993 cabrio stoplicht

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 cabrio stoplicht

• Maker
    Discussie
  • Hoi iedereen,

ben al een tijdje actief op dit forum , voornamelijk aan het lezen en bewonderen dan , maar mits ik nu zelf langzaamaan op zoek ben naar m’n droomwagen had ik een aantal vragen.

Ik heb al wat zitten rondzoeken maar vind er niets over , namelijk het volgende ;

Sommige 993 cabrio’s hebben niet die “arch” met het stoplicht achteraan als ik aan het rondkijken ben op bepaalde websites. Ik kan hier geen verband in vinden tussen verschillende types , is dit er gewoon manueel afgehaald door de vorige eigenaar ? Is dit stoplicht verplicht in België (Europa) ?

En als het gaat om een P van Amerikaanse afkomst , zijn er dan dingen waar ik rekening mee moet houden ? En uit ervaring met andere topics , veronderstel ik dat het geen probleem is om een eventuele “mph” teller te veraneren in een “km/u”-teller ?

Alvast bedankt voor je hulp jongens ,

Groeten

-B

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Heb indertijd ook gewoon een Milesteller vervangen door een KMteller en dit werkte perfect hoor. 8) 8) 8)
      Zijn wel behoorlijk duur in aankoop die Kmtellers. 🙁 🙁 🙁

welkom Brane !!
        dat handvat met 3de remlicht is niet standaard voor europa maar wel OEM. je kon deze in het tequipment gamma bestellen en monteren. vermoedelijk was dit voor de US modellen wel verplicht.
        er is dus geen verband tussen de aanwezigheid van zo’n spoiler en de modellen.
        het vervangen van de snelheidsmeter kan wat minder eenvoudig worden dan het lijkt. de KM-tellers werken met een elektronische puls. dit signaal wordt bij UK, US, AU, … modellen op miles tempo doorgestuurd.
        dus niet zomaar een EU teller inpluggen want dat komt niet goed 😀
        of, waar en hoe je ook de transducer moet ombouwen/vevangen kan ik je niet zeggen. maar wees gerust dat er minstens één porschofiel hier het antwoord voor je kan aanleveren.
        veel succes met je zoektocht en nog meer plezier aan je P-kilometers

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.