993 importeren uit Duitsland….the saga continues….

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 993 importeren uit Duitsland….the saga continues….

  • Maker
    Discussie
  • Afgelopen zaterdag mijn zilveren 993 C2 gaan ophalen in Duitsland…zondag even het nieuwe lid van de familie gewassen…maandag langs douanekantoor Genk gegaan met de factuur (was gewoon een ingevuld voorbeeldfactuur van de mobile.de site) en de Zulassungsbescheinigung = Fahrzeugbrief (teil 1 und 2) en de wagen ingevoerd. Een Europees coc heeft de wagen niet, zal hij ook nooit krijgen omdat Porsche pas sinds 1998 werkt met europees coc. Wat ik wel ga krijgen bij Porsche import d’ieteren is een nationaal gelijkvormigheidsattest. Daarvoor moeten echter mijn orginele veren terug onder de wagen ipv de verlaagde H&R veren. Gelukkig heb ik nog de originele schokdempers eronder staan. Even bij Porsche Bulen in Kortessem langsgeweest die dit even nagekeken heeft en afspraak gemaakt de wagen komende zaterdag binnen te brengen voor klein onderhoud en de vervanging vd veren. Zal jullie op de hoogte houden van de volgende stappen maar gaat nog een aantal weken duren eer dat verzekering, keuring en inschrijving in orde zijn…
    Nu vrijdag ook even langs Geert Bets (http://www.classiccarsurvey.eu) voor een taxatie om de verzekering van Marsh zo snel mogelijk in orde te hebben, deze zouden me dan op chassisnummer verzekeren omdat ik nog geen nrplaten heb.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
    • @ Roosenr, onderhoud van de wagen hopelijk wat meegevallen?

      Jurgen Bulen is alleszinds een zeer bekwame technieker.

      0

        sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest verplicht vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC)
        auto’s met een europese typegoedkeuring hebben een sticker met een E13*…. nummer, verkrijgbaar bij de invoerder of elke officiële dealer.

        0

          Top, krijg dus een nieuwe sticker 🙂

          Hoe zit het met wagens van na 1998 als je die sticker niet meer hebt?

          0

            voor een 993 van dat jaar die je invoert uit een land binnen europa krijg je van de invoerder een gelijkvormigheidsattest + sticker om in de deurstijl van de passagier te kleven. op beide staat hetzelfde PVG nummer

            DSC04781.jpg

            0

              Even een vraagje, dient een 993 uit 1994 ook een identificatiestickertje te hebben voor de keuring op de dorpel aan de rechterkant want bij mij ontbreekt deze (wagen is herspoten geweest)…

              En indien nodig, hoe geraak ik eraan, gaat dit samen met het nationaal gelijkvormigheidsattest waarvoor ik langs D’Ieteren moet gaan?

              0

                Hahaha zo dacht ik er ook over want achterste remblokken zijn zo goed als op en koppeling volgens mij ook dus ik verwacht me zowiezo aan een stevig eerste factuurtje bij Bulen…nu dan zijn we er ook een tijdje vanaf en hebben we weer wat factuurtjes bij de onderhoudshistoriek…

                0

                  houd dus die 4K maar in je zak tot de factuur van Bulen betaald is 😉

                  0

                    Deze namiddag taxatie uitgevoerd door Gert Beets, geen verrassingen naar boven gekomen….wagen heeft geen sporen van accidenten en heeft zijn 4 originele spatborden nog. Wagen was wel volledig herspoten (lakdikte gemeten) maar dat wist ik van de verkoper, was ook niet abnormaal bij die kmsstand en ouderdom en het herspuiten was netjes en professioneel uitgevoerd…

                    Uiteindelijk taxatiebedrag lag toch ruim 4000 euro hoger dan wat ik er voor betaald heb….geen kat in de zak dus…

                    Morgen gaat ie binnen bij Bulen in Kortessem (www.bulen.be) voor onderhoud en terugplaatsen originele veren voor de passage bij D’ieteren voor het gelijkvormigheidsattest.

                    0

                      Mooizo, M6 en 993…een mens naar mijn hart!

                      Blijkbaar gaat het tegenwoordig een pak vlotter bij de DIV voor PVG-nummer enig voertuig. En gelukkig maar, want bij d’ieteren zijn ze nog altijd even ongewillig.

                      0

                        als de auto ver van standaard staat is dat idd een logische keuze. maar deze is duurder en duurt langer.
                        indien de auto ouder is dan 1300 weken, dan kan je wel al beginnen rijden op O-plaat terwijl de procedure “typegoedkeuring” loopt.

                        0

                          Om de miserie m.b.t. het vervangen van de veren te vermijden lieten wij onze ingevoerde P-tjes altijd eerst keuren als “enig voertuig”.

                          0

                            Foto bedriegt een beetje, voor en achter ongeveer 10cm over :up:

                            0

                              Om die M6 zo mooi tussen die paaltjes te krijgen moet je toch wel even draaien aan dat stuur denk ik hé? 😉
                              Past er precies maar net tussen.. :driver:

                              0

                                congrats en hopelijk niet te veel slapeloze nachten 😀

                                0

                                  Dat gaat sneller dan bij mij, goed voor jou!

                                  Zo krijg ik nog eens een voorbeeld uitgewerkt voor hoe het moet om in te schrijven…

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.