993 die lang stil staat gevonden

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 die lang stil staat gevonden

• Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,

zoals ik reeds zei in het “stel jezelf voor” subforum vond ik onlangs een 993 in een schuur.

Het is een zilvere automaat van ’94

De wagen is echter nooit gewassen en heeft erg wat groene aanslag.

De motor lijkt op het eerste zicht droog.

Starten doet deze uiteraard niet, zonder nieuwe olie/filter en nieuwe benzine ga ik dat ook niet proberen.

Ik heb de eigenaar opgezocht, deze vertelde me dat de wagen reeds meer dan 10 jaar stil stond en uitgeschreven was.

Ik heb een foto genomen van het inschrijvingsbewijs dat zegt dat hij de laatste keer op datum van 14/10/94 ingeschreven werd.

momenteel heeft hij 132539km op de teller.

Ik heb de bekledingen van het chassis vooraan weggetrokken en kon geen uitgevoerde herstellingen waarnemen.

Eerst zal er nieuwe olie en oliefilter samen met nieuwe brandstof in gedaan worden alvorens te proberen starten met de startbatterij.

Zijn er nog zaken waarmee rekening moet gehouden worden bij dergelijk lange stilstand?

Is hier iemand die hier ervaring mee heeft?

Wat zou deze waard zijn indien de motor nog soepel draait en wat zouden jullie volgende stappen zijn?

groetjes

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • ???
      Iemand nog nieuws ivm dit item?

Costa

Nee ik was het niet, ik weet niet waar deze staat..
        15 k zou ook mijn max wel geweest zijn….

En….wat is het geworden???? of heeft Fabian hem gekocht?

S2

[quote=”Nico” post=163404][quote=”Pitchie” post=163393]@S2 : inderdaad de spijker op de kop.

Voor zoiets moet je direct een belachelijk bod doen en de sprong in het diepe maken. Als ik het geweest was, ik had daar direct met 10k staan zwaaien. Worst case scenario krijg ik mijn geld al terug door de losse onderdelen te verkopen, zou mijn redenering zijn.

Als je eerst nog zekerheden wil, ga je uiteindelijk de marktprijs betalen of nog meer![/quote]

Toch even voor de duidelijkheid,

natuurlijk heb ik onmiddellijk een bod gedaan, zo mee te nemen.

Het was zelfs hoger namelijk 15000 euro vandaag opgehaald met de aanhangwagen. Maar hij wilde/wilt meer.

Als ik dan nog hoger moest gaan kon het wel eens ferm tegenslaan.

Een gokje voor meer dan 15000 euro wagen zonder te weten hoe hij draait en zonder even goed onderaan te kijken is toch wat gek hoor. Ik kan me toch niet inbeelden dat een normale werkende mens met normaal spaarpotje zoiets zou doen?

Het blijven toch veel €€€€![/quote]

Absoluut mee eens. En heel eerlijk vind ik je bod van 15K correct. Je hebt voor dat geld een “goede” 996 3.4 🙂 ipv van een met mos begroeide 993.

Of de motor nu draait of niet, ik zou niet veel meer uitgeven, tenzij je een mooi spaarpotje hebt waar je zo nodig van af wil.

vond mijn boxsterje ook in die staat maar heb ongelooflijk veel geluk gehad. Ben ook al een paar € armer maar niet om van omver te vallen.
              Bovendien draaide en reed de wagen toen ik hem kocht dus de gok was niet zo hoog. Had ik eerder lid geweest van dit forum had ik waarschijnlijk de gok niet genomen. Had ik meer € uitgespaard aan de prutsjes? Weet het echt niet. Nogmaals heb veeeeeel geluk gehad en aan de leden van dit forum heb ik ook heeeeeel veel te danken. Deze hebben me al veel € uitgespaard door de kennis van deze groep. Heb mensen leren kennen die echt alles weten van Porsches.

