat de voorzijde enkel herspoten is op vraag van de klant en alleen voor de steenslag.

        @ terrum : ik had op de chiquitameeting al gezien dat ge veel steenslag hebt. Als ge hem laat herspuiten misschien ineens ook glas van de lichten en de voorruit vervangen 😉 .

          [quote=”turbowannes”:azm2evr7]iedereen spreekt hier altijd maar van zijn kar te laten overspuiten, ik dacht dat het altijd zo oem mogelijk moest zijn om zijn waarde te behouden? ik ga het toch ook laten doen denk ik .[/quote]

          Ben ik het dus niet mee eens. Ik heb mijn Boxster laten herspuiten en voor flink meer verkocht dan ik hem aangekocht heb.

          Nu zou ik het persoonlijk wel niet doen voor “speciale” wagens. Daarmee bedoel ik bv. een 964 Turbo 🙂 ALS de lak daarvan slecht is (voor de persoon die er mee rijdt), zou ik hem ook herspuiten, maar enkel in hetzelfde kleur als hij origineel stond. (Je zal zo maar een 996 GT3RS herspuiten in het grijs ofzo …)

          Voor een gewone 993/Boxster/… zie ik er geen probleem in om hem te herspuiten, ook in andere kleuren.

          Bij “nieuwe” auto’s zou ik het ook niet doen. Ik kan er niet onmiddellijk een logische verklaring voor vinden, maar ik zou het niet over mijn hart krijgen. Ik denk dat je er dan wel verlies op doet. Waarom zou je immers een nieuwe auto herspuiten? Potentiële kopers zullen veel sneller aannemen dat een wagen van 5-10 jaar oud steenslag of krasjes heeft.

          Wat de banden betreft. Ik heb vroeger (Polo, Boxster) ook met getrokken banden gereden (en nog VEEL meer als Geert hier). Dat gaat allemaal, maar niet als je er echt mee wil “rijden”. Ik zou het circuit niet opgaan met getrokken banden. Voor te cruisen is er absoluut geen enkel probleem.
          Vroeger vond ik dat mooier, maar ik denk dat ik dat beetje ontgroeid ben. Als je kijkt naar wat merken als Techart, Ruf, … doen, dan staan die banden toch stijlvoller…

            iedereen spreekt hier altijd maar van zijn kar te laten overspuiten, ik dacht dat het altijd zo oem mogelijk moest zijn om zijn waarde te behouden? ik ga het toch ook laten doen denk ik .

              Thx for the comments, ja er zijn voor en tegenstanders, maar is dat niet altijd
              Bij mij heeft iedreen recht op ,zijn mening, ‘t is maar hoe je ze brengt

              Heb ondertussen de achterste velgen een stukje laten afdraaien aan de flens en heb er twee nieuwe banden laten optrekken (continentals) terug met een 245 natuurlijk 8) , nu even zoeken naar een subtiele verlaging en meer moet dat niet zijn

              12 oktober gaat hij binnen voor nieuwe bekleding en later als het budged het nog toelaat zou de laklaag ook nog herdaan worden en dan is hij af

              grtz Geert 😉

                [quote=”jack-in-the-box”:2uxg2nda]“STIJL” doet er niet toe.

                Technisch samenspel tussen banden en velgen volledig verkracht!

                U bent een gevaar op de weg en kunt bij elk ongeval aansprakelijk zijn.

                Sorry, PRUTSWERK!!![/quote]

                Denk dat er wel wat ander gevaarte op de weg komt,dan een wagen(bij deze een 993) met getrokken bandjes.

                Dus prutswerk..Het is en blijft ieder zijn smaak,ben zelf ook voorstander van getrokken bandjes omdat ik er nooit problemen bij heb gehad en het mooier en sportiever oogt!!

                dikke 993!!

                  Propere wagen Geert. Is en blijft een klassieker. Binnen 10 jaar is hij er alleen mooier op geworden 😉 . Heb laatst je wagen op de Nekkerhal In Mechelen zien staan. Had veel beziens.
                  Die RH velgen vind ik zeer geslaagd. En de kwestie getrokken band of niet, iedereen zijn zin. Op CLEANED zou je enkel voorstanders krijgen, op het PORSCHEFORUM gaat het er iets anders toe 😆 . Zelf zou ik hoe breder hoe beter gaan maar ja wie ben ik. De Crauwels (ken je wel van op CLEANED) heeeft ook maandenlang aan mijne kop staan zagen om getrokken banden op de CLK te steken (anders ging de KW er niet onder 🙄 )

                    voila handvat gemonteerd 😕 8)

