993 cabrio SOLD

  • Maker
    Discussie
  • Beste Porsche liefhebbers, ik ben nieuw hier op dit forum en heb eerst eens even alles doorgelezen en heb gemerkt dat er een aantal bekenden op dit forum rondfietsen daarom lijkt het me wel leuk mezelf en mijn laatste aankoop even voor te stellen

    Ik ben dus Geert, op andere forum’s beter bekend onder de naam Terrum

    mijn vorig project was een Audi TT, dewelke ik kocht omdat ik nooit had gedacht een heuse porsche te kunnen betalen, ondertussen hebben we goed gewerkt en is het dus toch gelukt

    mijn grote wens was een echte luchtgekoelde 911 en het is een 993 van ’96 geworden(285pk)

    Als het geld er is hoop ik hier een juweel van te maken met de originele looks
    wel ga ik spelen met kleuren, velgen en vooral oog hebben voor detailwerk
    het lakwerk zal zwart blijven maar ik zou graag de bruine onderlaag iets meer naar boven willen laten komen en de bekleding zou ik heel licht grijs laten bebkleden,momenteel vertoond dit de eerste gebruiks sporen

    [url=http://imageshack.us:2n0csx6b]

    [url=http://imageshack.us:2n0csx6b]
    [url=http://imageshack.us:2n0csx6b]

    tips en advies zijn altijd welkom daar ik nieuw ben in deze wereld

    mvg Geert

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 480)
    • [quote=”terrum”:333zav9g]het totaal onverwachte overlijden van mijn vader
      [/quote]

      Innige deelneming.
      dan valt een al dan niet mooie kleur volledig in het niet.

        Ik vind hem ook we knap 😛 | (smaken verschillen).
        vind persoonlijk dat hij er beter uit zou zien met zwarte velgen, gepolierde rand, zoals je al een gehad hebt. RH?

        Ohja, die piepende remmen, heb ik ook op 930 turbo. Heb net dezelfde blokken onder zitten.
        krachtig remmen en dan heb je het niet, maar dit kan natuurlijk niet in elke situatie 😆

          Mag er best wel wezen zo in het wit, alleen de velgen vind ik er niet zo goed bij passen.

          Maar dat is ieder zijn smaak en goesting natuurlijk.

          Gr Bert

            Kan je wel garanderen dat der absoluut geen kleurverchil terug te vinden is op de wagen, Het is wel een kleur die naargelang de licht inval van kleur veranderd en vermits een porsche wel een een paar ronde vormen heeft lijkt het dus logisch dat als hij onder een zee van spots staat af en toe een andere tint heeft, en dan moet je ook nog rekenen dat der verschillende lampen op gericht waren, (die geel licht hebben en die wit licht geven) dus dit lijkt me indeerdaat meer jaloezie en muggen ziften, wat spuitfouten aangaat denk ik dat dit wel redelijk meevalt hoor, , de wagen moet nog terug voor de final afwerking, slissen en polieren om deze weg te halen, reden dat dit nog niet gedaan is was omdat de lak nog niet volledig uitgehart was vanwegge het drie lagen systeem, had ondertussen al wel gedaan kunnen zijn maar wegens het totaal onverwachte overlijden van mijn vader heb ik even alles op zijn beloop gelaten wat maar redelijk normaal is denk ik in deze situatie zeker, op die moment zijn der wel andere dingen die geregeld moeten worden

            kleur combinatie vind ik persoonlijk fantastisch ,wit een bruin is een vaak terug komende keuze, dus zo moeilijk zal die verkoop niet worden zeker als hij dan al weg zou moeten, en ja dat volk op ITS, daar is meer dan den helft wel een grap hé 🙄

            BTW, als ge de wagen gewoon buiten ziet staan is het gewoon ne witte en ziede niet teveel van de metaalkleur, dat was wat ik wou 😛

            Aantal kleuren dat mijn wagen al gehad heeft valt ook nogal mee zeker, van ’96 tot een maand geleden zwart, en nu toch al drie weken wit. Ik tel der toch ❓ ❓ ❓ ….. euhm TWEE 🙄

            maar gelijk heb je, als ik het beu ben vraag ik of de buurman en snel even overspuit 😆

            grtz Geert 😉

              op 15 oktober :
              [quote=”993S”:jh5quzkb]Hoop echt niet dat ge dat nieuw parelmoer gaat nemen waar de nieuwe E coupé is mee gelanceerd.
              Heb dat in het echt gezien en dat vindt ik persoonlijk echt niet schoon. En op een oude auto gaat dat nog erger zijn.
              Doet me denken aan die parelmoer kleuren van eind jaren 80.[/quote]

              op 31 oktober
              [quote=”terrum”:jh5quzkb]De porsche is ondertussen terug van de spuiter en ik denk dat der een paar zullen verschieten 😆
              [/quote]

              Dus toch da knap 🙁 kleurke geworden.