Als je er een goed gevoel bij hebt, go for it!!! (en ook de €’tjes voor het geval van…) :up:

Veel sukses, maar ik zou de eigenaar toch eens erop wijzen dat er voor 15k veel 911-projectjes staan bij officiële *porsche garages. Zonder daktuin. Je hebt groot gelijk dat je je een grens stelt, als het deze niet wordt, zijn er hopelijk nog andere.

[quote=”Pitchie” post=163393]@S2 : inderdaad de spijker op de kop.

Voor zoiets moet je direct een belachelijk bod doen en de sprong in het diepe maken. Als ik het geweest was, ik had daar direct met 10k staan zwaaien. Worst case scenario krijg ik mijn geld al terug door de losse onderdelen te verkopen, zou mijn redenering zijn.

Als je eerst nog zekerheden wil, ga je uiteindelijk de marktprijs betalen of nog meer![/quote]

Toch even voor de duidelijkheid,

natuurlijk heb ik onmiddellijk een bod gedaan, zo mee te nemen.

Het was zelfs hoger namelijk 15000 euro vandaag opgehaald met de aanhangwagen. Maar hij wilde/wilt meer.

Als ik dan nog hoger moest gaan kon het wel eens ferm tegenslaan.

Een gokje voor meer dan 15000 euro wagen zonder te weten hoe hij draait en zonder even goed onderaan te kijken is toch wat gek hoor. Ik kan me toch niet inbeelden dat een normale werkende mens met normaal spaarpotje zoiets zou doen?

Het blijven toch veel €€€€!

@S2 : inderdaad de spijker op de kop.

Als je eerst nog zekerheden wil, ga je uiteindelijk de marktprijs betalen of nog meer!

Ik heb ook een wagen gekocht die zeer lang stil heeft gestaan maar wel in verwarmde garage;11000 euro verder was hij tip top in orde.

De spijker op zijn kop :up:

[quote=”S2″ post=163385]Als je hem echt goedkoop wou kopen moest je volgens mij de gok allang genomen hebben.

Eens de verkoper hem hoort draaien, gaat de prijs exponentieel omhoog.

Dit soort projecten moet je “on the spot” kopen om de beste prijs te hebben.

Hem even horen draaien is trouwens geen enkele garantie dat de motor goed is. Ik zou hem eerder kopen en laten wegslepen, om er dan in alle rust aan te beginnen. Start de motor, dan heb je een meevaller, start hij niet, tja, dan weet je waar te beginnen 🙂

Gewoon door alle “heisa” errond is het al geen koopje meer. De verkoper heeft intussen vast wel door dat hij iets “leuk” heeft.
                        Toen je hem voor het eerst zag, langs je neus een gek bod doen, had meer kans op slagen gehad.[/quote]

RS misschien als jij mij sponsort met je pensioenfondsen 😉

Das toch voor velen “a barn find dream”…
                            Ni te rap lossen zou ik zo zeggen, sterker nog; er voor gaan!

S2

Als je hem echt goedkoop wou kopen moest je volgens mij de gok allang genomen hebben.

Eens de verkoper hem hoort draaien, gaat de prijs exponentieel omhoog.

Dit soort projecten moet je “on the spot” kopen om de beste prijs te hebben.

Hem even horen draaien is trouwens geen enkele garantie dat de motor goed is. Ik zou hem eerder kopen en laten wegslepen, om er dan in alle rust aan te beginnen. Start de motor, dan heb je een meevaller, start hij niet, tja, dan weet je waar te beginnen 🙂

Gewoon door alle “heisa” errond is het al geen koopje meer. De verkoper heeft intussen vast wel door dat hij iets “leuk” heeft.
                              Toen je hem voor het eerst zag, langs je neus een gek bod doen, had meer kans op slagen gehad.

Bwah, pensioen projectje en kan alleen maar slagen met Rocco als adviseur en CCR als front-back up, mijn gedacht!

:respekt: natuurlijk is mijn garage :first: waar ik dagelijks kom en ook op onderhoud ga het groen is van de Klimop waar hij even gestaan heeft echt een pest :bounce:
                                  als ik tijd en plaats had stond deze al bij mij :music: :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.