993 Cabriodak opent soms niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 Cabriodak opent soms niet meer

• Maker
    Discussie
  • hi guys,

even polsen of iemand dit al is tegengekomen: m’n cabrio-dak doet sinds vorig jaar af en toe eens raar. ff schetsen..

Als ik op de knop duw om het te openen hoor je het ontsluiten in de beugels vooraan en je ziet het héél even moeite doen om het open te gooien, maar verder dan een halve cm gaat hij niet. Waarna hij stopt en je de handel alleen maar terug dicht kan doen terug en even terug proberen. Soms gaat hij dan weer wel ineens na de 3 keer. Als hij het dak open en toe doet gaat alles vlot zoals het hoort.
    Soms laat’k hem dan even draaien en gaat het daarna wel.

Zelf kan ik niet direkt een reden vinden waarom hij blijft hangen en stopt. Heb even gedacht aan te weinig power op de accu, maar met een draaiende motor geeft dit toch niet? ❓

Mocht er iemand weten wat dit is.. tot nu toe nog niet mee vast gestaan, maar zou het nogal kl*te vinden als’k het niet meer dicht krijg als het begint te regenen ofzo.. 😥

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • ok thanks voor de reacties!

Dan zal het waarschijnlijk wel de accu zijn aangezien die al een paar keer op het level heeft gestaan dat’k hem net niet meer kreeg gestart. Sindsdien hangt die vaak aan de druppellader. Misschien toch eens nameten hoeveel volt die nog geeft.

In alle geval ook goude tip van de manuele bediening.. ik zal m’n duitse handleidung nekeer erbij pakken één dezer!

0

Inderdaad Rocco, ik zat een model verder.

Attachments:
        • 811-35.gif
        0

Microswitch … :popcorn:

0

bij mijn weten is het 993 dak niet hydraulisch maar elektromotoren met kabels. altijd opletten als er bij het openen een kabel afbreekt direct stoppen want dan kan het dak niet symmetrisch sluiten en dit kan heel het plooimechanisme vernielen, is zeer duur

je kan het dak in noodgevallen dat er wat misgaat nog altijd manueel bedienen door 2 vijzen gedeeltelijk los te draaien, methode staat beschreven in het instructieboekje

0

Is inderdaad zo goed als bijna zeker een accu die niet meer top is. Ook kan het zijn dat de hydrolische vloeistof een beetje bijgevuld moet worden. Op Renntech staat info daarover. Maar bij mij was het toch de batterij. +1 voor mark986

0

zou best wel de accu kunnen zijn. De alternator gaat de accu opladen maar het elec gebeuren gaat nog steeds beroep doen op de accu voor power….µ
                bvb auto met elec sturing en lege/versleten accu gaf foutmelding op de servo en bij stilstand en snel aan het stuur draaien kon die niet volgen. Nu met nwe batterij=opgelost! Dus zou deze weg eerst effe bewandelen!

0

hallo,

heb je al eens geprobeerd alles door te smeren? Met wd40 of één van der betere siliconensprays? Pas juist op met sterke siliconensprays dat je geen contacten bespuit die achteraf je alarm laten afgaan.

grtz

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.