                [quote=”porsche”:1g65hyax]
                Bij latere herverkoop zal je natuurlijk ook een gelijkgestemde moeten vinden die zich kan vinden in deze kleuren.[/quote]

                Dat zal wel als grapje bedoelt zijn denk ik , niet ? Als je ziet hoelang Terrum zijn wagen heeft en hoeveel kleuren die al gehad heeft op die korte tijd zal er eentje meer ook nog wel af kunnen 😀

                  [quote=”terrum”:ybgqbm9g]
                  eender waar je gaat zien, de afspraak met de spuiter was dat ik niet meer mocht zien dat het een zwarte geweest was, dus zijn ook de sluitkanten meegedaan, zelfs onder de batterij is alles wit,ook scharnieren en onder ge spatborden
                  grtz Geert[/quote]
                  De opmerkingen van de kleurverschillen zijn natuurlijk niet waar te nemen op de foto’s. Wat ik wel weet is dat je al een zeer goede spuiter moet zijn om met wit overweg te kunnen en ik vind dat je veeleisend mag zijn bij dergelijke transformaties. Daar heeft lichtinval of spots niets mee te maken.
                  Ook ik ben fanatiek veeleisend als het op spuitwerk aankomt, het moet gewoon perfect zijn.

                  Welk carrosserie bedrijf heeft je wagen gespoten en ben je zelf tevreden over het resultaat.
                  Heb je dan ook de volledige motorruimte laten spuiten en alle niet zichtbare onderdelen ?

                  Ik kan Audiotronics wel bijtreden wat betreft het wit, het is een hype die weeral van voorbijgaande aard is hoor ik van de Porsche dealer. De dealers geven zelfs groote kortingen op de witte stock modellen momenteel.
                  Uiteraard zijn het persoonlijke keuzes maar ik prefereer ook andere kleuren combinaties die het geheel stijlvoller maken.
                  Bij latere herverkoop zal je natuurlijk ook een gelijkgestemde moeten vinden die zich kan vinden in deze kleuren.

                    Ik had zaterdagmorgen al foto’s van op ITS gezien 😉

                    Persoonlijk vond ik het zwart veel knapper, meer klassevoller en exclusiever. Maar wit is wel populairder vandaag en het heeft ook wel iets. Ik zal oud aan het worden zijn want bij een witte wagen zou ik voor een zwart interieur gaan en een zwarte kap 😕

                    Het enige minpunt wat ik zaterdagavond een paar keren heb gehoord (tja met een deel van het ITS volk tot in de vroege uren op stap geweest) is dat de wagen veel kleurverschillen (vooral voorste koffer en bumper) en spuitfouten zou hebben? De wagen stond natuurlijk in de spotlights en dan ziet ge elke fout heel goed. Misschien ook dat sommigen de wagen heel kritsich beoordelen (uit jaloezie van die gasten 👿 🙄 )

                          [quote=”stefx911″:3p9ljhhv]Wordt de wagen dan telkens volledig gedaan of worden enkel de buitenzijde en de sluitkanten gespoten?[/quote]

                          eender waar je gaat zien, de afspraak met de spuiter was dat ik niet meer mocht zien dat het een zwarte geweest was, dus zijn ook de sluitkanten meegedaan, zelfs onder de batterij is alles wit,ook scharnieren en onder ge spatborden

                          grtz Geert

                            Wordt de wagen dan telkens volledig gedaan of worden enkel de buitenzijde en de sluitkanten gespoten?

                            Wim

                              Ziet er weer mooi uit Geert, en nu veel wassen hè. 😉

                                bedoel je de orange of de witte pinkers, der zit nu een nieuwe set witte pinkers in, technisch zijn alleen de remmen onder handen genomen, kwestie van een beetje meer brake power te hebben, jammerlijk genoeg wist ik niet dat dit blijkbaar samengaat met piepende remmen 🙄

                                Wel juist een groot onderhoud laten uitvoeren kwestie van het ganse rijtje af te gaan, volgende wat ik nog overweeg is het chippen van de motor voor nog een beetje meer power maar kweet niet echt of dit aan of af te raden is, zou ik eerst een beetje informatie voor moeten inwinnen

                                ook de ophanging gaat der moeten aan geloven, Bilstein of KW, daar ben ik nog niet uit, misschien wel gewoon alleen de achterste dempers vervangen door de originele, daar is der nu eentje van die begint te lekken

                                grtz Geert

                                  De hele combinatie vinden wij zeer geslaagd: kleur exterieur, interieur, velgen, kap,…
                                  Niet overwogen om originele oranje pinkers terug te zetten? Even proberen?

                                  Is er bij deze metamorfose technisch iets gewijzigd?

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 480)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.