                    [url=http://imageshack.us:3ubbzitr]
                    Shot with DSC-W50 at 2007-08-03

                    het kontje 8)
                    [url=http://imageshack.us:3ubbzitr]
                    Shot with DSC-W50 at 2007-08-03

                    grtz Geert 8)

                      Hartelijk dank.
                      Ik heb inderdaad al een heel palmares wagens op mijn naam staan gehad (een kleine 200) waarvan een heel deel volgens “outsiders” Johnniebakken zullen zijn.
                      Wie betaald bepaald moet jezelf maar denken en doewat jezelf wilt.
                      Ook ik heb dat altijd gedaan en ik verzeker je dat ik nog nooit een probleem gehad heb bij de verder verkoop van die “Johnniebakken” en er meestal nog meer voor terugkreeg dan ze me gekost hadden 😉
                      En ik hou nu eenmaal van die Duitse stijl (Tief , Breit , Stark) en niet zozeer van die Tupperware F&F wagens (al zorgen die wel voor mijn inkomsten)
                      Ieder zijn smaak dus ❗

                        @ setakira, dit was me ook al opgevallen, ‘t is alleen aan de passagierskant, maar bij de verdere restauratie komt er een nieuwe bache op en dan moet die even aangepast worden

                        ben blij dat er zovele mijn banden kwestie ter harte nemen, zowel de voor als tegenstanders maar we zijn tenslotte allemaal liefhebbers en laat ons aan onze wagen doen waar we zin in hebben of ge het nu goed vind of nietmaakt geen moer uit, aanmerkingen geven moet kunnen maar het moet geen scheldpartij worden 🙄

                        @ 911-lover prachtige wagens heb jij gehad, ‘k ben vooral fan van die E30, heb zelf zo een cabrio gehad 8) 😆 😆
                        ik vind het alvast prachtig 8)

                        grtz Geert 😉

                          @terrum: Hallo Geert, ik weet niet of het echt belangrijk is maar ik zie op een paar fotos dat rechts (misschien links ook?) je cabriodak boven het achterste deel van je raam niet echt strak staat, iets wat ik bij mijn wagen nog niet gemerkt heb.
                          Heb je je rekkers (spanning) van je dak al eens laten nakijken dit opdat je binnenkort niet met gaatjes in je dak zou rijden?
                          Pas op, kan ook normaal zijn daar deze daken met de hand gemaakt zijn maar beter zeker voor het onzekere nemen…

                          WB

                            Kvind zowel de BBS-velgen (wel hart in zwart gepoedercoat) als de driedelige RH- velgen super……kzou er wel de daarvoor bestemde banden opleggen…..

                              [quote=”SidewindR”:267ykz2d]Doch er ontgaat mij iets: wat is dat toch tegenwoordig die nieuwe mode van velgen met banden die “naar binnen” staan zodat de velgrand eruit steekt? [/quote]

                              Nieuw is dat zeker niet.
                              Dat wordt Duitse stijl genoemd en bestaat al meer dan 15 jaar.
                              Ik had (en ook om dezelfde reden als hier) al getrokken bandjes op mijn B Ascona in 1991 😉

                              Net als mijn ex-Beamer

                                dat het gevaarlijk is kan ik wel bevestigen….ooit mijn eerste nieuwe auto zo op de middenberm geparkeerd….

                                een ford sierra 2.0i met complete RS kit en dito RS velgen ….voor een promotieprijs, dat moest ik hebben destijds…maar aangezien de garagist wou besparen op zijn promopack stak hij er banden op die te smal waren voor de velgen..dus ook een getrokken effect…de eeste keer dat het regende en ik vol door de bocht ging was het prijs… mijn achterste brak uit met alle gevolgen van dien…
                                als je de wagen langs achter bekeek zag je duidelijk dat de band maar voor één derde van zijn loopvlak contact maakte met de weg…

                                maar zoals je al aanhaalde , als je er voorzichtig mee doet , dan is het geen probleem.

                                ben zeker dat het visueel resultaat top gaat zijn 😉

                                S2

                                  Ik heb geen idee waarom, maar ik ben nog steeds helemaal gewonnen voor de velgen die er op pagina 1 op lagen.

                                  Laat je maar niet teveel beïnvloeden hier op het forum, doe lekker wat je zelf leuk / mooi vindt 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 480)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.