993 importeren uit Duitsland….the saga continues….

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 importeren uit Duitsland….the saga continues….

• Maker
    Discussie
  • Afgelopen zaterdag mijn zilveren 993 C2 gaan ophalen in Duitsland…zondag even het nieuwe lid van de familie gewassen…maandag langs douanekantoor Genk gegaan met de factuur (was gewoon een ingevuld voorbeeldfactuur van de mobile.de site) en de Zulassungsbescheinigung = Fahrzeugbrief (teil 1 und 2) en de wagen ingevoerd. Een Europees coc heeft de wagen niet, zal hij ook nooit krijgen omdat Porsche pas sinds 1998 werkt met europees coc. Wat ik wel ga krijgen bij Porsche import d’ieteren is een nationaal gelijkvormigheidsattest. Daarvoor moeten echter mijn orginele veren terug onder de wagen ipv de verlaagde H&R veren. Gelukkig heb ik nog de originele schokdempers eronder staan. Even bij Porsche Bulen in Kortessem langsgeweest die dit even nagekeken heeft en afspraak gemaakt de wagen komende zaterdag binnen te brengen voor klein onderhoud en de vervanging vd veren. Zal jullie op de hoogte houden van de volgende stappen maar gaat nog een aantal weken duren eer dat verzekering, keuring en inschrijving in orde zijn…
    Nu vrijdag ook even langs Geert Bets (http://www.classiccarsurvey.eu) voor een taxatie om de verzekering van Marsh zo snel mogelijk in orde te hebben, deze zouden me dan op chassisnummer verzekeren omdat ik nog geen nrplaten heb.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
    • zb

Om maar een voorbeeld te geven: KLIK

Naar believen in te vullen 🙄

tja, das ook weer een punt ! bedankt voor de tip :up:

Met het chassisnummer eens gaan informeren bij een Porsche centrum bij u in de buurt . Dat kan ook al wat info opleveren . Het zijn nu ook niet allemaal slechte wagens . Zo te horen gaat BMW zij premium selection wagens ook halen uit heel Europa . Als zij de wagens testen en 4 jaar garantie geven , moet het toch ook zijn dat deze wagens betrouwbaar zijn .

Dan toch maar wijselijk de handjes van af houden….. :popcorn:
              Thx Jorge. :up:

Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat de “angst” voor een buitenlandse wagen ingegeven is voor het feit dat er in andere landen misschien lichtzinniger omgesprongen wordt met onderhoud, en met het bijbehorend OHB. Ik heb al verhalen gehoord en gelezen op het forum dat een blanco OHB gekocht kan worden op het internet, en dat het in sommige landen de nationale sport is om kmstanden terug te draaien. Ik denk dat dergelijke zaken, met oa de carpass als beveiliging, in België toch meer uitzondering is dan regel.
                Vandaar dat het me normaal lijkt dat een buitenlandse auto meer angst inboezemt, alleen al omdat niet alles 100% nagetrokken kan worden. Wat niet wil zeggen dat ze ook effectief allemaal verborgen gebreken hebben of hun geld niet waard zijn.
                Ik zou dus gewoon voorzichtig zijn :think:

Wie weet hier een antwoord op…..?

Het is mij bij handelaars en ook hier op het forum al opgevallen dat (vooral) een USA import “not done” is ! ook bij handelaars krijg je meermaals tegenwind als je vermeld dat de wagen een USA import is, ze geven er een verhaal aan dat deze goedkope imports zijn en hier niet gek van zijn…, er zijn ook handelaars die niet moeten weten van een Porsche uit Polen, Italie of een ander land, er is blijkbaar altijd iets te mekkeren over die import wagens…. vraag mij niet waarom… ze geven allemaal geen duidelijke uitleg… :engeltje:
                  Ik heb op Mobile duitsland een 991 4S gevonden met maar +/-13.000km op de teller, maar zie op de eerste stempel (oliewissel op 7000km) dat de wagen afgeleverd is bij Porsche centrum Budapest :wtf: is dit een gevaarlijk iets om aan te kopen en zeggen jullie hou je handen er af of maakt dit niks uit ?
                  Bernard Dossogne zegt een import of niet maakt niet uit…, bij PRS zeggen ze hetzelfde…, maar heeft hier iemand ervaring mee ?
                  Handjes afhouden ? …. :popcorn:
                  Graag jullie mening of ervaring…. :up:

Proficiat! :applaus:
                    Eindelijk volledig Porschist!

Hopelijk kunnen we de bolide binnenkort eens bewonderen. 😉

ja bij mij ontbrak nog een btw stickertje op het roze formulier, eventjes weekje moeten op wachten, daarmee…

Alle, dan heb ik je toch nog bijgehaald. Bij mij is het LBK… Vorige zondag een mooi tochtje gedaan :driver:

Geniet ervan!

Ondertussen alles in orde!
                          image-71.jpg

[quote=”Roosenr” post=211270]…Trouwens daar id omtrek wilde nie teveel gaan wandelen…geweldige buurt…not!
                            En kzou ook den trap nemen naar de derde verdieping voor de homolegatie afdeling want die lift kan elk moment blijven hangen 🙂 geweldig ouwe nest daar….[/quote]

idd onbegrijpelijk als je weet hoe hoog dwieteren de lat legt voor de gebouwen van z’n dealerships :bounce:

1u15 zullen ze je zeggen…maar zou nie te ver gaan wandelen want mijne stond 1u later al terug buiten en was klaar….

Trouwens daar id omtrek wilde nie teveel gaan wandelen…geweldige buurt…not

En kzou ook den trap nemen naar de derde verdieping voor de homolegatie afdeling want die lift kan elk moment blijven hangen 🙂 geweldig ouwe nest daar….

Nee, nee, dat is ondertussen in orde. Maandag sta ik op mijn beurt bij D’Ieteren. Om 8u en dan hopen dat ze het op 1.5u kunnen doen want om 10u moet ik naar de keuring!

stickertje opsturen doen ze niet bij Marsh, hadden ze me vorige keer al gezegd…zij moeten echt fysiek het roze formulier zien alsook de originele inschrijving uit Duitsland…

Heb al gebeld, kom maandag langs antwerpen gereden, dan spring ik even binnen met alle papieren en kleven ze ineens het stickertje…woensdag of vrijdag dan maar langs de douane…pff gedoe allemaal om uwen oto it schrijven….Belgistan….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.